MassiveMusic ontwikkelt soundtrack UEFA Women's Champions League
- Bureaus
- 19 mei 2021 @ 09:24
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentVoetbal
- 19 mei 2021 @ 09:24
- Lucas Boon
MassiveMusic heeft een 'creatief en onderscheidend' nummer voor de UEFA Women's Champions League ontwikkeld. ‘Een waardige soundtrack die aansluit bij het aanzien van de Champions League’, aldus het muziekbureau.
Het doel van de UEFA was een anthem te creëren dat klassiek en modern is, iconisch en daardoor onvergetelijk en waarin emotie en kracht samenkomen, aldus het voetbalorgaan. MassiveMusic heeft zich hierbij laten inspireren door kroningsliederen voor koningen en prinsessen en daarnaast klassieke muziekstukken. Op basis hiervan ontdekte het bureau dat de beroemdste hymnes zijn gecomponeerd in de periode van de barok en dat deze muzikale complexiteiten bevatten op het gebied van arrangement, contrapunten en harmonieën.
Herkenbare melodie
Lodewijk Pöttker, executive creative producer bij MassiveMusic, zegt: 'We wilden een gedurfd en vooruitstrevend anthem creëren. Een waardige soundtrack die aansluit bij het aanzien van de Champions League. De terugkerende herkenbare melodie in het anthem wordt gezongen door zowel een klassiek koor als door fans. Dit om spelers en fans symbolisch én in het stadion met elkaar te verbinden. Daarnaast hebben we een vrouwelijke creatieve commissie opgezet, om er zeker van te zijn dat het anthem 'female empowerment' uitdraagt.'
Nadine Kessler, chief of women's football bij de UEFA, vult aan: 'De Women's Champions League is een competitie op zich, met een eigen sportieve en commerciële opzet. Dus waarom zou die geen eigen anthem en merk mogen hebben? Ik geloof dat zo'n anthem heel belangrijk is voor een herkenbare competitie.'
Bekijk de 'making of' van het anthem hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers