Staatsloterij naar Hammerfest
- Bureaus
- 23 dec 2021 @ 10:57
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Pitches
- 23 dec 2021 @ 10:57
- Nanny Kuilboer
Staatsloterij heeft na een pitchtraject gekozen voor Hammerfest als nieuwe socialmediapartner.
Het Amsterdamse Hammerfest gaat Staatsloterij helpen met hun strategie, creatie en media-inzet voor de social kanalen. Staatsloterij wil na ruim drie jaar werken met het huidige social bureau een andere weg inslaan met een aangepaste strategie. Paul Braat, Business Manager Staatsloterij: ‘Wij hebben de ambitie om het merk dat je wilt volgen op social media in Nederland te worden. We zochten dan ook een bureau die het verschil kan maken en wij denken in Hammerfest die partij te hebben gevonden. In de pitch hebben ze laten zien ons merk goed strategisch te kunnen vangen, nu gaan we samen de executie van de social content en campagnes verder uitwerken.’
Baba Touré van Hammerfest: ‘De Staatsloterij is een merk van en voor alle mensen in Nederland’
Dries Poels, Head of Marketing bij Nederlandse Loterij: ‘Tijdens een kennismaking deze zomer met verschillende social bureaus had ik Hammerfest al op mijn wensenlijstje gezet voor ons agency roster. Ik was onder de indruk van het communitydenken en hun werk voor onder andere Videoland. Bij deze pitch is gebleken dat Hammerfest een perfecte match is met Staatsloterij, het vlaggenschip binnen het loterijenportfolio van Nederlandse Loterij.’
Hammerfest bestaat uit 28 mensen en werkt onder meer voor Rituals, Videoland, de Rookvrije Generatie en Omroep Zwart. Baba Touré, Founder en Managing Director Hammerfest: ‘De Staatsloterij is een merk van en voor alle mensen in Nederland en dat maakt het voor ons extra bijzonder om dit merk te mogen toevoegen aan ons klantportfolio. We kijken er naar uit om met de diverse perspectieven van ons team te bouwen aan de Staatsloterij op social en de connectie te vinden met het Nederland van vandaag.’
Over Staatsloterij
Staatsloterij is onderdeel van Nederlandse Loterij. In 2020 heeft Nederlandse Loterij € 928,9 miljoen aan prijzengeld uitgekeerd aan spelers (inclusief kansspelbelasting). Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij vrijwel de gehele opbrengst aan de Nederlandse sport via het NOC*NSF, aan achttien goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn en aan de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën. In 2020 ging het om een bedrag van € 168,5 miljoen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing