Staatsloterij naar Hammerfest
- Bureaus
- 23 dec 2021 @ 10:57
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Pitches
- 23 dec 2021 @ 10:57
- Nanny Kuilboer
Staatsloterij heeft na een pitchtraject gekozen voor Hammerfest als nieuwe socialmediapartner.
Het Amsterdamse Hammerfest gaat Staatsloterij helpen met hun strategie, creatie en media-inzet voor de social kanalen. Staatsloterij wil na ruim drie jaar werken met het huidige social bureau een andere weg inslaan met een aangepaste strategie. Paul Braat, Business Manager Staatsloterij: ‘Wij hebben de ambitie om het merk dat je wilt volgen op social media in Nederland te worden. We zochten dan ook een bureau die het verschil kan maken en wij denken in Hammerfest die partij te hebben gevonden. In de pitch hebben ze laten zien ons merk goed strategisch te kunnen vangen, nu gaan we samen de executie van de social content en campagnes verder uitwerken.’
Baba Touré van Hammerfest: ‘De Staatsloterij is een merk van en voor alle mensen in Nederland’
Dries Poels, Head of Marketing bij Nederlandse Loterij: ‘Tijdens een kennismaking deze zomer met verschillende social bureaus had ik Hammerfest al op mijn wensenlijstje gezet voor ons agency roster. Ik was onder de indruk van het communitydenken en hun werk voor onder andere Videoland. Bij deze pitch is gebleken dat Hammerfest een perfecte match is met Staatsloterij, het vlaggenschip binnen het loterijenportfolio van Nederlandse Loterij.’
Hammerfest bestaat uit 28 mensen en werkt onder meer voor Rituals, Videoland, de Rookvrije Generatie en Omroep Zwart. Baba Touré, Founder en Managing Director Hammerfest: ‘De Staatsloterij is een merk van en voor alle mensen in Nederland en dat maakt het voor ons extra bijzonder om dit merk te mogen toevoegen aan ons klantportfolio. We kijken er naar uit om met de diverse perspectieven van ons team te bouwen aan de Staatsloterij op social en de connectie te vinden met het Nederland van vandaag.’
Over Staatsloterij
Staatsloterij is onderdeel van Nederlandse Loterij. In 2020 heeft Nederlandse Loterij € 928,9 miljoen aan prijzengeld uitgekeerd aan spelers (inclusief kansspelbelasting). Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij vrijwel de gehele opbrengst aan de Nederlandse sport via het NOC*NSF, aan achttien goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn en aan de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën. In 2020 ging het om een bedrag van € 168,5 miljoen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers