Sportlife gaat van wintersporten naar street- en lifestyle

- Bureaus
- 2 nov 2023 @ 07:41
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 nov 2023 @ 07:41
- Michiel van Zaane
Kauwgommerk Sportlife is vooral bekend om zijn frisse smaken, Met de introductie van drie nieuwe, zoete smaken duikt het merk in de bijbehorende campagne in de wereld van street- en lifestyle.
De meeste kauwgomkauwers kennen de frisse, mintachtige smaken van kauwgommerk Sportlife. Voor de introductie van de drie nieuwe smaken Strawberry-Blueberry, Mango-Orange en Cherry-Coconut maakte Fitzroy de campagne ‘Unexpected Flavours’.
Voor de campagne stapte het kauwgommerk uit de koude wintersportwereld die iedereen kent van Sportlife en in het street- en lifestyle domein. Sportlife ging de samenwerking aan met streetwearmerk XPLCT Studios, wat resulteerde in drie tracksuits die matchen met de drie nieuwe smaken.
Het ontwerpteam van XPLCT Studios werkte tijdens het proces nauw samen met Sportlife om de essentie van de nieuwe smaken goed te vangen. Dit betekende experimenteren met levendige kleuren, texturen en patronen om het gevoel van de kauwgomverpakkingen en de zintuiglijke ervaring van de gum goed door te vertalen naar de pakken.
De Sportlife tracksuits en de nieuwe smaken zijn ook te zien in de nieuwe videoclip ‘Dinsdag’ van artiest en vlogger Glen Fontein. Glen staat midden in de doelgroep die het merk graag wil bereiken. In de videoclip - gemaakt door Joshua Raveneau - volgen we een ‘unexpected romance’ tussen Glen en TikTok creator Luna Nieuwboer. Vanuit de videoclip zijn video’s gemaakt voor de promotie van de nieuwe smaken van Sportlife.
Via socials maakt iedereen straks kans om zelf een van de tracksuits te winnen. In verschillende Nederlandse steden zullen promoteams opduiken in de nieuwe Sportlife tracksuits.
Credits:
Opdrachtgever: Sportlife
Tracksuits: XPLCT Studios
Creatief bureau: Fitzroy Amsterdam
Regisseur: Joshua Raveneau
Influencers: Glen Fontein & Luna Nieuwboer
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- kauwgom
- mint
- zoet
- Sportlife
- Glen Fontein
- Luna Nieuwboer
- Fitzroy
- wintersport
- lifestyle
- street
- fris
- XPLCT Studios
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Refurbed met Counter in zee19-09-2025
- Kansspelautoriteit waarschuwt... 18-09-2025
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20... 18-09-2025
- Ra*w en One:Nil dagen creatief... 18-09-2025
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich... 17-09-2025
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes