ProActiv gebruikt stuntvrouw om over cholesterol te praten

- Bureaus
- 2 apr 2024 @ 15:58
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 apr 2024 @ 15:58
- Michiel van Zaane
Europeanen hebben geen idee hoe het met hun cholesterolgehalte is gesteld. De nieuwe campagne van ProActiv zet een stuntvrouw in om dit onderwerp op de agenda te zetten met als motto ‘Live Fearlessly ‘.
Hoewel een hoog cholesterolgehalte niet vaak onderwerp van gesprek is (meer dan 90% van de Europeanen weet niet wat hun cholesterolniveau is blijkt uit onderzoek), vormt het wel degelijk een groot probleem. Maar hoe breng je een boodschap over het verlagen van cholesterol effectief over? Dit doe je door te laten zien dat niemand, jong of oud, of je nu een fitnessfanatiekeling of een bankhanger bent, immuun is voor hoge cholesterol. Wie kan er dan beter het gezicht zijn van de nieuwe merkcampagne van Becel ProActiv, ontwikkeld door TBWA\Neboko, dan een stuntvrouw?
Alexis Berger, Head of Brand bij Becel ProActiv, benadrukt: ‘Het doel van de ‘Live Fearlessly’ campagne is om het gesprek over hoge cholesterolgehaltes op gang te brengen en het bewustzijn over cholesterol te vergroten. We willen mensen motiveren om actie te ondernemen voor een betere gezondheid van het hart.’
Eric Wegerbauer, Executive Creative Director bij TBWA\Neboko, licht toe: ‘Gesprekken over een hoog cholesterolgehalte zijn vaak klinisch en worden met angst verspreid. Wij kozen daarom voor een creatievere benadering met een goed verzorgde cyborg, aliens die de was doen, een blinde tuk-tuk chauffeur, doorgedraaide mo-cap dinosaurussen en een dappere stuntvrouw om ons verhaal te vertellen.’
Een hoog cholesterolgehalte is geen grap. Soms helpt humor om zo'n serieus probleem bespreekbaar te maken. Samen met regisseur Zach Math wordt niet alleen het verhaal van de dappere stuntvrouw verteld; elke seconde is ook volgestopt met vreemde details en subtiele easter eggs. Dit maakt het tot een gelaagd communicatiestuk waarbij de crew rondloopt terwijl aliens uit hun rol vallen en mo-cap dinosaurussen op hol slaan. De 30-seconden durende film markeert het begin van een campagne met als boodschap: met Becel ProActiv kan ook jij zonder angst leven.
De campagne wordt uitgerold op televisie, in bioscopen, via outdoor advertising (OOH), online video's en sociale media.
Credits:
Opdrachtgever: Upfield
Merk: ProActiv
Bureau: TBWA\Neboko
Production: Caviar
Animatie: TBWA\Neboko
Muziek: Audentity
Sound design: TBWA\Neboko
Offline edit: Atlanta Amsterdam
VFX: Loom
Color Grading: Eric Whipp
PR: The Romans
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
Laatste Nieuws
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

