ProActiv gebruikt stuntvrouw om over cholesterol te praten

ProActiv gebruikt stuntvrouw om over cholesterol te praten
  • Bureaus
  • 2 apr 2024 @ 15:58
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Europeanen hebben geen idee hoe het met hun cholesterolgehalte is gesteld. De nieuwe campagne van ProActiv zet een stuntvrouw in om dit onderwerp op de agenda te zetten met als motto ‘Live Fearlessly ‘.

Hoewel een hoog cholesterolgehalte niet vaak onderwerp van gesprek is (meer dan 90% van de Europeanen weet niet wat hun cholesterolniveau is blijkt uit onderzoek), vormt het wel degelijk een groot probleem. Maar hoe breng je een boodschap over het verlagen van cholesterol effectief over? Dit doe je door te laten zien dat niemand, jong of oud, of je nu een fitnessfanatiekeling of een bankhanger bent, immuun is voor hoge cholesterol. Wie kan er dan beter het gezicht zijn van de nieuwe merkcampagne van Becel ProActiv, ontwikkeld door TBWA\Neboko, dan een stuntvrouw?

Alexis Berger, Head of Brand bij Becel ProActiv, benadrukt: ‘Het doel van de ‘Live Fearlessly’ campagne is om het gesprek over hoge cholesterolgehaltes op gang te brengen en het bewustzijn over cholesterol te vergroten. We willen mensen motiveren om actie te ondernemen voor een betere gezondheid van het hart.’

Eric Wegerbauer, Executive Creative Director bij TBWA\Neboko, licht toe: ‘Gesprekken over een hoog cholesterolgehalte zijn vaak klinisch en worden met angst verspreid. Wij kozen daarom voor een creatievere benadering met een goed verzorgde cyborg, aliens die de was doen, een blinde tuk-tuk chauffeur, doorgedraaide mo-cap dinosaurussen en een dappere stuntvrouw om ons verhaal te vertellen.’

Een hoog cholesterolgehalte is geen grap. Soms helpt humor om zo'n serieus probleem bespreekbaar te maken. Samen met regisseur Zach Math wordt niet alleen het verhaal van de dappere stuntvrouw verteld; elke seconde is ook volgestopt met vreemde details en subtiele easter eggs. Dit maakt het tot een gelaagd communicatiestuk waarbij de crew rondloopt terwijl aliens uit hun rol vallen en mo-cap dinosaurussen op hol slaan. De 30-seconden durende film markeert het begin van een campagne met als boodschap: met Becel ProActiv kan ook jij zonder angst leven.

De campagne wordt uitgerold op televisie, in bioscopen, via outdoor advertising (OOH), online video's en sociale media.

Credits:
Opdrachtgever: Upfield
Merk: ProActiv
Bureau: TBWA\Neboko
Production: Caviar
Animatie: TBWA\Neboko
Muziek: Audentity
Sound design: TBWA\Neboko
Offline edit: Atlanta Amsterdam
VFX: Loom
Color Grading: Eric Whipp
PR: The Romans



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken