Voorstanders van native advertising hebben het echt fout!

Voorstanders van native advertising hebben het echt fout!
  • Content
  • 14 aug 2014 @ 13:31
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded content

Native advertising, waarbij de commerciele en redactionele content zo met elkaar vermengd zijn dat het commerciele karakter verborgen blijft, lijkt aan een grote opmars bezig in marketingland. Maar buiten de marketingwereld is men niet zo verheugd over deze ontwikkeling. Op de blog VelocityPartners staat een interessant artikel over native advertising met als titel: "native advertising's apologists miss the point". Hier een korte opsomming van het artikel.

Er lijkt een zogenaamde 'backlash' op native advertising te bestaan, getuige de vrij hilarische video van John Oliver in Last Week Tonight op HBO, en daar is de auteur, Doug Kessler, van het artikel erg blij mee. 

Ondanks de backlash zijn er volgens de auteur ook nog genoeg voorstanders te vinden van native advertising. Hij vindt de argumenten die de voorstanders brengen totale onzin. Hij weerlegt hun argumenten dan ook.  We sommen de argumenten hier kort op. Wil je er meer over lezen, lees dan het originele artikel

1. “The Native Content is always clearly sign-posted.”

Except the signposting is invariably small, faint, unclear, misleading or…um… absent.

2. “Native Content can be just as valuable – even more valuable – than editorial.”

If this is true, why do you have to trick people into reading it? But it isn’t true, is it. Even the very best, highest-quality marketing content suffers from a fatal flaw: it is not impartial.

3. “Editorial always had an agenda and always sold stuff.”

This one hits close to the bone and comes dangerously close to a good argument. But it’s also the most dangerous and cynical. Because if we accept this, a free press has no purpose anymore.

4. “The reader isn’t stupid: people know advertising when they see it.”

Well then why go to such enormous lengths to disguise it? Won’t they just get angry once they figure out that the fair and balanced story about America’s energy future was bought and paid for by Chevron?

Tevens wordt contentmarketing-goeroe Joe Pulizzi aangehaald, die een reactie heeft geschreven op de video van John Oliver. 

Al met al: een must read! 

Bron: velocitypartners.co.uk

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken