'Groene Karavaan' promoot duurzaamheid bij start Vuelta
- Content
- 21 jun 2022 @ 11:30
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 jun 2022 @ 11:30
- Michiel van Zaane
De traditionele reclamekaravaan die grote wielerrondes voorafgaat, wordt deze zomer tijdens de Nederlandse etappes van La Vuelta een Groene Karavaan, een duurzaam alternatief van More2Win met energie van Essent.
De reclamekaravaan is één van de meest in het oog springende onderdelen van een wielerevenement. Maar liefst 75% van de bezoekers geeft aan uit te kijken naar de karavaan. Een traditionele optocht van dieselauto’s die plastic gadgets uitdelen past niet bij de doelstellingen van La Vuelta Holanda. Deze eerste Groene Karavaan is een voorzichtige stap op weg naar een duurzamere wielersport. De milieu-impact wordt verlaagd doordat de voertuigen zonder CO2 uitstoot rijden. Door dit initiatief toont de sportwereld aan klaar te zijn om duurzame boodschappen uit te dragen.
Wereldprimeur
De Groene Karavaan is daarin een wereldprimeur. De voertuigen in de karavaan zijn niet alleen duurzaam, zij brengen ook een duurzame boodschap aan het publiek. Zo rijden allen voertuigen geheel emissieloos (elektrisch of op waterstof) en worden er enkel duurzame gadgets uitgedeeld.
Resi Becker, CEO Essent: ‘In het verleden heeft Essent door het hele land al allerlei evenementen gesponsord. Toen de kans voorbijkwam om als partner betrokken te zijn bij zo’n grote sportmanifestatie die ook nog langskomt in ons eigen ’s-Hertogenbosch, hoefden we daar niet lang over na te denken. Natuurlijk konden we die kans niet voorbij laten gaan. Wij zijn trots op onze stad en willen graag ons steentje bijdragen. Het mede mogelijk maken van de Groene Karavaan bij La Vuelta Holanda sluit goed aan op de visie van Essent om Nederland duurzamer te maken en de energietransitie tot een succes te maken.’
Duurzaamheid en topsport
La Vuelta Holanda heeft als doel om duurzaamheid en topsport aan elkaar te knopen. Simone Richardson, projectdirecteur La Vuelta Holanda: ‘Het is voor ons heel mooi nieuws dat Essent zich bij onze ambitie aansluit om een uniek, duurzaam wielerevenement te organiseren en het idee van een Groene Karavaan mogelijk te maken. Hier wordt met belangstelling naar gekeken vanuit de internationale wielerwereld. Dat het idee ook in Nederland breed omarmd wordt, blijkt wel uit het feit dat ook veel andere partijen al hebben aangegeven aan te sluiten bij de Groene Karavaan, die voor ons is opgezet door More2Win.’
Foto: isaccoc/123RF.COM
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing