Kledingmerk Petrol presenteert campagne met e-Speedway race pionier

Kledingmerk Petrol presenteert campagne met e-Speedway race pionier
  • Content
  • 8 sep 2022 @ 09:49
  • 13484 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Kledingmerk Petrol presenteert, tegelijkertijd met hun nieuwe collectie, een nieuwe ‘portrait’ campagne. Het merk volgt oud-speedway racekampioen Michel Riis uit Denemarken, die zijn geliefde sport probeert te redden van de ondergang door elektrische motoren te ontwikkelen.

Elk seizoen gaat het merk op zoek naar pioniers die hen inspireren. Mannen met lef, met een motorcentric mindset en een voorliefde voor innovatieve, duurzame oplossingen. Dit portret is de fundering van de hele collectie – waarbij het verhaal vertaald wordt in artworks, kleuren en details. Guido Wicherts, Brand Manager Petrol: ‘dit Petrol Portrait is niet alleen de basis voor de collectie, ook onze campagneshoot en marketinguitingen zijn gebaseerd op dit verhaal. Op deze manier willen we onze doelgroep laten zien dat emissievrije voertuigen net zo tof zijn als old school auto’s en motoren – die overigens ook nog steeds een inspiratie voor ons zijn. Als merk raken we net zo geïnspireerd door het verleden als door de toekomst.’

Geboren racer
De Deense Michel, die dit Petrol Portrait centraal staat, is praktisch een racer sinds zijn geboorte. Zijn moeder bezocht al races toen hij nog in haar buik zat. Omdat zijn vader journalist was voor de plaatselijke krant, werden er regelmatig races bijgewoond van deze – in Denemarken – enorm populaire sport. Michel: ‘de eerste keer dat ik met mijn vader meeging naar een Speedway race was ik direct verkocht. Ik stopte direct met mijn judo-lessen en stond te trappelen om zelf op de motor te springen.’ Ouders zijn niet altijd even blij als hun kind kiest voor de racesport. Michel vervolgd: ‘ik heb ongeveer elk bot in mijn lichaam gebroken. Het kwam regelmatig voor dat (groot-)ouders flauwvielen op het circuit – niet geheel zonder reden natuurlijk.’



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken