Kledingmerk Petrol presenteert campagne met e-Speedway race pionier
- Content
- 8 sep 2022 @ 09:49
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 sep 2022 @ 09:49
- Michiel van Zaane
Kledingmerk Petrol presenteert, tegelijkertijd met hun nieuwe collectie, een nieuwe ‘portrait’ campagne. Het merk volgt oud-speedway racekampioen Michel Riis uit Denemarken, die zijn geliefde sport probeert te redden van de ondergang door elektrische motoren te ontwikkelen.
Elk seizoen gaat het merk op zoek naar pioniers die hen inspireren. Mannen met lef, met een motorcentric mindset en een voorliefde voor innovatieve, duurzame oplossingen. Dit portret is de fundering van de hele collectie – waarbij het verhaal vertaald wordt in artworks, kleuren en details. Guido Wicherts, Brand Manager Petrol: ‘dit Petrol Portrait is niet alleen de basis voor de collectie, ook onze campagneshoot en marketinguitingen zijn gebaseerd op dit verhaal. Op deze manier willen we onze doelgroep laten zien dat emissievrije voertuigen net zo tof zijn als old school auto’s en motoren – die overigens ook nog steeds een inspiratie voor ons zijn. Als merk raken we net zo geïnspireerd door het verleden als door de toekomst.’
Geboren racer
De Deense Michel, die dit Petrol Portrait centraal staat, is praktisch een racer sinds zijn geboorte. Zijn moeder bezocht al races toen hij nog in haar buik zat. Omdat zijn vader journalist was voor de plaatselijke krant, werden er regelmatig races bijgewoond van deze – in Denemarken – enorm populaire sport. Michel: ‘de eerste keer dat ik met mijn vader meeging naar een Speedway race was ik direct verkocht. Ik stopte direct met mijn judo-lessen en stond te trappelen om zelf op de motor te springen.’ Ouders zijn niet altijd even blij als hun kind kiest voor de racesport. Michel vervolgd: ‘ik heb ongeveer elk bot in mijn lichaam gebroken. Het kwam regelmatig voor dat (groot-)ouders flauwvielen op het circuit – niet geheel zonder reden natuurlijk.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing