Kledingmerk Petrol presenteert campagne met e-Speedway race pionier
- Content
- 8 sep 2022 @ 09:49
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 sep 2022 @ 09:49
- Michiel van Zaane
Kledingmerk Petrol presenteert, tegelijkertijd met hun nieuwe collectie, een nieuwe ‘portrait’ campagne. Het merk volgt oud-speedway racekampioen Michel Riis uit Denemarken, die zijn geliefde sport probeert te redden van de ondergang door elektrische motoren te ontwikkelen.
Elk seizoen gaat het merk op zoek naar pioniers die hen inspireren. Mannen met lef, met een motorcentric mindset en een voorliefde voor innovatieve, duurzame oplossingen. Dit portret is de fundering van de hele collectie – waarbij het verhaal vertaald wordt in artworks, kleuren en details. Guido Wicherts, Brand Manager Petrol: ‘dit Petrol Portrait is niet alleen de basis voor de collectie, ook onze campagneshoot en marketinguitingen zijn gebaseerd op dit verhaal. Op deze manier willen we onze doelgroep laten zien dat emissievrije voertuigen net zo tof zijn als old school auto’s en motoren – die overigens ook nog steeds een inspiratie voor ons zijn. Als merk raken we net zo geïnspireerd door het verleden als door de toekomst.’
Geboren racer
De Deense Michel, die dit Petrol Portrait centraal staat, is praktisch een racer sinds zijn geboorte. Zijn moeder bezocht al races toen hij nog in haar buik zat. Omdat zijn vader journalist was voor de plaatselijke krant, werden er regelmatig races bijgewoond van deze – in Denemarken – enorm populaire sport. Michel: ‘de eerste keer dat ik met mijn vader meeging naar een Speedway race was ik direct verkocht. Ik stopte direct met mijn judo-lessen en stond te trappelen om zelf op de motor te springen.’ Ouders zijn niet altijd even blij als hun kind kiest voor de racesport. Michel vervolgd: ‘ik heb ongeveer elk bot in mijn lichaam gebroken. Het kwam regelmatig voor dat (groot-)ouders flauwvielen op het circuit – niet geheel zonder reden natuurlijk.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!
- Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
- Karvan Cevitam, Hema en Somention grote winnaars Grand Prix...
- 'Verborgen Parels' zet met marketing paddenstoelen op de kaart
Laatste Nieuws
- Kerst 2025: Coca-Cola krijgt weer... 07-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
- 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

