De war on talent winnen? Zet contentmarketing in
- Content
- 15 aug 2018 @ 09:21
- Link
-
Patrick Severein
manager marketingcontent
LVB - Arbeidsmarkt
- 15 aug 2018 @ 09:21
- Patrick Severein
Het aantal openstaande vacatures heeft een nieuw record bereikt. Smileys en happy faces all over the place. Behalve bij de HR-afdelingen. Want iedereen weet: topeconomie betekent de hel voor het vinden van goede mensen. Maar de war on talent is te winnen. Gewoon door het inzetten van contentmarketing.
Dat ene talent vinden én binden. Dat is de uitdaging van alle bedrijven en organisaties op dit moment. En dat is moeilijk. Hoe zorg je nou dat die ultieme talenten bij je komen, zonder gebruik te maken van al die recruiters die concurrenten ook gebruiken?
Een inspirerende werkomgeving…
Om maar meteen even een illusie weg te halen. Die talenten komen echt niet af op zinnetjes als ‘een baan met veel afwisseling’, ‘veel eigen verantwoordelijkheid’ of ‘een inspirerende werkomgeving’. Want dat vinden ze bij iedereen. Talenten komen af op toffe bedrijven, op sterke merken, op kansen, op toekomstperspectief. Je moet als bedrijf dus aantrekkelijk zijn voor potentiële medewerkers. Zo simpel is het. Als bedrijf laten zien wie je bent en wat je doet. Waar gaan ze werken? Wat voor collega’s krijgen ze? Voor welke klanten gaan ze aan de slag? Waar zit de groei?
Laat zien wie je bent
En hoe doe je dat? Door jezelf als bedrijf helder en goed te profileren. Een sterk merk neer te zetten. Via contentmarketing. Zonder goede content scoor je niet onder talentvolle, potentiële medewerkers. Die willen zien waar ze komen te werken. Een gevoel krijgen. Proeven. Bedrijven als Bol.com doen dat bijvoorbeeld goed met hun videocontent. Het Bol-gevoel overbrengen. Dat zou ieder bedrijf moeten doen. Goede content maken over wie je bent als bedrijf. Dat kan in video, maar dat kan ook in andere vormen.
Win de war on talent
De opties zijn natuurlijk talloos. Vertel het verhaal van de oprichter. Laat zien wat medewerkers doen. Of laat je je jongste talenten aan het woord. Het belangrijkste: als het maar bij je past. Als het maar je echte verhaal is. Hét gevoel weergeeft. Zodat je potentiële talent echt bij je wil werken, omdat het bedrijf bij ze past. En niet omdat je vacaturetekst zo grappig is. Content marketing als aanjager van je employer branding dus. Ga het doen. Laat jezelf zien.
-
Patrick Severein
- Werkt bij: LVB
- Functie: manager marketingcontent
- Website:https://lvb.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Laatste kans om ook te schitteren op... 27-09-2024
- Intertoys start campagne rondom NK... 27-09-2024
- Mens centraal op 12e Congres... 25-09-2024
- Patagonia brengt film The Last... 25-09-2024
- Iconische gebouwen kleuren rood voor... 25-09-2024
- Jongeren weten te weinig over... 19-09-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing