Biografie
Patrick Severein
![Patrick Severein](/auteurs/patrick-severein/patrick-severein.jpg)
![[column] Hier zijn ze dan eindelijk: de Nederlandse kerstcommercials van 2021](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Hier zijn ze dan eindelijk: de Nederlandse kerstcommercials van 2021
Ik kan er geen genoeg van krijgen, van kerstcommercials. Na de enorme hoeveelheid Britse commercials is het na Sinterklaas ook in Nederland eindelijk tijd voor kerst. Met de supermarkten voorop.
![[column] Update: Dit zijn de leukste (en minst leuke) kerstcommercials van 2021](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Update: Dit zijn de leukste (en minst leuke) kerstcommercials van 2021
De kerstcommercials van 2020 gingen vooral over corona. En zaten bomvol emoties. En dit jaar? Een beetje same old same old. De aloude succesnummers worden afgestoft. Weinig verheffends, weinig echte emotie. Maar nog steeds genoeg te genieten. Dit zijn de beste (Britse) kerstcommercials van 2021.
![[column] Dit zijn de beste Super Bowl-commercials van 2021](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Dit zijn de beste Super Bowl-commercials van 2021
Er gaat niets boven kerstcommercials. Maar de Super Bowl-commercials staan bij mij op een goede tweede plek. Het is een grote vergaarbak, zonder echt duidelijk thema, maar wat zitten er soms een pareltjes tussen.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
[column] Genieten! Dit zijn de kerstcommercials van coronajaar 2020
Ze zijn er weer. De (vooral Britse) kerstcommercials van 2020. Kerst in corona. Dat wordt anders dan normaal. Is het in kerstcommercialland dan ook anders? Ja. Althans. Een beetje. Maar Kevin is er nog steeds. Sterren krijgen gewoon weer een podium. Goede doelen ook.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
[column] Hoe schrijf je een prijswinnende case?
Patrick Severein, head of content bij LVB en jurylid voor de Grand Prix Content Marketing, ziet veel misgaan bij inzendingen en deelt tips over hoe het wel moet.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
[column] Het belang van brand awareness in tijden van crisis
Niets verleidelijker dan laaghangend fruit plukken. Zeker in tijden van (corona-)crisis. De omzet zakt in. Je wil snel leads en omzet scoren. Zo snel mogelijk. Zoveel mogelijk. Helemaal logisch. Vooral doen en proberen.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
[column] Ze zijn er weer! De kerstcommercials van 2019
Over zingende dozen, rappende theepotten, chips etende supersterren, vallende kerstmannen, hondjes van kurk, de sokken van Macauly Culkin en natuurlijk de zojuist verschenen kerstcommercial van John Lewis.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
[column] Dé trends in videomarketing in 2020
De rol van video in je content- en marketingstrategie is nog lang niet uitgespeeld. Maar wat zijn nu dé trends voor 2020 in videomarketing?
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Commercials zijn niet dood. Ze zijn springlevend (maar nu met inhoud)
Het is lekker makkelijk en ik doe er graag aan mee: iets ‘dood’ verklaren. Print, V&D, advertorials (die overigens echt dood moeten), tv. Alles is dood of moet dood. Met commercials doe ik dat dus even niet.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Dé trends in videomarketing in 2019
Natuurlijk blijft video als een razende groeien. Maar welke trends moet je als videomaker en contentmarketeer volgend jaar echt in de gaten houden (en inzetten)?
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
De leukste, mooiste (en sufste) kerstcommercials van 2018
De kerstcommercial. Vooral onze Britse buren zijn er meester in. Ieder jaar zit iedereen weer vol spanning: wat is de tofste, de stomste, de emotioneelste? Ik ben fan. En geobsedeerd. Wie bedenkt wat? Waarom deze keuze? Hoe is het gemaakt? Gaat dit werken?
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
De war on talent winnen? Zet contentmarketing in
Het aantal openstaande vacatures heeft een nieuw record bereikt. Smileys en happy faces all over the place. Behalve bij de HR-afdelingen. Want iedereen weet: topeconomie betekent de hel voor het vinden van goede mensen. Maar de war on talent is te winnen. Gewoon door het inzetten van contentmarketing.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Videomarketing is nog lang niet volwassen
Iedere zichzelf respecterende organisatie maakt video’s. Maar bijna niemand doet aan videomarketing. Is videomarketing al volwassen? Nee, eigenlijk niet.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Dé trends in videomarketing in 2018
Contentmarketing is steeds vaker: videomarketing. Maar welke trends in videomarketing moet je als contentmarketeer en videomarketeer écht kennen volgend jaar?
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Stop met massacontent en omarm (eindelijk!) niche contentmarketing
Onze doelgroep? Heel Nederland! Doelstelling? Leads natuurlijk. De vraag van veel klanten is té veelomvattend. Niche contentmarketing werkt beter.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Video’s maken zonder strategie? Echt niet meer doen
Online video is niet meer ‘the next big thing’ in contentmarketing. Het is ‘the thing’. Elk merk, elke organisatie. Iedereen aan de video’s. Goed nieuws. Zeker als je, zoals ik, videomarketeer bent. Maar minder goed nieuws: er wordt niet echt nagedacht over een goede videostrategie. Oftewel: we produceren maar wat in het wilde weg. En daarmee gooien we geld weg zonder dat het vaak wat oplevert.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Interne communicatie wordt... interne videomarketing
Interne communicatie is weer helemaal terug. Afgestoft kun je beter zeggen. En verbeterd. Waarbij video hét belangrijkste interne communicatiemiddel aan het worden is. En dat is volkomen logisch.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Waarom mijn moeder van 78 meer weet van videomarketing dan jullie
Nee, mijn moeder heeft geen communicatie-opleiding gevolgd. Ze heeft ook geen ervaring in het contentvak. Toch weet ze meer over videomarketing en contentmarketing dan de meesten van jullie. Omdat ze logisch nadenkt. En haar hart volgt.
![MarketingTribune](/templates/img/mt_placeholder.png)
Dit kunnen videomarketeers leren van 'Wie is de mol?'
De hoogste kijkcijfers ever. En dat voor seizoen 17 (!). Met recht een prestatie van formaat. Niet alleen is 'Wie is de mol?' de koning van de zaterdag (die andere Mol – Linda - is de koningin), wij videomarketeers kunnen er ook nog iets van leren. En dan bedoel ik niet per se de mooie plaatjes. Maar iets waar wij én onze opdrachtgevers echt iets aan hebben.
- AlgemeenNieuws Uefa Champions League trophy...Nieuws Warc: Voorzichtig optimisme,...Nieuws Vattenfall stopt met 'Fossielvrij...Weblog [column] Sneller, hoger, sterker…...Nieuws Hornbach helpt bezoekers Lowlands...Nieuws De zomerfavorieten van Dries Poels...
- B2BNieuws De marketingtransfers van week 30,...Weblog Column Hoe marketing en sales samen...Nieuws De marketingtransfers van week 29,...Weblog [column] Van marketeer naar...Nieuws Onderzoek: inclusieve reclame loontNieuws Inzenden jubileumeditie Mercurs...
- BureausNieuws SuperHeroes en Lenovo lanceren 'It's...Nieuws Motorola lanceert modeshow met...Nieuws Hoka prolongeert We are all born to...Weblog [column] Moeilijk doen hoort erbijNieuws Seepje vernieuwt en zet oprichter...Nieuws Campagne moet werkgevers bewust...
- ContentmarketingNieuws Surfmerk Devoted lanceert brandfilm...Nieuws Snapchat belicht bijzondere sporten...Nieuws Ster lanceert podcast Starten met...Weblog [column] Tussen de verwende yuppen:...Nieuws 'Consument ziet peulvrucht over het...Nieuws Center Parcs breidt contentstrategie...
- DesignWeblog [column] De paradox van muzikale AI...Nieuws Nieuwe logo Landal verwijst naar...Nieuws Antwerpen viert 20 jaar logo met...Nieuws Amsterdam Fashion Week en Nespresso...Nieuws Protest sportswear: kunst en sportWeblog [column] Wees zuinig op je logo!
- Food en RetailNieuws Guaraná Antarctica sponsort 40ste...Nieuws Wehkamp.nl doet nieuwe poging in...Nieuws [marketeer 207] Brenda Smith - cmo...Nieuws Jumbo lanceert als eerste super...Weblog Column Esprit uit de mode?Nieuws Blue Band mag naam 'Roombeter' niet...
- MediaNieuws [onderzoek] Vrouwen...Nieuws Toezichthouders spreken Meta aan op...Nieuws NLziet steekt ouderwetse...Nieuws 3 decennia Gouden Loeki: Nieuwe...Nieuws Zakia Guernina en Roel Burgman...Nieuws De zomerfavorieten van... Amarins de...
- Online MarketingNieuws AS Watson maakt bezwaar tegen boete...Nieuws Interview Bojan Brkic AutoScout24:...Nieuws Universiteit Utrecht stopt met XNieuws 5G-frequenties voor VodafoneZiggo,...Nieuws Worldline en iO lanceren AI Smart...Nieuws Glasvezel rukt op, meer mobiel...
- SponsoringNieuws Sportmerk On viert vriendschap in...Nieuws Nederlandse medaillewinnaars per...Nieuws Campagne Nederlandse Loterij: wat is...Nieuws Nederlandse marketeer Den Hollander...Nieuws Kia geeft energie tijdens LowlandsNieuws Samsung helpt 3 x 3 basketballers...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Surfmerk Devoted lanceert brandfilm... 25-07-2024
- Snapchat belicht bijzondere sporten... 19-07-2024
- Ster lanceert podcast Starten met... 17-07-2024
- 'Consument ziet peulvrucht over het... 12-07-2024
- Center Parcs breidt contentstrategie... 11-07-2024
- Inschrijving Grand Prix Content... 10-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »