Knipoog naar vroeger in design Harry Potter pretpark

Knipoog naar vroeger in design Harry Potter pretpark
  • Design
  • 21 jul 2014 @ 09:09
  • 20067 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • GraphicVisual id

Diagon Alley, de belangrijkste straat in de Harry Potterboeken is nu in het echt te bezoeken. Designstudio MinaLima, verantwoordelijk voor het design van alle Harry Potterfilms, ontwierp een afdeling voor het pretpark The Wizarding World of Harry Potter in Orlando, Florida. Etalages, posters en uithangborden ademen de sfeer van vervlogen tijden.

Volgens Miraphora Mina, een van de oprichters van designstudio MinaLima is de typografie van de designs expres flink aangezet. De fonts zijn afkomstig uit archiefmateriaal of speciaal ontworpen met een nostalgische insteek. “Ons doel was om elk beschikbaar oppervlak te benutten voor graphics. Met vervaagde ghost graphics wilden we geschiedenis suggereren. De stijl moest vrolijk en luchtig zijn, en natuurlijk typisch Brits.”

Universal Studio’s Wizarding World of Harry Potter opende in 2010. Dit jaar werd de winkelstraat Diagon Alley (in de Nederlandse vertaling van de boeken de Wegisweg) toegevoegd. De straat onthult een toverwereld achter de facade van het Londen van de gewone mensen, de Muggles (of Dreuzels). Mina: “Essentieel voor het creëren van deze wereld was dat elke winkel en elk reclamebord een uniek karakter had, en tegelijk dat de onderdelen een harmonieus geheel zouden vormen.”

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken