Koeweiden Postma ontwikkelt merk Rainproof

Koeweiden Postma ontwikkelt merk Rainproof
  • Design
  • 30 sep 2014 @ 11:30
  • 9164 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branding

Koeweiden Postma ontwierp het netwerk-merk Rainproof, een initiatief van Waternet. Amsterdam Rainproof is een open platform dat bewoners van Amsterdam, ambtenaren van de Gemeente, woningcorporaties, kennisinstituten, ingenieursbureaus, projectontwikkelaars, bouwbedrijven, tuincentra, eigenlijk iedereen die een bijdrage kan leveren, uitnodigt om Amsterdam Rainproof te maken.

Door veranderingen in het klimaat zullen er steeds vaker zware regenbuien voorkomen, terwijl door bebouwing, asfalt en tegels overal het water steeds moeilijker weg kan. Dit kan tot miljarden schade leiden, zoals op 2 juli 2011 in Kopenhagen.

Rainproof moet een vanzelfsprekendheid worden
Rainproof [pdf programmaplan] wil bewustzijn creëren en initiatieven op gang brengen. Denk aan de aanleg van holle afwaterende wegen, de ontwikkeling van waterdoorlatende tegels, de aanleg van meer groene daken, het plaatsen van een regenton. Rainproof denken èn doen moet een vanzelfsprekendheid worden.

Regenbestendig handelen
Lot Locher (Amsterdam Rainproof): 'Regenbestendig handelen is verbonden aan heel veel verschillende thema’s. Regen bestaat uit vele kleine druppels die je moet aanpakken daar waar ze vallen. Deze verscheidenheid en aanpak komt mooi tot uiting in het merk dat Koeweiden Postma voor ons heeft ontworpen'.

Agile branding
Hugo van den Bos (strategy director Koeweiden Postma): 'Rainproof is een initiatief van Waternet en het bijzondere is dat het geen corporate of produktmerk is, ook geen keurmerk, maar staat voor een beweging. Het merk is wel gedeponeerd, maar iedereen die meedoet mag er gebruik van maken. Ook andere steden, nationaal en internationaal, kunnen het oppakken en het zich "eigen" maken, zolang ze vanuit dezelfde publiek/private netwerkgedachte opereren. Rainproof is een perfect voorbeeld van "agile branding", met alle uitdagingen en onzekerheden die daarbij horen. Heel mooi en spannend.'

Samen met Total Active Media zijn de eerste stappen gezet voor een communicatieconcept en wordt het digitale platform ontworpen.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken