Studio Kluif ontwerpt Jheronimus Bosch-zegel voor PostNL
- Design
 - 5 jan 2016 @ 11:00
 - Link
 - 
  
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Concept
 
- 5 jan 2016 @ 11:00
 - Redactie Design
 
In het kader van de viering van de vijfhonderdste sterfdag van Jheronimus Bosch geeft PostNL een postzegelvel met 10 zegels uit. Als vaste vormgever van de manifestatie Jheronimus Bosch 500 bleek Studio Kluif voor PostNL een vanzelfsprekende partij om te benaderen voor het ontwerp van dit postzegelvel.
De basis voor het ontwerp vormt een detail uit het middenpaneel van de triptiek De Hooiwagen. Binnen het sjabloon van de perforatie is er een uitsnede gemaakt waardoor het gehele beeld intact blijft, maar waardoor er ook per zegel een los tafereel ontstaat.
De vijfhonderdste sterfdag van Bosch wordt gevierd door tal van manifestaties in de stad met als hoogtepunt een grote overzichtstentoonstelling in het Noordbrabants Museum. Het schilderij de Hooiwagen en tal van andere werken van Jheronimus Bosch zal vanaf 13 februari 2016 t/m 8 mei te zien zal zijn in het Noord Brabants museum tijdens de overzichtstentoonstelling ‘Jheronimus Bosch - Visioenen van een genie’.
Ontwerpbureau Studio Kluif is opgericht door Jeroen Hoedjes en Paul Roeters in de zomer van 1999. Tegenwoordig bestaat het team uit tien personen, waarvan acht ontwerpers, afkomstig uit binnen- en buitenland. Studio Kluif werkt onder meer voor: Hema, Fatboy, Efteling, Intratuin, ASML, Zeeman, Bruna en Stichting Jheronimus Bosch 500.
- 
Redactie Design
 - Werkt bij: MarketingTribune
 - Functie: Redactie
 - Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
 - Profiel »
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
 - AIM presenteert grootste... 08-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

