Nieuw verpakkingsdesign Autodrop door Brum Design

Nieuw verpakkingsdesign Autodrop door Brum Design
  • Design
  • 22 nov 2018 @ 08:35
  • 9408 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging

Brum Design is verantwoordelijk voor het nieuwe verpakkingsdesign van Autodrop. Daarnaast heeft het bureau meegedacht over de strategie, het aanscherpen van de positionering en de vertaling naar communicatie.

Marketingmanager Autodrop Annemarie van Eenennaam: ‘Door de relatief lage betrokkenheid en loyaliteit van de consument bij het overvolle snoepschap moet Autodrop er echt uitspringen en dat doen we nu weer. Bovendien is niet alleen gewerkt aan de verpakking, Brum heeft ook meegedacht over de strategie, het aanscherpen van de positionering en de vertaling naar communicatie. Dat maakt dat alles nu gewoon heel goed klopt.’

Volgens Tessa Oudijn, mede-eigenaar en creative director Brum gaat het nieuwe Autodrop terug naar de oorsprong van het merk: ‘Met fun, vrolijkheid en een dikke knipoog is het nóg meer Autodrop geworden dan het al was. Zonder herkenbaarheid te verliezen, moest echt een slag gemaakt worden die het hart van het merk en vernieuwing deed samensmelten.’

Een van de veranderingen die werd doorgevoerd, is het logo. Saskia Berting, designer bij Brum: ‘We mochten eigenlijk niet aan het logo komen, maar het geeft het ontwerp en merk echt de impuls die het nodig had. Verder is voor elke dropvariant een nieuwe wereld geïllustreerd. Nick van Oosten heeft onze briefing heel goed vertaald naar te gekke illustraties.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken