Juce en VanBerlo maken topless vergaderen designproof
- Design
- 1 mei 2019 @ 08:51
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Productdesign
- 1 mei 2019 @ 08:51
- Nanny Kuilboer
Topless vergaderen wordt meer en meer een trend en daar speelt de Antwerpse start-up Juce op in met de Juce Arena, een slim dockingstation. Het ontwerp dat in samenwerking met VanBerlo werd gerealiseerd, viel meteen in de prijzen bij de IF Design Awards en de Red Dot Design Awards.
De Juce Arena is niet alleen een mooi vormgegeven draadloos oplaadstation, maar bevat bijvoorbeeld ook sensoren die data verzamelen rond de kwaliteit, duur en bezettingsgraad van vergaderingen en wordt ondersteund door een app.
Voor het ontwerp werkte de Antwerpse start-up samen met het Nederlandse designbureau VanBerlo.
Gebruikers Juce
Niet alleen de jury’s van de gewonnen design awards zijn enthousiast, ook de gebruikers.
David Dessers, Managing Partner Cresco: ‘De Juce Arena past naadloos bij de stijl van ons bedrijf. Mocht het een lelijke, plastic doos geweest zijn, had ik ‘m nooit aangekocht.’
Aandacht
Voor early adopters zoals Cresco, KMPG, Unified Post en Epicenter Amsterdam is de Juce Arena een duurzaam, cultureel statement. Pieter Breyne, Director Tech Advisory KPMG: ‘Dankzij de Juce Arena kunnen we kostbare tijd met medewerkers en klanten weer optimaal benutten en krijgen mensen de aandacht die ze verdienen tijdens een meeting.’
Tipje van de ijsberg
De trend van schermvrije meetings openen bovendien ook het debat naar de algemene rol die smartphones en andere schermen spelen in onze samenleving, aldus co-founder Juce Julien Yee: ‘Hoeveel belang hechten we nog aan dagelijkse momenten, als we constant op ons scherm zitten tokkelen? De Juce Arena nog maar het tipje van de ijsberg.’
Dat het een trend is, mag duidelijk zijn, ook in de privé-sfeer.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

