[over de grenzen] True North verantwoordelijk voor merkidentiteit eerste museum ooit in Blackpool

[over de grenzen] True North verantwoordelijk voor merkidentiteit eerste museum ooit in Blackpool
  • Design
  • 13 jan 2020 @ 09:57
  • 12175 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branding

Blackpool krijgt eindelijk een museum: Showtown. Het museum eert de komieken, stijldansers, circussen en andere artiesten die de illustere kustplaats ooit met een bezoek hebben vereerd. True North uit Manchester deed de positionering en branding, meldt Designweek.

Merkidentiteit moet levendigheid Blackpool weerspiegelen

Blackpool heeft altijd een belangrijke bijdrage aan het entertainmentlandschap van de VK geleverd. De merkidentiteit voor Showtown bestaat uit ‘merkblokken’ die de ervaringen van de bezoekers weergeven. Steve Royle, creatief directeur True North: ‘De blokken hebben een modulair ontwerp gekregen met heldere en contrasterende kleuren om de levendigheid van Blackpool te weerspiegelen.’

Het ontwerp is niet in beton gegoten. Royle: ‘Het is net zo vloeiend en speels zijn als de verhalen erachter.’

 

Aandacht van jong en oud

Het museum moet net zoveel aandacht zien te trekken als de beroemde boulevard, de achtbanen en de andere attracties en het moet oudere generaties aanspreken die er herinneringen op kunnen halen, maar ook de jongere generaties iets te bieden hebben. Het Showtime-museum zal naar verwachting in 2021 worden geopend. Lees hier het hele artikel op Designweek.com.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Tijdelijke maatregel i.v.m. het coronavirus | Je kunt tot 1 week voor een betaald BBP Media event je inschrijving nog annuleren. Mocht het event geannuleerd worden door organisator BBP Media, dan wordt het inschrijfgeld teruggestort.


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken