[over de grenzen] True North verantwoordelijk voor merkidentiteit eerste museum ooit in Blackpool
- Design
 - 13 jan 2020 @ 09:57
 - Link
 - 
  
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Branding
 
- 13 jan 2020 @ 09:57
 - Nanny Kuilboer
 
Blackpool krijgt eindelijk een museum: Showtown. Het museum eert de komieken, stijldansers, circussen en andere artiesten die de illustere kustplaats ooit met een bezoek hebben vereerd. True North uit Manchester deed de positionering en branding, meldt Designweek.
Merkidentiteit moet levendigheid Blackpool weerspiegelen
Blackpool heeft altijd een belangrijke bijdrage aan het entertainmentlandschap van de VK geleverd. De merkidentiteit voor Showtown bestaat uit ‘merkblokken’ die de ervaringen van de bezoekers weergeven. Steve Royle, creatief directeur True North: ‘De blokken hebben een modulair ontwerp gekregen met heldere en contrasterende kleuren om de levendigheid van Blackpool te weerspiegelen.’
Het ontwerp is niet in beton gegoten. Royle: ‘Het is net zo vloeiend en speels zijn als de verhalen erachter.’
Aandacht van jong en oud
Het museum moet net zoveel aandacht zien te trekken als de beroemde boulevard, de achtbanen en de andere attracties en het moet oudere generaties aanspreken die er herinneringen op kunnen halen, maar ook de jongere generaties iets te bieden hebben. Het Showtime-museum zal naar verwachting in 2021 worden geopend. Lees hier het hele artikel op Designweek.com.
- 
Nanny Kuilboer
 - Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
 - Functie: Redacteur
 - Website:https://www.marketingtribune.nl/
 - Profiel »
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
 - AIM presenteert grootste... 08-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

