Jaarlijks fotomoment Robot Kittens: Grease meets Riverdale

Jaarlijks fotomoment Robot Kittens: Grease meets Riverdale
  • Design
  • 18 aug 2020 @ 13:10
  • 20260 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital design

In de categorie goed nieuws: vandaag lanceert Robot Kittens zijn jaarlijkse fotocampagne. De foto’s zijn van de hand van Peter Lipton.

Het creatief technische bureau heeft dit keer gekozen voor het thema 50’s Diner – Grease meets Riverdale, met uitgerookte burgers, milkshakes, en de typerende good and bad karakters. De shoot was volledig coronaproof door ieder teamlid individueel te fotograferen en vervolgens tot een totaalbeeld te realiseren. Dit is alweer de vierde alter ego fotoshoot van Robot Kittens.

Angry Men

Elk jaar lanceert Robot Kittens een nieuwe fotocampagne, waarbij het team in verschillende alter ego’s kruipt. Eerder vertaalde het bureau zichzelf al tot pak dragende Angry Men, stoere Kittens en Go Fishing.

Dit jaar hebben zij gekozen voor 50’s Diner, met een Grease meets Riverdale thema. De shoot is elk jaar een serieuze aangelegenheid voor de Kittens. Co-founder Niels Filmer: ‘Elk jaar vragen we ons team ideeën in te brengen voor de jaarlijkse fotocampagne. Hier komt vervolgens een shortlist uit, waar we een moodboard van maken, waarna de laatste stemronde volgt. Voor het winnende idee vragen we vervolgens een topillustrator om het beeld uit te werken, dit keer André Massee. Net als de voorgaande jaren heeft Peter Lipton het beeld geschoten en collega Iris Schultheiss heeft zich uitgeleefd op de styling en productie.’

Robot Kittens is een prijswinnend creatief technisch bureau, gerund door een klein team enthousiastelingen. Het bureau staat bekend om zijn technische innovatie, met als specialiteiten onder meer AR, VR, games, web-ontwikkeling, mobiele apps, digitale mediaproductie, websites en social producten. De Robot Kittens zetten hun klauwen het liefst in nieuwe, onrealistische ideeën en brengen dit vervolgens tot werkelijkheid. Hun werk is al meerdere malen bekroond met nationale en internationale prijzen, zoals meerdere Cannes Lions, Webby Awards en SpinAwards. Bekend werk van hun hand is bijvoorbeeld Snelwegsprookjes in samenwerking met Achtung en Get The Flow-game, voor Vodafone, DDB en Tribal, een rap-app voor kinderen die stotteren. Bron: robotkittens.nl.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken