Monniken La Trappe in duurzaam G-Star denim habijt
- Design
- 14 dec 2021 @ 11:26
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 dec 2021 @ 11:26
- Sjaak Hoogkamer
Denimmerk G-Star RAW en de monniken van het bier La Trappe zijn een bijzondere samenwerking aangegaan. Omdat beide merken duurzaamheid hoog op de agenda hebben staan, is een duurzame denim habijt ontworpen voor de monniken van de brouwerij.
Het habijt is volledig gemaakt van Cradle to Cradle Gold Certified denim. Deze stof bevat 100% biologisch katoen, is geverfd zonder gebruik van schadelijke chemicaliën en gewassen zonder een druppel water te verspillen.
De samenwerking tussen het denimmerk en de monniken van La Trappe wordt volgens G-Star ‘niet alleen gevoed door een gezamenlijke liefde voor vakmanschap, maar vooral ook door de verantwoordelijkheid die beide bedrijven voelen op het gebied van duurzaamheid.’ Zo is het hergebruik van water en grondstoffen belangrijk in het productieproces van het bier van de monniken. Deze circulaire aanpak past G-Star ook toe door bijvoorbeeld te werken met gerecyclede materialen, te ontwerpen voor hergebruik, en door zoveel mogelijk Cradle to Cradle Certified stoffen te gebruiken.
Het Scapulier, het deel dat over de pij gedragen wordt, heeft van oorsprong de functie om de pij te beschermen bij de handenarbeid. Ze is uitgevoerd in een diepblauwe Kir Denim O. De pij is uitgevoerd in een ongeverfde ecru kleurige denim. Dit wordt bijeengehouden door een leren riem die een monnikenleven lang mee gaat.
Een prachtig en waar monnikenwerk dat door het G-Star designteam ter hand werd genomen voor dit ontwerp.
Gwenda van Vliet, CMO bij G-Star RAW: ‘Het patroon van het habijt is eeuwenoud en kon teruggevonden worden in een handgeschreven boek waarin het 80 jaar geleden werd vastgelegd. Een prachtig en waar monnikenwerk dat door het G-Star designteam ter hand werd genomen voor dit ontwerp. Het ontwerp met de opvallende kap, refereert naar de Bossche School, waarbij rigide verhoudingen en maatvoering de belangrijkste uitgangspunten zijn. Overigens is zelfs het knippatroon duurzaam, want doordat dit zorgvuldig in elkaar valt wordt ervoor gezorgd dat er zo min mogelijk restmateriaal overblijft.’
Broeder Isaac, Prior van O.L.V. van Koningshoeven en directeur van La Trappe Trappist: ‘Deze habijten en de duurzame stof waarvan ze gemaakt zijn, staan wat ons betreft voor respect voor de planeet en de mensen die erop leven. Dat sluit volledig aan bij onze monastieke levensinvulling, waarbij goed doen voor mens en aarde centraal staat.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- The Drum over SXSW 2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing