Dutch Digital Design tijdens SXSW
- Design
- 23 feb 2024 @ 13:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 23 feb 2024 @ 13:00
- Michiel van Zaane
Tijdens het South by South West (SXSW) festival in Austin presenteren Nederlandse bureaus virtual-, augmented-, en immersive projecten. Ze gaan in op de vraag of, en hoe deze toepassingen de wereld een betere plek kunnen maken.
Geeft XR de tools voor meer empathie? Beter onderwijs? Een kleinere CO2-voetafdruk? Stichting Dutch Digital Design is organisator van het event op 11 maart 2024 als onderdeel van het programma over immersive experiences van CreativeNL, tijdens de Nederlandse strategische missie met New Dutch Wave.
Tijdens SXSW zijn diverse internationale leiders op het gebied van technologie, muziek, film en cultuur te zien op het podium. Het is voor de vierde keer dat het festival ook ruimte biedt aan Nederlandse digital designbureaus.
Na een intro door Barbera Wolfensberger, Directeur-Generaal Cultuur en Media (Ministerie van OCW) staan maandagmiddag 11 maart verschillende bureaus on stage, partners van stichting Dutch Digital Design. De sprekers zijn Cees Dingler (Creative Director bij Capitola), Anna Offermans en Jeroen van Erp (UX Director en Innovation Strategist bij Fabrique), David Vogel (Executive Experience Director bij Code d'azur) en Diederik Veelo, (Chief Innovation Officer bij Ambassadors). Suzanne Visser (Dutch Digital Design) modereert de sessie.
Strategische missie Nederland
CreativeNL, het internationale label van de Topsector Creatieve Industrie en CLICKNL, en New Dutch Wave leiden de missie in Austin. Er is speciale aandacht voor immersive experiences, publieke waarden in het digitale domein, waarbij Barbera Wolfensberger, directeur-generaal Cultuur en Media (ministerie van OCW) en staatssecretaris Digitalisering, Alexandra van Huffelen, ook aanwezig zijn. Er zijn talloze partners bij aangesloten: van startups, scale-ups, gemeenten, ministeries, kennisinstellingen en corporates, tot aan creatieven en bureaus.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing