The Perfect Pitch levert vier winnaars op

The Perfect Pitch levert vier winnaars op
  • Food-en-retail
  • 28 sep 2018 @ 12:16
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Marketing

De inspiratiemiddag The Perfect Pitch van ISMI, die gisteren in Houten werd gehouden, heeft vier winnaars in vier categorieën opgeleverd. ISMI-directeur Bram Nauta wilde daarmee niks te kort doen aan alle overige hoogwaardige inzendingen.

‘Onderdeel van een pitch is dat er een winnaar wordt aangewezen. Dat klinkt misschien teleurstellend voor de overige deelnemers, maar die weten zich in ieder geval verzekerd van hun toppositie in de markt. Anders hadden ze geen plek op dit podium verdiend’, aldus Bram Nauta aan het begin van The Perfect Pitch.

4 winnaars

Alle in totaal veertien deelnemers kregen slechts vijf minuten de tijd om hun best practice te presenteren. Lijkt niet echt veel, maar toch slaagde vrijwel iedere deelnemer erin om binnen die tijd een boeiende en inspiratievolle toelichting te presenteren. De vakjury die de inzendingen vooraf had beoordeeld, had een adviserende rol. Dat was niet bindend, uiteindelijk was het de stemming in de zaal die de doorslag gaf.

De uitslag:

Categorie: Shopper Activatie & POS-materiaal

Winnaar: Young Perfect, Alle dagen Feest

Deze ‘Alle Dagen Feest’-activatie is tot stand gekomen in samenwerking met Albert Heijn, die wilde komen met een multibrand Airfryer-actie. Daarbvij werden ook merken als Aviko en Kwekkeboom aangehaakt om dit te bewerkstelligen, met ook elk hun eigen doelstelling.

Categorie: Shopper Activatie & Field Marketing

Winnaar: J.u.i.c.e. Promotions, Get fit for summer

Om de doelgroep van de Basic-fit in de “right mood” te brengen, is het Get fit for summer-spel ontwikkeld, dat gespeeld werd met minimaal twee en maximaal zes personen. Daarbij was het de bedoeling dat de deelnemers een flexibel, maar behoorlijk zwaar billboard naar één van de Basic-fit-locaties moesten tillen.

Categorie: Smart Innovation

Winnaar: Young Perfect, SPAR University Try&Buy met Hero Cassis

In samenwerking met Spart University heeft Young Perfect een concept ontwikkeld, Try&Buy, dat vooral bedoeld is om jongeren te bereiken. Hero Benelux heeft met Hero Cassis daarbij de primeur gekregen om gebruik te maken van deze opvallende activatievorm. Shoppers bij SPAR University krijgen via Try&Buy de mogelijkheid om een product live in de winkel uit te proberen binnen een ludieke setting waar beleving centraal staat.

Categorie: Shopper Marketing Case

Winnaar: Young Perfect, Hero Jam Studio

De Hero Jam Studio is geboren uit een samenwerking tussen Hero en Young Perfect, waarbij Hero vooral de jongere doelgroep wilde aanspreken met een manier om het multifunctionele karakter van jam te demonstreren. De Jam Studio laat zien dat jam niet alleen lekker is op een boterham, maar ook als onderdeel van een smakelijk hapje, broodje, tussendoortje of gerecht. Door middel van (een) live cooking (demonstratie) maakt de shopper kennis met tal van lekkere jamrecepten.

(In de komende Shopper Marketing Update-bijlage van MarketingTribune een uitgebreid verslag van The Perfect Pitch. Het volgende nummer verschijnt 9 oktober.)

 

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken