Unilever neemt Vegetarische Slager over
- Food-en-retail
- 19 dec 2018 @ 11:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 19 dec 2018 @ 11:55
- Peter van Woensel Kooy
De Vegetarische Slager wordt overgenomen door Unilever. Oprichter Jaap Korteweg blijft betrokken bij het merk. De overname werd voorspeld in MT-rubriek Jongereniconen, waarvan de nieuwe editie morgenochtend online verschijnt.
Eerder sprak de MarketingTribune-redactie Jaap Korteweg, oprichter De Vegetarische Slager en bekend door de succesvolle marketing van dit duurzame merk. Intussen wordt zijn productie flink uitgebreid, worden vleesvervangers ook door het Voedingscentrum en WHO gepromoot en wist Korteweg voor steeds lekkerder smaken te zorgen. 'Ik verwacht dat de markt binnen tien jaar gekanteld is.’ Lees hier het complete interview met Korteweg.
Tien keer zo groot
De Vegetarische Slager zegt dat de overname past bij zijn ambitie om de grootste 'slager' ter wereld te worden. Op dit moment worden de producten van het merk in 17 landen verkocht, terwijl Unilever in 170 landen actief is. Volgens Unilever past de aankoop bij het plan om meer plantaardige voedingsmiddelen aan haar portfolio toe te voegen. Korteweg vertelt vandaag op Nu.nl dat er meer gegadigden waren. 'Puur financieel gezien hadden we misschien beter voor een andere aanbieding kunnen gaan, maar we hebben voor Unilever gekozen voor de grootst mogelijke groei', zegt Korteweg, 'We willen over een paar jaar tien keer zo groot zijn in plaats van vijf keer zo groot.'
(PvWK, bronnen: MarketingTribune, ANP en nu.nl)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- DVS
- vega
- WHO
- worden vleesvervangers
- vega
- Unilever
- overname
- Voedingscentrum
- jongereniconen
- uitgebreid
- De Vegetarische Slager
- marketeer
- oprichter
- Jaap Korteweg
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes