[podcast] Crunch #11: Too Good To Go vecht voedselverspilling aan
- Food-en-retail
- 9 mei 2019 @ 11:52
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MVOFoodMarketing
- 9 mei 2019 @ 11:52
- Redactie Food en Retail
Hier is de nieuwe Crunch! Met vandaag Joost Rietveld, oprichter van de Nederlandse vestiging van Too Good to Go. Hij zegde zijn baan bij Nestlé op om te gaan werken voor deze start-up met sociale missie.
In de podcast-serie Crunch interviewt journalist Marcus Polman movers & shakers uit de wereld van food en marketing.
Ruim 1 jaar geleden begon Joost Rietveld in Nederland met Too Good To Go, een app voor consumenten, bedoeld om voedselverspilling tegen te gaan.
Voor weinig geld bestel je eten dat anders zou worden weggegooid bij supermarkt, restaurant of hotel. Inmiddels heeft hij met zijn app 450.000 maaltijden ‘gered’ van de afvalbak, zoals de app-makers het noemen.
Je hoort in deze uitzending:
* Wat de impact is van Too Good to Go om voedselverspilling tegen te gaan.
* Op welke manier de oprichters, in twee jaar tijd, een internationale community wisten te creëren, met ruim 9 miljoen actieve gebruikers – zonder 1 euro te investeren in advertising
* En: waarom het voor Nederlandse foodretailers en foodservice-bedrijven interessant kan zijn om met deze social enterprise samen te werken?
Crunch is een co-productie van foodjournalist Marcus Polman in samenwerking met MarketingTribune en Het PR Bureau.
(PvWK)
Beluister de podcast via Soundcloud hier onderop!
EERDERE UITZENDINGEN
[podcast] Crunch #1 - Fish Tales
[podcast] Crunch #2 - De Hippe Vegetariër
[podcast] Cruch #3 - Hiske Versprille en culi-recensies
[podcast] Cruch #4 - W-Hotel over hotels in 020
[podcast] Crunch #5 - Foodstart ups hebben de toekomst
[podcast] Crunch #6 - bestseller-chef Yotam Ottolengi
[podcast] Crunch #7 - Foodretail meets Foodservice
[podcast] Crunch#8 - Harald Lek over Marqt en foodtrends
[podcast] Crunch#9 - Mister Kitchen en AH
[podcast] Crunch#10 - Bright Kitchen over succes dark kitchens
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- podcast
- baan
- De Hippe Vegetariër
- MarketingTribune
- Nestlé
- marketing
- Crunch
- Marcus Polman
- Nederland
- oprichter
- vestiging
- Joost Rietveld
- Too Good to Go
- foodretail. foodservice
- Fish Tales
- AH
- Het PR Bureau
- Marqt
- foodjournalist
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




