Loetje en Waterland creëren grootste Nederlandse restaurantgroep
- Food-en-retail
- 1 okt 2019 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MerkenFood
- 1 okt 2019 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Loetje en Waterland creëren de grootste Nederlandse restaurantgroep met meer dan 50 locaties. Gezamenlijk met Waterland wil deze groep haar positie uitbreiden en kan er versneld gegroeid worden in nieuwe locaties, zowel autonoom als via acquisities.
Loetje, bekend om naar eigen zeggen (en vaak bevestigd) 'de Lekkerste Biefstuk van Nederland', is begonnen in 1977 met een restaurant aan de Johannes Vermeerstraat in Amsterdam, toen al beroemd in reclamekringen. Hier zijn in de loop der jaren diverse locaties bijgekomen en met de recente opening van Loetje Den Haag zijn er inmiddels negentien locaties.
Grote horecapartner
Waterland heeft in 2018 een belang genomen in Debuut Horeca, marktleider in all-day concepten. Debuut is begonnen in 1983 met het eerste eetcafé van Nederland aan de Nobelstraat in Utrecht en heeft inmiddels meer dan 30 exploitaties met concepten als Stan & co, Beers & Barrels, Popocatepetl, Olivier en Kees onder beheer.
De toezichthouder ACM moet de transactie nog goedkeuren.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- 50
- positie
- vlees
- nieuw
- Loetje
- locaties
- autonoom
- hangjas
- Waterland
- acquisities
- jus
- recept
- reclame
- groep
- locatie
- witbrood
- biefstuk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing