Loetje en Waterland creëren grootste Nederlandse restaurantgroep
- Food-en-retail
- 1 okt 2019 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MerkenFood
- 1 okt 2019 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Loetje en Waterland creëren de grootste Nederlandse restaurantgroep met meer dan 50 locaties. Gezamenlijk met Waterland wil deze groep haar positie uitbreiden en kan er versneld gegroeid worden in nieuwe locaties, zowel autonoom als via acquisities.
Loetje, bekend om naar eigen zeggen (en vaak bevestigd) 'de Lekkerste Biefstuk van Nederland', is begonnen in 1977 met een restaurant aan de Johannes Vermeerstraat in Amsterdam, toen al beroemd in reclamekringen. Hier zijn in de loop der jaren diverse locaties bijgekomen en met de recente opening van Loetje Den Haag zijn er inmiddels negentien locaties.
Grote horecapartner
Waterland heeft in 2018 een belang genomen in Debuut Horeca, marktleider in all-day concepten. Debuut is begonnen in 1983 met het eerste eetcafé van Nederland aan de Nobelstraat in Utrecht en heeft inmiddels meer dan 30 exploitaties met concepten als Stan & co, Beers & Barrels, Popocatepetl, Olivier en Kees onder beheer.
De toezichthouder ACM moet de transactie nog goedkeuren.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- locaties
- witbrood
- positie
- biefstuk
- groep
- 50
- recept
- locatie
- Waterland
- nieuw
- acquisities
- hangjas
- autonoom
- jus
- reclame
- vlees
- Loetje
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers