Loetje en Waterland creëren grootste Nederlandse restaurantgroep

Loetje en Waterland creëren grootste Nederlandse restaurantgroep
  • Food-en-retail
  • 1 okt 2019 @ 15:00
  • 10922 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MerkenFood

Loetje en Waterland creëren de grootste Nederlandse restaurantgroep met meer dan 50 locaties. Gezamenlijk met Waterland wil deze groep haar positie uitbreiden en kan er versneld gegroeid worden in nieuwe locaties, zowel autonoom als via acquisities.

Loetje, bekend om naar eigen zeggen (en vaak bevestigd) 'de Lekkerste Biefstuk van Nederland', is begonnen in 1977 met een restaurant aan de Johannes Vermeerstraat in Amsterdam, toen al beroemd in reclamekringen. Hier zijn in de loop der jaren diverse locaties bijgekomen en met de recente opening van Loetje Den Haag zijn er inmiddels negentien locaties.

Grote horecapartner
Waterland heeft in 2018 een belang genomen in Debuut Horeca, marktleider in all-day concepten. Debuut is begonnen in 1983 met het eerste eetcafé van Nederland aan de Nobelstraat in Utrecht en heeft inmiddels meer dan 30 exploitaties met concepten als Stan & co, Beers & Barrels, Popocatepetl, Olivier en Kees onder beheer.

De toezichthouder ACM moet de transactie nog goedkeuren.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken