Loetje en Waterland creëren grootste Nederlandse restaurantgroep
- Food-en-retail
- 1 okt 2019 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MerkenFood
- 1 okt 2019 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Loetje en Waterland creëren de grootste Nederlandse restaurantgroep met meer dan 50 locaties. Gezamenlijk met Waterland wil deze groep haar positie uitbreiden en kan er versneld gegroeid worden in nieuwe locaties, zowel autonoom als via acquisities.
Loetje, bekend om naar eigen zeggen (en vaak bevestigd) 'de Lekkerste Biefstuk van Nederland', is begonnen in 1977 met een restaurant aan de Johannes Vermeerstraat in Amsterdam, toen al beroemd in reclamekringen. Hier zijn in de loop der jaren diverse locaties bijgekomen en met de recente opening van Loetje Den Haag zijn er inmiddels negentien locaties.
Grote horecapartner
Waterland heeft in 2018 een belang genomen in Debuut Horeca, marktleider in all-day concepten. Debuut is begonnen in 1983 met het eerste eetcafé van Nederland aan de Nobelstraat in Utrecht en heeft inmiddels meer dan 30 exploitaties met concepten als Stan & co, Beers & Barrels, Popocatepetl, Olivier en Kees onder beheer.
De toezichthouder ACM moet de transactie nog goedkeuren.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- vlees
- acquisities
- 50
- positie
- biefstuk
- autonoom
- Waterland
- witbrood
- nieuw
- hangjas
- recept
- Loetje
- locaties
- groep
- locatie
- jus
- reclame
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




