Febo opent romantisch pop up restaurant 'Maison Febo'

Febo opent romantisch pop up restaurant 'Maison Febo'
  • Food-en-retail
  • 7 feb 2020 @ 12:40
  • 15105 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Speciaal voor Valentijnsdag wordt de beroemde Febo op het Amsterdamse Stadionplein omgetoverd tot romantisch restaurant: Maison Febo. Een ode aan de eerste vestiging die Johan Izaäk de Borst in 1941 startte.

Voor de liefdevolle dag heeft Febo opa’s recepturen geraadpleegd en is er een nieuwe held ontstaan, de chocoladebitterbal.

Maison Febo
In 1941 opende Johan Izaäk de Borst zijn brood- en banketbakkerij Maison Febo. Vlakbij de eerste Febo-vestiging achter het Olympisch Stadion zit nu een beroemde locatie van de inmiddels landelijke keten: juist die vestiging wordt tijdens Valentijnsdag omgedoopt tot Maison Febo, als verwijzing naar de eigen historie. Dit keer is Maison Febo echter een romantisch restaurant met driegangenmenu, livemuziek en bediening. 'Onveranderd is de Amsterdamse gezelligheid en ambacht van Febo. Via Febo.nl kunnen de echte Febo-fans een diner reserveren voor 15 euro per persoon; er is beperkt plaats voor 40 gasten tussen 17.30 - 19.30 uur en van 20.00 - 22.00 uur', meldt het haute friture-merk.

Chocoladebitterballen met Hands Off My Chocolate
Geïnspireerd door het rijke banketbakkersverleden lanceert Febo tijdelijk een nieuwe held: de chocoladebitterbal. Voor de chocoladebitterbal heeft Febo de handen ineengeslagen met het Nederlandse Hands Off My Chocolate. Om de bitterbal te maken heeft Febo de Double Dark 70% repen gesmolten en verrijkt met bloem, roomboter en slagroom waardoor er een romige salpicon ontstaat. Een ambachtelijke salpicon vormt de basis voor goede kroketten en bitterballen. Nadat de salpicon is afgekoeld en opgestijfd kunnen deze tot bitterballen gevormd worden. Vervolgens gaat de bitterbal door het eiwit en paneer en ontstaat de chocoladebitterbal. Er is gebruik gemaakt van de hoogste kwaliteit Belgische chocolade. Deze chocolade bevat alleen de fijnste ingrediënten en wordt extra lang gemalen en gemengd.

Iedereen die op 14 februari een bestelling doet bij Febo via Thuisbezorgd en Deliveroo, ontvangt gratis zes chocoladebitterballen in een leuke Valentijnsverpakking. 'Zolang de voorraad strekt', zo wordt gewaarschuwd.
(PvWK)

 

Over Febo
'De Amsterdamse Febo startte in 1941 als banketbakkerij, met een eerste zaak vlakbij het Olympisch Stadion – al is de naam een afkorting van de Ferdinand Bolstraat, waar oprichter Johan Izaäk de Borst het vak leerde en waar inmiddels een bekende vestiging zit. Behalve brood en banket specialiseerde Febo zich in de kroket. In de jaren 60 opende de zaak zijn eerste automatiek, waar ambachtelijke happen ‘uit de muur’ kunnen worden gekocht; door het enorme succes ging de bakkerij verder met alleen kroketten en snacks. In 1976 werd de beroemde Grillburger gelanceerd, die inmiddels eveneens in een vegetarische variant bestaat. Daarnaast zijn het roomijs, de milkshake, frites en kip bekende Febo-iconen.Febo is niet meer uit het Nederlandse straatbeeld weg te denken; vandaag de dag zijn er meer dan 75 vestigingen met aan het hoofd Dennis de Borst, derde generatie Feb-familie. En nog steeds gaat opa’s recept als een kroket. Ook is Febo inmiddels een complete lifestyle, met populaire fashion-items die als even warme broodjes over de toonbank vliegen.'

(bron: Febo)

Over Hands Off My Chocolate
'Kitty Smeeten startte in 2013 Hands Off My Chocolate. Het merk heeft als doel de allerlekkerste, eerlijke chocolade te maken, maar wil ook mensen op een positieve manierempoweren om meer voor zichzelf op te komen. Mede daarom ondersteunt Hands Off My Cocolate de Cocoa Horizons Foundation: deze onafhankelijke non-profit organisatie helpt cacaoboeren en hun gemeenschap in Ivoorkust, Ghana en Tanzania. Ze ontvangen een eerlijke prijs voor hun cacao en leren via lokale trainingen en educatie hoe ze op een duurzame wijze kunnen verbouwen.'

(bron: HOMC)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken