AH stelt boodschappenuurtje in voor ouderen
- Food-en-retail
- 20 mrt 2020 @ 09:57
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFoodWinkelen
- 20 mrt 2020 @ 09:57
- Peter van Woensel Kooy
Vanaf maandag 23 maart 2020 geeft Albert Heijn speciaal toegang aan ouderen (70+). Op werkdagen van maandag tot en met vrijdag kunnen zij tussen 7:00 en 8:00 uur 's ochtends terecht in alle winkels van Albert Heijn voordat deze opengaan voor andere klanten.
Op deze manier kan iedereen prettig en veilig boodschappen blijven doen, aldus de supermarktketen. Albert Heijn rekent op het begrip en medewerking van haar andere klanten voor dit besluit en vraagt hen nadrukkelijk om op andere tijden boodschappen te doen. Op ah.nl/winkels vinden klanten altijd de actuele openingstijden van alle vestigingen van Albert Heijn.
Al eerder nam Albert Heijn verschillende maatregelen om te zorgen dat Nederland veilig boodschappen kan doen, in het belang van klanten en medewerkers. Eind vorige week riep de supermarktketen klanten op zo veel mogelijk handscanners te gebruiken en bij zelfscankassa's af te rekenen. Ook vroeg het bedrijf alleen nog maar met pinpas en mobiele telefoons te betalen.
Afstand houden
Vanaf deze week is het bedrijf druk om de kassa's en servicebalies van al zijn supermarkten te voorzien van plexiglas scheidingswanden, om te zorgen voor een veilige werkplek voor caissières en een veilige winkelomgeving voor klanten.Ook vraagt Albert Heijn klanten om bij de kassa's minimaal anderhalve meter afstand tot elkaar te houden, in lijn met het advies van het RIVM. Daarvoor brengt de supermarktketen op dit moment bij iedere kassa afstandsstrepen op de vloer aan. Albert Heijn doet bovendien een dringend beroep op klanten om ook minimaal anderhalve meter afstand te houden tot vakkenvullers en overige medewerkers. De 85.000 medewerkers in de bijna 1.000 winkels werken op dit moment met man en macht om iedereen te voorzien van de dagelijkse boodschappen. Albert Heijn vraagt iedereen hen de ruimte te geven om veilig te kunnen werken.
Speciale informatiepagina
Albert Heijn heeft op haar website een speciale informatiepagina ah.nl/samen gemaakt om klanten zo goed mogelijk te informeren in deze periode. Zo geeft de supermarktketen informatie over de laatste ontwikkelingen, advies over veilig boodschappen doen en antwoord op de meest gestelde vragen.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- rustig
- vrijdag
- Albert Heijn
- 's ochtends
- opengaan
- ouderen
- winkels
- retail
- 70+
- marketing
- speciaal toegang
- Albert Heijn
- corona
- klanten
- maandag
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




