AH stelt boodschappenuurtje in voor ouderen

AH stelt boodschappenuurtje in voor ouderen
  • Food-en-retail
  • 20 mrt 2020 @ 09:57
  • 19551 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFoodWinkelen

Vanaf maandag 23 maart 2020 geeft Albert Heijn speciaal toegang aan ouderen (70+). Op werkdagen van maandag tot en met vrijdag kunnen zij tussen 7:00 en 8:00 uur 's ochtends terecht in alle winkels van Albert Heijn voordat deze opengaan voor andere klanten.

 Op deze manier kan iedereen prettig en veilig boodschappen blijven doen, aldus de supermarktketen. Albert Heijn rekent op het begrip en medewerking van haar andere klanten voor dit besluit en vraagt hen nadrukkelijk om op andere tijden boodschappen te doen. Op ah.nl/winkels vinden klanten altijd de actuele openingstijden van alle vestigingen van Albert Heijn.

Al eerder nam Albert Heijn verschillende maatregelen om te zorgen dat Nederland veilig boodschappen kan doen, in het belang van klanten en medewerkers. Eind vorige week riep de supermarktketen klanten op zo veel mogelijk handscanners te gebruiken en bij zelfscankassa's af te rekenen. Ook vroeg het bedrijf alleen nog maar met pinpas en mobiele telefoons te betalen.

Afstand houden
Vanaf deze week is het bedrijf druk om de kassa's en servicebalies van al zijn supermarkten te voorzien van plexiglas scheidingswanden, om te zorgen voor een veilige werkplek voor caissières en een veilige winkelomgeving voor klanten.Ook vraagt Albert Heijn klanten om bij de kassa's minimaal anderhalve meter afstand tot elkaar te houden, in lijn met het advies van het RIVM. Daarvoor brengt de supermarktketen op dit moment bij iedere kassa afstandsstrepen op de vloer aan. Albert Heijn doet bovendien een dringend beroep op klanten om ook minimaal anderhalve meter afstand te houden tot vakkenvullers en overige medewerkers. De 85.000 medewerkers in de bijna 1.000 winkels werken op dit moment met man en macht om iedereen te voorzien van de dagelijkse boodschappen. Albert Heijn vraagt iedereen hen de ruimte te geven om veilig te kunnen werken.

Speciale informatiepagina
Albert Heijn heeft op haar website een speciale informatiepagina ah.nl/samen gemaakt om klanten zo goed mogelijk te informeren in deze periode. Zo geeft de supermarktketen informatie over de laatste ontwikkelingen, advies over veilig boodschappen doen en antwoord op de meest gestelde vragen.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken