Bierbrouwerij AB InBev steunt horeca met huurkortingen

Bierbrouwerij AB InBev steunt horeca met huurkortingen
  • Food-en-retail
  • 1 mei 2020 @ 08:48
  • 17899 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MVOFoodMarketing

Bierbrouwerij AB InBev wil horecaondernemers die een pand bij de brouwer huren steunen met huurkortingen. De brouwer wil voor al deze horecarelaties een huurkorting van 67% realiseren voor april en mei 2020.

De brouwer bezit zelf geen panden, maar verhuurt panden onder die zij op haar beurt weer huurt van vastgoedeigenaren. Om horecaondernemers op deze wijze te kunnen steunen, is de brouwer daarom afhankelijk van de medewerking van vastgoedeigenaren. De brouwer roept vastgoedeigenaren die nog niet akkoord zijn gegaan op dit alsnog te doen, om zo samen horecaondernemers door de crisis te helpen.

1/3e verdeling
Mark Hanssen, Horecadirecteur van Bierbrouwerij AB InBev: 'De horeca willen we zo goed mogelijk steunen in deze moeilijke tijden. We vinden dat de pijn van de crisis in de horecaketen eerlijk moet worden verdeeld, waarbij iedereen verantwoordelijkheid neemt. Daarom gaven we onze huurders eerder al uitstel van betaling om samen naar een oplossing te zoeken. Die is nu gevonden. Wij stellen voor dat zowel de horecaondernemer, vastgoedeigenaar, als wijzelf 1/3e van de huur nemen voor april en mei 2020. Dat betekent dat we voor al onze horecarelaties die een huurconstructie bij ons hebben, oftewel ruim 700 horecarelaties, 67% kwijtschelding van de huur plaatsvindt. Zo hopen we de horeca lucht te geven tijdens de sluitingsperiode. Positief is dat al veel vastgoedeigenaren hebben ingestemd met het voorstel. We roepen vastgoedeigenaren die nog niet akkoord zijn gegaan op dit alsnog te doen en vragen horecaondernemers het voorstel te omarmen, want alleen samen kunnen we de horeca door de crisis heen helpen.'

Steunpakketten
Hanssen vervolgt: 'De huurkortingen zijn de volgende stap die we nemen om de horeca te steunen tijdens de sluitingsperiode. De afgelopen weken maakten we al meerdere steunpakketten voor de horeca bekend, waaronder het retournemen van aangebroken fusten en tankbier, met kosteloze vervanging door volle fusten of teruggave van liters kelderbier bij heropening van de horeca. Ook stelden we onder meer huurbetalingen uit, hebben we advertentieruimte gedoneerd aan het initiatief Help de Horeca en hebben we samen met tal van horecaondernemers aan maatwerk oplossingen gewerkt. Ook werken we samen met tal van ketenpartners in de horeca aan plannen om de horeca op verantwoorde wijze weer open te laten gaan. Want alleen zo kan de horeca na de crisis weer gaan floreren.'
(PvWK)

Over Bierbrouwerij AB InBev
'Bierbrouwerij AB InBev is onder meer bekend van merken als Jupiler, Hertog Jan, Dommelsch, Leffe, Bud en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland ruim 550 werknemers. Het Nederlandse kantoor is gevestigd in Breda. Verder bestaat de organisatie in Nederland uit de Dommelsche Bierbrouwerij in Dommelen, de Hertog Jan Bierbrouwerij in Arcen, 11 regionale distributiekantoren verspreid over het hele land, een landelijk distributiecentrum en een eigen Horeca Technische Service afdeling. Op de website www.horecasupport.nl is een overzicht te vinden van relevante klantcommunicatie aan horecarelaties.'
(bron: AB Inbev)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken