Scanjehotel.nl gelanceerd om onafhankelijke hotels en B&B's te helpen
- Food-en-retail
- 1 apr 2020 @ 08:06
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - VerdienmodellenMarketing
- 1 apr 2020 @ 08:06
- Peter van Woensel Kooy
Het nieuwe platform Scanjehotel.nl is een initiatief om hoteleigenaren van onafhankelijke hotels en B&B’s te helpen met het mogelijk - tijdelijk - verlagen van de maandelijkse kosten. Van energieleveranciers tot TV - en internetaanbieders en afvalkosten: alle maandelijkse vaste lasten worden gescand.
Scanjehotel.nl zet alle kosten op een rij en kijkt naar mogelijkheden om deze operationele kosten te verlagen. 'Het betreft de business waar ik jaren werkzaam in ben; ik wil graag de verbinding leggen tussen leverancier en hotel en men helpen met mijn kennis waar mogelijk in deze onzekere tijden', zegt Stephanie van Doorn, oprichtster Scanjehotel.nl. Dankzij jarenlange ervaring in de hotelbranche heeft Stephanie een groot hotel- en leveranciersnetwerk. Indien nodig gaat zij in gesprek met leveranciers om nieuwe, tijdelijke betaalregelingen te treffen of samen te kijken naar andere mogelijkheden.
Via Scanjehotel.nl krijgt de branche gratis financieel advies en bemiddeling in tijden van de corona crisis. Het platform is deze week gelanceerd.
Kostenverlaging
In januari 2020 lanceerde onderneemster Stephanie van Doorn het eerste platform voor onafhankelijke hotels en B&B’s in Nederland: Nexus Hospitality. Hiermee leek 2020 een mooi jaar te worden voor de onafhankelijke hotellerie, maar deze branche is inmiddels zwaar getroffen door het coronavirus. 'Ondanks de coronacrisis blijven de maandelijkse kosten voor hotels en B&B’s gewoon doorlopen. Veel hoteleigenaars kunnen de operationele voorzieningen, zoals energie, televisie en internetverbinding momenteel niet of nauwelijks bekostigen. Daarnaast hebben de onafhankelijke hotels en B&B’s geen hoofdkantoor of achterban om op terug te vallen. Om hen opnieuw een handje te helpen, roepen we Scanjehotel.nl in het leven om de krachten te bundelen', aldus Van Doorn.
Verbinden
Scanjehotel.nl doet nu zowel een oproep aan hotels als aan leveranciers, vertelt zij MarketingTribune. Van Doorn: 'Onafhankelijke hotels hebben juist nu hulp nodig. Scanjehotel.nl vormt de schakel tussen hotels en leveranciers. Als we onze krachten bundelen, kunnen we samen verder groeien en zo sterk mogelijk uit deze situatie komen. Niet alleen hotels, maar ook leveranciers kunnen contact met me opnemen, zodat we elkaar kunnen helpen in deze crisistijd.'
KPN helpt zakelijk Nederland tijdens de crisistijd met verschillende initiatieven, zoals het voorzien van gratis TV-zenders, vergader-platforms en het niet verrekenen van buiten bundelkosten. Zij zijn één van de vele partners die met de aangemelde hotels kijken naar de mogelijkheden in deze uitdagende tijden, aldus de initiatoren.
(PvWK)
Over Scanjehotel.nl
'Scanjehotel.nl is een initiatief van Nexus Hospitality met een nieuw gelanceerd platform om onafhankelijke hotels en B&B’s te steunen in de coronacrisis. Hoteleigenaren kunnen zich gratis aanmelden om het hotel of bed & breakfast te scannen op basis van vaste en variabele operationele kosten. Het advies en bemiddeling zijn kosteloos.'
(bron: NH)
Over Nexus Hospitality
'Nexus Hospitality is het eerste platform dat zich richt op onafhankelijke hotels en B&B’s in de hospitality branche. Dit platform biedt de mogelijkheid aan hoteliers – die geen onderdeel uitmaken van een (internationale) hotelketen – om de juiste producten en diensten te vinden vanuit één omgeving, voor de scherpste prijzen en beste garanties en voorwaarden. Hoteleigenaren kunnen zich gratis aanmelden op het platform. Dankzij de jarenlange ervaring in de hospitality en de ondernemersambitie neemt oprichtster Stephanie van Doorn samen met kwalitatieve leveranciers als LG Electronics, KPN en ervaren installatiebedrijven alle zorg uit handen van de hoteliers.'
(bron: NH)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- initiatief
- tijdelijk
- verlagen
- marketing
- corona
- TV
- onafhankelijk
- hotel
- hoteleigenaren
- internet
- mvo
- B&B
- slapen
- Het nieuwe platform Scanjehotel.nl
- Booking
- aanbieders
- mogelijk
- crisis
- horeca
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




