Virus-check voor kleine horeca

Virus-check voor kleine horeca
  • Food-en-retail
  • 12 jun 2020 @ 11:43
  • 14352 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EducatieFoodMarketing

Hoe moeten danscafés, feestcafés en andere kleinere horeca hun heropening veilig organiseren? De Zoetermeerse ticketprovider Entranz maakt het voor ondernemers heel eenvoudig om bij te dragen aan een veilige uitgaansomgeving met de automatische Covid-19 check.

Sinds 1 juni 2020 mag de horeca gecontroleerd weer open. Deze openstelling onder streng voorwaarden was vooral gericht op de traditionele horecabedrijven. Restaurants, eetcafés en terrassen konden weer open. Daarbij moet men aan een tafel zitten met niet meer dan 4 personen. Ook is een reservering, met uitzondering van terrassen, verplicht.  Maar hoe moeten danscafés, feestcafés en andere kleinere horeca dat straks organiseren? De Zoetermeerse ticketprovider Entranz maakt het voor ondernemers heel eenvoudig om bij te dragen aan een veilige uitgaansomgeving met de automatische Covid-19 check.

Gastvrijgeid ingeperkt
Als horeca-ondernemer wil je weer bezig zijn met je gasten ontvangen en omzet draaien. Dan wil je ze min mogelijk tijd kwijt zijn aan het implementeren van de nieuwe maatregelen, terwijl je hier aan moet voldoen. Entranz heeft daar een handige tool voor ontwikkelt in toevoeging op hun bestaande platform. Marketingdirecteur Tom Mulder zei daarover het volgende: 'We zagen twee dingen. Ten eerste kloppen horecaondernemers bij ons aan om als het ware entreekaartjes te gaan verkopen voor hun café. Daarnaast zien we ook dat je minder mensen binnen mag laten dan je wellicht wilt en dat je ook nog bij de deur moeilijke vragen moet gaan stellen. Gastvrijheid wordt ingeperkt terwijl je dat eigenlijk niet wilt. Zeker nu niet.' En ook ontbrak er nog iets. 'Bij het versoepelen van het beleid is er ingezet op het vooraf checken van de gezondheid van bezoekers, om ze verdere verspreiding tegen te gaan. Bij de kappers en dergelijke gebeurt dit al een tijdje, maar hoe check je vooraf of een bezoeker van jouw kroeg bepaalde symptomen heeft? Die check hebben wij bij Entranz nu geautomatiseerd.'

Gebruikers van het platform kunnen vanaf nu namelijk de zogenaamde ‘Covid-19 check’ activeren. Bij het kopen van een ticket krijgt de bezoeker een vragenlijst met de controlevragen van het RIVM. Vervolgens krijgt de bezoeker 24 uur voor aanvang het ‘evenement’ deze vragenlijst nog een keer, geheel conform de richtlijnen. Als uit de antwoorden blijkt dat de bezoeker geen symptomen heeft, dan wordt het ticket geactiveerd en de reservering definitief gemaakt. Mocht uit de vragenlijst toch blijken dat iemand symptomen kan hebben, dan worden de bezoeker en horeca-ondernemer met elkaar in contact gebracht. Op deze manier voldoet een horecaondernemer aan alle richtlijnen en kan iedereen weer gaan genieten van een drankje in zijn of haar favoriete kroeg!

Vanaf 1 juli wordt de grens van maximaal 30 gasten binnen verruimd naar 100 gasten binnen. Dan is het ook tijd voor de danscafés, feestcafés en andere kleinere horeca om weer gasten te ontvangen. Wellicht dat gasten moeten reserveren van te voren, maar met een ticket provider en COVID19 check is ook deze horeca klaar voor het tijdelijke ‘nieuwe normaal’. Hier is meer informatie te vinden.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken