KHN en SVH breiden e-learning aanbod verder uit
- Food-en-retail
- 20 jul 2020 @ 08:30
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- FoodOpleidingMarketing
- 20 jul 2020 @ 08:30
- Redactie MarketingTribune
Door de sluiting van eet- en drinkgelegenheden kwamen circa 466.000 horecamedewerkers tussen 15 maart en 1 juni 2020 voor een groot deel thuis te zitten. SVH en KHN breiden het toen ontwikkelde e-learningpakket nu uit.
Om horeca-personel tegemoet te komen, sloegen Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) en Koninklijke Horeca Nederland (KHN) aan het begin van de coronacrisis de handen ineen.
Begin april 2020 besloten beide partijen een deel van hun e-learning aanbod gratis aan te bieden. Hierdoor konden veel horecamedewerkers kennismaken met deze laagdrempelige manier van leren; in totaal werden er de afgelopen periode ruim 40.000 licenties afgenomen. Uit de positieve reacties blijkt dat de toegevoegde waarde voor horecaondernemers en hun medewerkers groot is. Daarom hebben SVH en KHN voor de leden gezorgd voor een nog breder aanbod.
Via deze speciale e-learning modules kunnen horecamedewerkers heel gericht werken aan hun competenties op momenten dat het hen het beste uitkomt. KHN-voorzitter Robèr Willemsen: 'Juist in deze tijd is het van groot belang om te investeren in je eigen ontwikkeling én in die van je medewerkers. Goed opgeleide mensen zijn flexibel en hierdoor vergroot je de weerbaarheid van je bedrijf. En werkenden versterken hiermee hun positie op de arbeidsmarkt. Maar los daarvan, het is toch hartstikke mooi om met je vak bezig te kunnen zijn en te zorgen dat je hier nog beter in wordt.'
Aanbod
Naast de bestaande licenties voor keuken, bediening en fastservice, wordt het aanbod uitgebreid met onder andere de kleine modules Goederenontvangst en Vlees & Gevogelte. Naast Inwerken Bediening, is nu ook de e-learning Inwerken Keuken beschikbaar, melden de opleiders. Ook is het aanbod verder uitgebreid met de thematische modules Gastvrijheidsconcept en Frontoffice. Horecamedewerkers die interesse hebben in een uitgebreider traject, kunnen nu ook kiezen voor de modules Leidinggevende Keuken en Medewerker of Manager/Bedrijfsleider Fastservice. 'SVH volgt de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt in de horeca en hospitality in brede zin op de voet. Steeds wanneer nieuwe functies ontstaan, legt SVH dat vast in functieprofielen en ontwikkelt daarbij examens en e-learning programma’s. Zo zorgen we er, in samenwerking met KHN, voor dat er een actueel en optimaal aanbod is voor iedereen die wil leren en werken op de werkvloer of doorleren via een erkende opleider', aldus Ricardo Eshuis, directeur SVH.
Cursusten welkom
De online modules kunnen volledig op eigen gelegenheid worden gevolgd. Horecaondernemers en medewerkers die een module afronden kunnen bij SVH een certificaat van deelname aanvragen. Indien zij kiezen voor een volledig vakdiploma, zijn er ook mogelijkheden om via opleiders het praktijkgedeelte van een cursus te doen en daarna een examen af te leggen. De modules maken deel uit van de volledige SVH diplomatrajecten. De licenties zijn te bestellen vanaf €2,25 per maand. Bovendien is de licentie Hygiëne & Veiligheid in coronatijd nog steeds onbeperkt gratis beschikbaar voor KHN-leden. Meer info klik hier.
(PvWK, beeld: Pexels)
Over KHN
'KHN (Koninklijke Horeca Nederland) is de grootste horeca brancheorganisatie in ons land. Met ruim 230 afdelingen door heel Nederland vertegenwoordigen wij ruim 20.000 horecaondernemers met zo’n 255.000 horecamedewerkers. Wij staan voor een professionele en toekomstbestendige horecabranche. Onze leden ondersteunen wij door lobby, advies en financiële ledenvoordelen. Zo geeft KHN de horeca power.'
(bron: KHN)
- Ricardo Eshuis
- Robèr Willemsen
- KHN
- begin
- corona
- eet
- medewerker
- coronacrisis
- horeca
- e-learning
- cursus
- restaurant
- drinkgelegenheden
- tegemoet
- Koninklijke Horeca Nederland
- handen
- Stichting Vakbekwaamheid Horeca
- SVH
- 466.000
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers