KHN en SVH breiden e-learning aanbod verder uit
- Food-en-retail
- 20 jul 2020 @ 08:30
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- FoodOpleidingMarketing
- 20 jul 2020 @ 08:30
- Redactie MarketingTribune
Door de sluiting van eet- en drinkgelegenheden kwamen circa 466.000 horecamedewerkers tussen 15 maart en 1 juni 2020 voor een groot deel thuis te zitten. SVH en KHN breiden het toen ontwikkelde e-learningpakket nu uit.
Om horeca-personel tegemoet te komen, sloegen Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) en Koninklijke Horeca Nederland (KHN) aan het begin van de coronacrisis de handen ineen.
Begin april 2020 besloten beide partijen een deel van hun e-learning aanbod gratis aan te bieden. Hierdoor konden veel horecamedewerkers kennismaken met deze laagdrempelige manier van leren; in totaal werden er de afgelopen periode ruim 40.000 licenties afgenomen. Uit de positieve reacties blijkt dat de toegevoegde waarde voor horecaondernemers en hun medewerkers groot is. Daarom hebben SVH en KHN voor de leden gezorgd voor een nog breder aanbod.
Via deze speciale e-learning modules kunnen horecamedewerkers heel gericht werken aan hun competenties op momenten dat het hen het beste uitkomt. KHN-voorzitter Robèr Willemsen: 'Juist in deze tijd is het van groot belang om te investeren in je eigen ontwikkeling én in die van je medewerkers. Goed opgeleide mensen zijn flexibel en hierdoor vergroot je de weerbaarheid van je bedrijf. En werkenden versterken hiermee hun positie op de arbeidsmarkt. Maar los daarvan, het is toch hartstikke mooi om met je vak bezig te kunnen zijn en te zorgen dat je hier nog beter in wordt.'
Aanbod
Naast de bestaande licenties voor keuken, bediening en fastservice, wordt het aanbod uitgebreid met onder andere de kleine modules Goederenontvangst en Vlees & Gevogelte. Naast Inwerken Bediening, is nu ook de e-learning Inwerken Keuken beschikbaar, melden de opleiders. Ook is het aanbod verder uitgebreid met de thematische modules Gastvrijheidsconcept en Frontoffice. Horecamedewerkers die interesse hebben in een uitgebreider traject, kunnen nu ook kiezen voor de modules Leidinggevende Keuken en Medewerker of Manager/Bedrijfsleider Fastservice. 'SVH volgt de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt in de horeca en hospitality in brede zin op de voet. Steeds wanneer nieuwe functies ontstaan, legt SVH dat vast in functieprofielen en ontwikkelt daarbij examens en e-learning programma’s. Zo zorgen we er, in samenwerking met KHN, voor dat er een actueel en optimaal aanbod is voor iedereen die wil leren en werken op de werkvloer of doorleren via een erkende opleider', aldus Ricardo Eshuis, directeur SVH.
Cursusten welkom
De online modules kunnen volledig op eigen gelegenheid worden gevolgd. Horecaondernemers en medewerkers die een module afronden kunnen bij SVH een certificaat van deelname aanvragen. Indien zij kiezen voor een volledig vakdiploma, zijn er ook mogelijkheden om via opleiders het praktijkgedeelte van een cursus te doen en daarna een examen af te leggen. De modules maken deel uit van de volledige SVH diplomatrajecten. De licenties zijn te bestellen vanaf €2,25 per maand. Bovendien is de licentie Hygiëne & Veiligheid in coronatijd nog steeds onbeperkt gratis beschikbaar voor KHN-leden. Meer info klik hier.
(PvWK, beeld: Pexels)
Over KHN
'KHN (Koninklijke Horeca Nederland) is de grootste horeca brancheorganisatie in ons land. Met ruim 230 afdelingen door heel Nederland vertegenwoordigen wij ruim 20.000 horecaondernemers met zo’n 255.000 horecamedewerkers. Wij staan voor een professionele en toekomstbestendige horecabranche. Onze leden ondersteunen wij door lobby, advies en financiële ledenvoordelen. Zo geeft KHN de horeca power.'
(bron: KHN)
- cursus
- handen
- Stichting Vakbekwaamheid Horeca
- eet
- drinkgelegenheden
- coronacrisis
- medewerker
- e-learning
- tegemoet
- Robèr Willemsen
- corona
- KHN
- SVH
- restaurant
- Koninklijke Horeca Nederland
- Ricardo Eshuis
- 466.000
- begin
- horeca
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing