Buurt tegen 'vreetschuur' McGustav op de Zuidas
- Food-en-retail
- 31 aug 2020 @ 12:33
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodPolitiekMarketing
- 31 aug 2020 @ 12:33
- Peter van Woensel Kooy
Bewoners van de Zuidas protesteren tegen de eventuele komst van een McDonald’s. Ze vrezen overlast en vinden een ‘vreetschuur’ niet passen bij de allure van het stijlvolle Amsterdamse zaken- en woondistrict dat 'geld' ademt.
Dat stelt Het Parool vandaag. 'Als het aan de eigenaar van de dit jaar opgeleverde woontoren The Gustav op de Gustav Mahlerlaan ligt, komt er in december 2020 in de plint van het gebouw een McDonald’s of een McCafé, of beide. Directeuren van grote bedrijven, ondernemers, politici, expats en voormalig profvoetballer Kenneth Perez, allen bewoners van de appartementencomplexen aan de Gustav Mahlerlaan en omgeving, hebben zich tegen het plan gekeerd. Er zijn bijna 70 zienswijzen ingediend tegen de vergunningsaanvraag, blijkt uit de inspraakreacties op het plan', ontdekte de hoofdstedelijke stadskrant.
Weinig complimenteus
‘Zo zonde om hier een vreetschuur te krijgen, om maar niet te spreken over de overlast,’ citeert men een van de nimby's. ‘McDonald’s past absoluut niet in het kader van het gemeentelijk beleid tot het terugdringen van fastfood en ook niet bij de uitstraling van de Zuidas,’ aldus een andere omwonende. ‘Een McDonald’s oogt niet aantrekkelijk maar goedkoop. Dit gaat gepaard met zwerfafval en vormt geen of minimale toegevoegde waarde,’ vindt weer een ander. Ook de overlast van jonge bezoekers tot ’s avonds laat wordt gevreesd, net als het beoogde terras in de binnentuin van woontoren The Gustav, die in de buurt nu al spottend door een buurman 'McGustav' wordt genoemd.
Mooie copy
'Dynamiek tot aan de voordeur', zo werden torens The Gustav en The George in 2017 voor de oplevering nog aangeprezen, en: 'Rust en privacy na het sluiten ervan. Dat is de Zuidas in Amsterdam. Die dynamiek varieert van heerlijk shoppen tot lekker uit eten. Van knallen in de sportschool tot gedachten op nul bij het hardlopen. En van een cappuccino op het balkon tot een wijntje met de buren op het dakterras. Op de Zuidas ben je namelijk jezelf en geniet je van het leven. Extra bijzonder is de internationale uitstraling. Want de Zuidas kan zich meten met The City, La Défense en Frankfurt-Innenstadt.' Ook in die drie steden loop je wel eens tegen een McDonald’s op. Misschien moet men op de Zuidas inzetten op de internationaal gerenommeerde Royal with Cheese.
(PvWK, bronnen: Parool, www.amsterdamwoont.nl)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- aantrekkelijk
- The Gustav
- buurt
- goedkoop
- spottend
- klagen
- McGustav
- woontoren
- zwerfafval
- vlees
- nimby
- hangjeugd
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Albert Heijn combineert kerst en goede doel
- Black Friday groeit uit tot Black November
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




