Gillette lanceert King C. Gillette
- Food-en-retail
- 12 okt 2020 @ 11:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelenInnovatie
- 12 okt 2020 @ 11:15
- Peter van Woensel Kooy
Vandaag presenteert Gillette de nieuwe King C. Gillette scheer- en verzorgingslijn gebaseerd op bijna 120 jaar geschiedenis.
De nieuwste merkexensie wordt gepresenteerd onder de naam van de uitvinder van de double-edged safety razor: King Camp Gillette. Deze lijn is gebaseerd op een eeuw aan expertise en geschiedenis, maar is gemaakt voor de man van nu, met én zonder baard. De nieuwe collectie bevat niet alleen scheermessen, maar ook een gehele verzorgingslijn, meldt verantwoordelijk merkeigenaar P&G.
De King C. Gillette lijn bevat acht nieuwe producten voor het scheren, trimmen en verzorgen van gezichtshaar, met onder andere de iconische double-edged safety razor die King Camp Gillette in 1901 uitvond. King Camp Gillette introduceerde een innovatie die het voor mannen over de hele wereld mogelijk maakte om zich thuis te scheren. Met de lancering van de naar hem genoemde King C. Gillette lijn bouwt het merk voort op 120 jaar expertise met een complete collectie tools voor alle mannen met alle mogelijke baardstijlen om thuis hun baard te verzorgen. Daarmee is Gillette het eerste merk dat zo'n breed assortiment aanbiedt, van elektrische scheerapparaten en scheermessen tot verzorgingsproducten.
Gary Coombe, ceo Gillette: 'We zijn verheugd om de lancering van de King C. Gillette lijn aan te kunnen kondigen - de eerste complete lijn van producten & tools die zijn ontworpen voor alle mannen, met of zonder gezichtshaar. Onze oprichter King Camp Gillette zorgde meer dan een eeuw geleden voor een revolutie in de mannelijke verzorging en het is dan ook terecht dat dit nieuwe merk zijn naam draagt. Iedere man heeft zijn eigen baardstijl en persoonlijke verzorgingsritueel. We hebben onze jarenlange scheerervaring samengebracht met de allerbeste scheer-, haar- en huidverzorgingstechnologieën om een volledige lijn van tools, accessoires en verzorgingsproducten te creëren die voldoet aan de verzorgingsbehoeften van alle mannen.'
King Camp Gillette
De King C. Gillette lijn is vernoemd naar zijn grondlegger. Tot het begin van de 20e eeuw gingen mannen naar de kapper om hun snor, die in die tijd erg in de mode was, of hun baard te laten knippen. Scheren was destijds een technisch en delicaat gebeuren. Safety scheermessen voor thuis bestonden al wel, maar ze waren onhandig en erg duur. Bovendien moesten de messen regelmatig worden geslepen. In 1900 kreeg meneer King Camp Gillette daarom het revolutionaire idee om dunne, sterke wegwerpmesjes te maken die makkelijker in gebruik en betaalbaarder zijn. Wetenschappers hielden het destijds voor onmogelijk, maar in 1901 wist King Camp hun ongelijk aan te tonen met zijn baanbrekende innovatie.
Het King C. Gillette assortiment bestaat uit drie categorieën: scheren & stylen, trimmen en verzorgen, onder de subnamen Shave & Edge, Trim en Care. King C. Gillette ligt vanaf 12 oktober 2020 in Etos winkels en is online verkrijgbaar via Bol.com.
(PvWK)
Over Gillette
'Al meer dan 115 jaar levert Gillette precisietechnologie en uitstekende productprestaties - waardoor het leven van meer dan 750 miljoen mannen over de hele wereld wordt verbeterd. Van scheren en lichaamsverzorging tot huidverzorging en zweetbescherming, Gillette biedt een breed scala aan producten, waaronder scheerapparaten, scheergel (gels, schuim en crèmes), huidverzorging, aftershave, antitranspiratiemiddelen, deodorant en bodywash. Voor meer informatie en het laatste nieuws over Gillette, of om onze volledige selectie van producten te zien, bezoek http://www.gillette.com/.'
(bron: Gillette)
Over Procter & Gamble
'P&G bedient consumenten over de hele wereld met een portfolio bestaande uit vertrouwde, kwalitatieve, toonaangevende merken, waaronder Always, Ambi Pur, Ariel, Aussie, Dreft, Gillette, Gillette Venus, Head & Shoulders, Herbal Essences, Lenor, Mr Propre, Olaz, Oral-B, Pampers, Tampax, Vicks. Ga naar https://www.pg.com/ voor het laatste nieuws en informatie over P&G en haar merken.'
(bron: P&G)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Gillette
- Gary Coombe
- merken
- producten
- Always
- online
- winkels
- productprestaties
- Aussie
- bodywash
- precisietechnologie
- Etos
- Ariel
- King C. Gillette
- P&G
- Bol.com
- scheerapparaten
- Procter & Gamble
- Ambi Pur
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers