Marktaandeel Albert Heijn groeit naar 35,0%
- Food-en-retail
- 20 jan 2021 @ 11:46
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ZakelijkWinkelen
- 20 jan 2021 @ 11:46
- Peter van Woensel Kooy
Het marktaandeel van Albert Heijn is in 2020 gestegen naar 35,0% (bron: Nielsen), vooral door de sterk toegenomen vraag naar het thuisbezorgen van de boodschappen – Ah.nl liet een zeer sterke groei zien.
Dit reflecteert een jaar van extremen, waarin Albert Heijn naast grote drukte ook te maken had met de sluiting van een aantal Albert Heijn to go's bij universiteiten en NS-stations en winkels in de binnensteden die het aantal klanten zagen teruglopen.
'2020 is een jaar dat we nooit zullen vergeten. Meer dan ooit zijn we ons bewust van de vitale rol die supermarkten spelen in het dagelijks leven. We hebben alles op alles gezet om ervoor te zorgen dat klanten gewoon hun boodschappen konden doen. Een veilige winkel- en werkomgeving stond daarbij voorop', zegt Marit van Egmond, algemeen directeur Albert Heijn. 'Daarnaast was er ruimte voor initiatieven om klanten meer keuze en gemak te bieden zoals de uitbreiding van de online capaciteit, uitrol van zelfscan en versterkte focus op gezonder assortiment. Een groot compliment aan alle 100.000 collega's, onze partners en leveranciers voor hun veerkracht en zorg, waardoor we onze klanten konden helpen in dit uitzonderlijke jaar.'
Albert Heijn vatte 2020 samen in een jaaroverzicht. Klik hier om dit overzicht te bekijken.
Vooruitblik 2021
In 2021 zet Albert Heijn de missie voort om klanten alle ingrediënten voor een beter leven te bieden. Het jaar begon met volop inspiratie en informatie in het Beter Eten magazine, met lekkere gezonde recepten voor onder de twee euro en veel Prijsfavorieten. Ook op het gebied van digitaal worden in 2021 al snel stappen gezet: na de succesvolle lancering van AH Compact in Haarlem en Nijmegen rolt Albert Heijn deze nieuwe dienst de komende maanden verder uit.
Het marktaandeel van Albert Heijn steeg in 2020 met 0,1% naar 35,0%. Op 17 februari publiceert Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, de cijfers over het vierde kwartaal en gehele jaar 2020.
(PvWK, foto: Jasmin Hargreaves voor AH)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- thuisbezorgen
- 0%
- sterke groei
- zien
- ah.nl
- retail
- distributie
- Albert Heijn
- pandemie
- Nielsen
- marktaandeel
- 35
- AH
- vakkenvuller
- vraag
- thuisbezorgd
- 2020
- boodschappen
- veiligheid
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers