Marktaandeel Albert Heijn groeit naar 35,0%
- Food-en-retail
- 20 jan 2021 @ 11:46
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ZakelijkWinkelen
- 20 jan 2021 @ 11:46
- Peter van Woensel Kooy
Het marktaandeel van Albert Heijn is in 2020 gestegen naar 35,0% (bron: Nielsen), vooral door de sterk toegenomen vraag naar het thuisbezorgen van de boodschappen – Ah.nl liet een zeer sterke groei zien.
Dit reflecteert een jaar van extremen, waarin Albert Heijn naast grote drukte ook te maken had met de sluiting van een aantal Albert Heijn to go's bij universiteiten en NS-stations en winkels in de binnensteden die het aantal klanten zagen teruglopen.
'2020 is een jaar dat we nooit zullen vergeten. Meer dan ooit zijn we ons bewust van de vitale rol die supermarkten spelen in het dagelijks leven. We hebben alles op alles gezet om ervoor te zorgen dat klanten gewoon hun boodschappen konden doen. Een veilige winkel- en werkomgeving stond daarbij voorop', zegt Marit van Egmond, algemeen directeur Albert Heijn. 'Daarnaast was er ruimte voor initiatieven om klanten meer keuze en gemak te bieden zoals de uitbreiding van de online capaciteit, uitrol van zelfscan en versterkte focus op gezonder assortiment. Een groot compliment aan alle 100.000 collega's, onze partners en leveranciers voor hun veerkracht en zorg, waardoor we onze klanten konden helpen in dit uitzonderlijke jaar.'
Albert Heijn vatte 2020 samen in een jaaroverzicht. Klik hier om dit overzicht te bekijken.
Vooruitblik 2021
In 2021 zet Albert Heijn de missie voort om klanten alle ingrediënten voor een beter leven te bieden. Het jaar begon met volop inspiratie en informatie in het Beter Eten magazine, met lekkere gezonde recepten voor onder de twee euro en veel Prijsfavorieten. Ook op het gebied van digitaal worden in 2021 al snel stappen gezet: na de succesvolle lancering van AH Compact in Haarlem en Nijmegen rolt Albert Heijn deze nieuwe dienst de komende maanden verder uit.
Het marktaandeel van Albert Heijn steeg in 2020 met 0,1% naar 35,0%. Op 17 februari publiceert Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, de cijfers over het vierde kwartaal en gehele jaar 2020.
(PvWK, foto: Jasmin Hargreaves voor AH)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- pandemie
- 0%
- ah.nl
- sterke groei
- thuisbezorgen
- vakkenvuller
- retail
- 2020
- Albert Heijn
- thuisbezorgd
- 35
- vraag
- AH
- zien
- Nielsen
- boodschappen
- distributie
- veiligheid
- marktaandeel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes