Vrumona verwijdert één miljard suikerklontjes uit frisdranken

Vrumona verwijdert één miljard suikerklontjes uit frisdranken
  • Food-en-retail
  • 10 jun 2021 @ 12:02
  • 11361 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Vrumona gelooft in een suikervrij schap in de supermarkt en wil goed en gezond drinken voor iedereen mogelijk maken. De laatste meting laat zien dat de Vrumona dranken één miljard suikerklontjes minder bevatten dan in 2015.

Vrumona heeft geleidelijk stappen gezet om de suikerreductie te behalen, meldt het merk. 'De frisdranken uit het Vrumona portfolio bevatten elk jaar 5% minder calorieën en steeds minder suiker, zodat consumenten hier langzaam aan kunnen wennen. In totaal is 60% van het Vrumona assortiment nu al laagcalorisch (0 t/m 15 kcal per 100 ml). Iedere nieuwe frisdrank die geïntroduceerd wordt, bevat niet meer dan 19 kcal per 100 ml. Hiermee heeft het Vrumona portfolio een 40% lager suikergehalte dan het marktgemiddelde.' 

In samenwerking met horeca en retailers hebben consumenten de keuze uit een ruim aanbod verantwoorde alternatieven. Inmiddels heeft Vrumona van elk van de frisdranken een laagcalorische variant. Een paar recente ontwikkelingen zijn de herlancering van Sourcy Vitaminwater, waarbij het gehele assortiment volledig suikervrij is geworden, uiteraard wél met behoud van smaak. En de Royal Club 0% bitter range, waarbij consumenten de keuze hebben uit een 0% suikervariant van Royal Club Ginger Ale, Tonic en Bitter Lemon. Pepsi Max is de hardste groeier binnen het cola-segment en de sterkste stijger in de top 100 van IRI Nederland. 

Consumenten bewust laten kiezen voor suikervrij
Evelien Sanders-De Boer, Managing Director van Vrumona: 'Wij willen dat ‘suikervrij’ snel het nieuwe ‘regular’ wordt. Om dat te bereiken is het belangrijk dat consumenten zelf bewust de keuze voor suikervrij maken. We helpen hen hierbij met diverse initiatieven die we samen met onze klanten, retailers en horecaondernemers hebben genomen om de aandacht voor suikervrij te laten groeien. Bijvoorbeeld promoties van suikervrije frisdrank en de start van het suikervrije schap.'

Zij vervolgt: 'De reductie van 1 miljard suikerklontjes is een mooie mijlpaal en een stap in de goede richting, maar we zijn nog lang niet klaar. Het is belangrijk dat we nu doorpakken en consumenten nog beter helpen bij het maken van een bewuste keuze voor suikervrij. Dan maken we vanzelf nog grotere stappen en kunnen we snel de volgende mijlpaal aankondigen.'

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken