Dopper: mijn kraan is jouw kraan
- Food-en-retail
- 22 mrt 2022 @ 08:07
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 mrt 2022 @ 08:07
- Sjaak Hoogkamer
Met de landelijke actie ‘Mijn kraan is jouw kraan’ roept Dopper alle Nederlanders op om vanaf vandaag 22 maart – World water Day - hun kraan = water te delen met anderen.
Nederlanders drinken per jaar gezamenlijk bijna 400 miljoen liter flessenwater, terwijl we volgens Dopper ‘in Nederland supergezond kraanwater hebben.’ Met de World Water Day-actie hoopt Dopper het makkelijker te maken voor mensen om voor een herbruikbare waterfles te kiezen en zo vervuiling door voorverpakt water tegen te gaan.
De ‘Mijn kraan is jouw kraan’-actie is terug te voeren op de missie van Dopper: zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid bieden om een herbruikbare waterfles te verkiezen boven plastic wegwerpwaterflesjes om zo de wateren van de wereld te beschermen. Helaas is het niet altijd even makkelijk om je herbruikbare fles ermee te vullen; vooral voor mensen onderweg blijkt het een uitdaging om een kraan te vinden. Dit resulteert vaak in de aankoop van plastic wegwerpwaterflessen.
Dopper signaleert dit probleem en vraagt de hulp van huishoudens om mensen meer mogelijkheden te geven om hun herbruikbare fles te vullen. De actie is opgezet om bij te dragen aan de bewustwording en het gedrag van mensen, ook op de langere termijn. Iedereen die mee wil doen, kan vanaf vandaag de poster met de actie van Dopper achter het raam plakken. Door dit te doen, geef je aan dat mensen hun hervulbare waterfles bij jou thuis kunnen vullen met gratis schoon kraanwater.
Gardeners ontwikkelde voor Dopper het concept, de middelen en pr en opperde het idee voor een pagina in het NRC vandaag met de poster zelf. Bedoeling is dat lezers de pagina uitscheuren en in het raam hangen. #jointhewave
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Doritos Loaded lanceert speciale... 10-07-2025
- Directeur Marketing Jorieke de Vries... 10-07-2025
- Dorothée Vanderbroeck van Libresse... 10-07-2025
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers