Dopper: mijn kraan is jouw kraan

Dopper: mijn kraan is jouw kraan
  • Food-en-retail
  • 22 mrt 2022 @ 08:07
  • 13913 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met de landelijke actie ‘Mijn kraan is jouw kraan’ roept Dopper alle Nederlanders op om vanaf vandaag 22 maart – World water Day - hun kraan = water te delen met anderen.

Nederlanders drinken per jaar gezamenlijk bijna 400 miljoen liter flessenwater, terwijl we volgens Dopper ‘in Nederland supergezond kraanwater hebben.’ Met de World Water Day-actie hoopt Dopper het makkelijker te maken voor mensen om voor een herbruikbare waterfles te kiezen en zo vervuiling door voorverpakt water tegen te gaan.

De ‘Mijn kraan is jouw kraan’-actie is terug te voeren op de missie van Dopper: zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid bieden om een herbruikbare waterfles te verkiezen boven plastic wegwerpwaterflesjes om zo de wateren van de wereld te beschermen. Helaas is het niet altijd even makkelijk om je herbruikbare fles ermee te vullen; vooral voor mensen onderweg blijkt het een uitdaging om een kraan te vinden. Dit resulteert vaak in de aankoop van plastic wegwerpwaterflessen.

Dopper signaleert dit probleem en vraagt de hulp van huishoudens om mensen meer mogelijkheden te geven om hun herbruikbare fles te vullen. De actie is opgezet om bij te dragen aan de bewustwording en het gedrag van mensen, ook op de langere termijn. Iedereen die mee wil doen, kan vanaf vandaag de poster met de actie van Dopper achter het raam plakken. Door dit te doen, geef je aan dat mensen hun hervulbare waterfles bij jou thuis kunnen vullen met gratis schoon kraanwater. 

Gardeners ontwikkelde voor Dopper het concept, de middelen en pr en opperde het idee voor een pagina in het NRC vandaag met de poster zelf. Bedoeling is dat lezers de pagina uitscheuren en in het raam hangen. #jointhewave

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken