Dopper: mijn kraan is jouw kraan
- Food-en-retail
- 22 mrt 2022 @ 08:07
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 mrt 2022 @ 08:07
- Sjaak Hoogkamer
Met de landelijke actie ‘Mijn kraan is jouw kraan’ roept Dopper alle Nederlanders op om vanaf vandaag 22 maart – World water Day - hun kraan = water te delen met anderen.
Nederlanders drinken per jaar gezamenlijk bijna 400 miljoen liter flessenwater, terwijl we volgens Dopper ‘in Nederland supergezond kraanwater hebben.’ Met de World Water Day-actie hoopt Dopper het makkelijker te maken voor mensen om voor een herbruikbare waterfles te kiezen en zo vervuiling door voorverpakt water tegen te gaan.
De ‘Mijn kraan is jouw kraan’-actie is terug te voeren op de missie van Dopper: zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid bieden om een herbruikbare waterfles te verkiezen boven plastic wegwerpwaterflesjes om zo de wateren van de wereld te beschermen. Helaas is het niet altijd even makkelijk om je herbruikbare fles ermee te vullen; vooral voor mensen onderweg blijkt het een uitdaging om een kraan te vinden. Dit resulteert vaak in de aankoop van plastic wegwerpwaterflessen.
Dopper signaleert dit probleem en vraagt de hulp van huishoudens om mensen meer mogelijkheden te geven om hun herbruikbare fles te vullen. De actie is opgezet om bij te dragen aan de bewustwording en het gedrag van mensen, ook op de langere termijn. Iedereen die mee wil doen, kan vanaf vandaag de poster met de actie van Dopper achter het raam plakken. Door dit te doen, geef je aan dat mensen hun hervulbare waterfles bij jou thuis kunnen vullen met gratis schoon kraanwater.
Gardeners ontwikkelde voor Dopper het concept, de middelen en pr en opperde het idee voor een pagina in het NRC vandaag met de poster zelf. Bedoeling is dat lezers de pagina uitscheuren en in het raam hangen. #jointhewave
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




