Agu rijdt met Tourwinkel door Kopenhagen

Agu rijdt met Tourwinkel door Kopenhagen
  • Food-en-retail
  • 30 jun 2022 @ 11:03
  • 17620 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met ‘the Masterpiece Ride-Up Shop’ openen wielerformatie Team Jumbo-Visma en wielerkledingspecialist Agu daags voor de start van de Tour de France in Kopenhagen een ‘rijdende’ winkel.

Het gaat om een winkel die op een fiets door het centrum van de Deense hoofdstad rijdt. Wielerliefhebbers kunnen de Ride-Up Shop real-time volgen en laten stoppen om met korting het Tourshirt van de Nederlandse wielerploeg te kopen.

Het Tourshirt werd onlangs onder de noemer ‘The Masterpiece’ gelanceerd en vormde de aanleiding voor het openen van de rijdende winkel. ‘Dit concept is een vervolg op de lancering van ons Masterpiece-shirt. Wanneer twee oer-Hollandse fietsmerken besluiten om een winkel te openen om het shirt en onze roots in Denemarken onder de aandacht te brengen, dan is er eigenlijk maar een optie mogelijk: een fietsende winkel,’ zegt Richard Plugge, algemeen directeur Team Jumbo-Visma.

Hollandse meesters inspiratie voor Tourshirt

Het shirt is volgens Agu ‘qua thematiek en design geïnspireerd op de werken van drie Hollandse Meesters: Vincent van Gogh, Rembrandt van Rijn en Johannes Vermeer.’ Dit shirt en de Tourstart in de fietshoofdstad van Europa, zoals Kopenhagen genoemd wordt, zorgen ervoor dat dit voor AGU en Team Jumbo-Visma een uitgelezen moment is zich aan Deense fietsliefhebbers te presenteren. Björn Jeurissen, CEO Agu: ‘De Tourstart in Kopenhagen komt voor ons op een perfect moment nadat we eerder dit jaar de Deense markt hebben betreden. Het openen van de Masterpiece Ride-Up Shop zorgt ervoor dat we in deze markt nogmaals ons verhaal kunnen vertellen en het merk tonen aan fietsminnende Denen.’

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken