Agu rijdt met Tourwinkel door Kopenhagen
- Food-en-retail
- 30 jun 2022 @ 11:03
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 jun 2022 @ 11:03
- Sjaak Hoogkamer
Met ‘the Masterpiece Ride-Up Shop’ openen wielerformatie Team Jumbo-Visma en wielerkledingspecialist Agu daags voor de start van de Tour de France in Kopenhagen een ‘rijdende’ winkel.
Het gaat om een winkel die op een fiets door het centrum van de Deense hoofdstad rijdt. Wielerliefhebbers kunnen de Ride-Up Shop real-time volgen en laten stoppen om met korting het Tourshirt van de Nederlandse wielerploeg te kopen.
Het Tourshirt werd onlangs onder de noemer ‘The Masterpiece’ gelanceerd en vormde de aanleiding voor het openen van de rijdende winkel. ‘Dit concept is een vervolg op de lancering van ons Masterpiece-shirt. Wanneer twee oer-Hollandse fietsmerken besluiten om een winkel te openen om het shirt en onze roots in Denemarken onder de aandacht te brengen, dan is er eigenlijk maar een optie mogelijk: een fietsende winkel,’ zegt Richard Plugge, algemeen directeur Team Jumbo-Visma.
Hollandse meesters inspiratie voor Tourshirt
Het shirt is volgens Agu ‘qua thematiek en design geïnspireerd op de werken van drie Hollandse Meesters: Vincent van Gogh, Rembrandt van Rijn en Johannes Vermeer.’ Dit shirt en de Tourstart in de fietshoofdstad van Europa, zoals Kopenhagen genoemd wordt, zorgen ervoor dat dit voor AGU en Team Jumbo-Visma een uitgelezen moment is zich aan Deense fietsliefhebbers te presenteren. Björn Jeurissen, CEO Agu: ‘De Tourstart in Kopenhagen komt voor ons op een perfect moment nadat we eerder dit jaar de Deense markt hebben betreden. Het openen van de Masterpiece Ride-Up Shop zorgt ervoor dat we in deze markt nogmaals ons verhaal kunnen vertellen en het merk tonen aan fietsminnende Denen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes