Agu rijdt met Tourwinkel door Kopenhagen
- Food-en-retail
- 30 jun 2022 @ 11:03
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 jun 2022 @ 11:03
- Sjaak Hoogkamer
Met ‘the Masterpiece Ride-Up Shop’ openen wielerformatie Team Jumbo-Visma en wielerkledingspecialist Agu daags voor de start van de Tour de France in Kopenhagen een ‘rijdende’ winkel.
Het gaat om een winkel die op een fiets door het centrum van de Deense hoofdstad rijdt. Wielerliefhebbers kunnen de Ride-Up Shop real-time volgen en laten stoppen om met korting het Tourshirt van de Nederlandse wielerploeg te kopen.
Het Tourshirt werd onlangs onder de noemer ‘The Masterpiece’ gelanceerd en vormde de aanleiding voor het openen van de rijdende winkel. ‘Dit concept is een vervolg op de lancering van ons Masterpiece-shirt. Wanneer twee oer-Hollandse fietsmerken besluiten om een winkel te openen om het shirt en onze roots in Denemarken onder de aandacht te brengen, dan is er eigenlijk maar een optie mogelijk: een fietsende winkel,’ zegt Richard Plugge, algemeen directeur Team Jumbo-Visma.
Hollandse meesters inspiratie voor Tourshirt
Het shirt is volgens Agu ‘qua thematiek en design geïnspireerd op de werken van drie Hollandse Meesters: Vincent van Gogh, Rembrandt van Rijn en Johannes Vermeer.’ Dit shirt en de Tourstart in de fietshoofdstad van Europa, zoals Kopenhagen genoemd wordt, zorgen ervoor dat dit voor AGU en Team Jumbo-Visma een uitgelezen moment is zich aan Deense fietsliefhebbers te presenteren. Björn Jeurissen, CEO Agu: ‘De Tourstart in Kopenhagen komt voor ons op een perfect moment nadat we eerder dit jaar de Deense markt hebben betreden. Het openen van de Masterpiece Ride-Up Shop zorgt ervoor dat we in deze markt nogmaals ons verhaal kunnen vertellen en het merk tonen aan fietsminnende Denen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing