Chocomel 'de enige èchte' komt met plantaardige variant

Chocomel 'de enige èchte' komt met plantaardige variant
  • Food-en-retail
  • 22 sep 2022 @ 08:21
  • 4842 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • IntroductieFood

Chocomel lanceert Chocomel Plant-based op basis van cashewnoot en erwt. Het merk komt hiermee naar eigen zeggen tegemoet aan de groeiende vraag naar plantaardige producten.

Chocomel-liefhebbers die willen variëren kunnen nu ook genieten van 'de enige èchte', zonder in te leveren op de smaak die men van Chocomel gewend is, stelt het foodmerk dat onderdeel is van Koninklijke FrieslandCampina.

Smaaktest
De lancering van Chocomel Plant-based is een grote stap voor het merk, vanwege de uitdaging om trouw te blijven aan de smaak die men al sinds 1936 van 'de enige èchte' gewend is. Chocomel testte daarom dranken op basis van verschillende plantaardige ingrediënten en legde deze voor aan een smaakpanel. Een basis van cashewnoot en erwt bleek de juiste formule: 97% van het smaakpanel gaf na het proeven aan dat het product voldoet aan de hoge verwachtingen.

Dustin Woodward, Managing Director FrieslandCampina Nederland: 'We komen graag tegemoet aan de wens van veel consumenten om zuivel en plantaardige producten naast elkaar te gebruiken. Als voedingsbedrijf met een sterke kern in zuivel versterken we daarom ook ons plantaardige assortiment. Na een intensief testproces is het ons gelukt om voor de bekende smaak van Chocomel een perfecte plantaardige formule te ontwikkelen. Zo blijft 'de enige échte' echt voor iedereen.'

Zuivel- én plantaardig assortiment 
Een gevarieerd en gebalanceerd dieet is belangrijk. Daarom maakt FrieslandCampina naast producten van melk ook producten die afkomstig zijn van plantaardige ingrediënten als het daarmee voorziet in de behoefte van de consument, voor zowel professioneel gebruik als thuis op de keukentafel. Deze producten zijn verkrijgbaar onder verschillende merken. Zo lanceerde Friesche Vlag eerder dit jaar Barista Haver, een opschuimbare haverdrank gemaakt van 100% plantaardige ingrediënten. Chocomel Plant-based is vanaf nu verkrijgbaar bij Picnic en vanaf half oktober bij alle supermarkten. Bezoek voor meer informatie www.chocomel.com, adviseert het nu ook plantaardige merk.
(PvWK)


Over Koninklijke FrieslandCampina
'FrieslandCampina is een van de grootste zuivelondernemingen ter wereld met een coöperatieve traditie van 150 jaar. De onderneming verwerkt de melk van melkveebedrijven tot een groot assortiment aan zuivelproducten en -ingrediënten. Zo voorziet FrieslandCampina elke dag honderden miljoenen mensen wereldwijd van waardevolle voedingsstoffen uit melk. Koninklijke FrieslandCampina N.V. is volledig in handen van Zuivelcoöperatie FrieslandCampina, waarvan 15.703 melkveehouders in Nederland, België en Duitsland lid zijn. Via de coöperatie zijn deze leden-melkveehouders eigenaar en toezichthouder van de onderneming. Samen met de leden-melkveehouders beheert FrieslandCampina de gehele productieketen: van gras tot glas. FrieslandCampina voorziet consumenten van zuivelproducten, zoals melk, yoghurt, gecondenseerde melk, zuiveldranken, kaas, boter, kwark en room. Aan bepaalde consumentengroepen, zoals kinderen, ouderen en sporters, levert de zuivelonderneming specifieke voeding. Professionele afnemers, zoals bakkers, patissiers, chocolatiers, koks en cateraars kunnen bij FrieslandCampina terecht voor een breed assortiment producten, waaronder room, boter, desserts en vullingen. Ook levert de onderneming hoge kwaliteit ingrediënten aan internationale producenten van voedingsmiddelen en aan farmaceuten.
In 2021 leverden 10.564 leden-melkveebedrijven in Nederland, Duitsland en België bijna tien miljard kilo melk aan voor verwerking in zuivelproducten en -ingrediënten. FrieslandCampina heeft vestigingen in 32 landen en exporteert naar meer dan honderd landen wereldwijd. Eind 2021 werkten gemiddeld 22.961 medewerkers (fte's) bij FrieslandCampina. Bezoek onze website voor meer informatie: www.frieslandcampina.com.'

(bron: Koninklijke FrieslandCampina)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken