Kruidvat laat Lies duurzaam worden

Kruidvat laat Lies duurzaam worden
  • Food-en-retail
  • 30 sep 2022 @ 10:24
  • 12001 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Onder de noemer ‘Duurzamer, doe er je voordeel mee’ geeft Kruidvat het startsein voor de campagne die draait om duurzaamheid.

In deze campagne helpt Kruidvat consumenten te kiezen voor duurzamere producten.

De voordeeldrogist laat zien dat duurzaamheid voor iedereen bereikbaar is. De campagne gaat komende maandag van start met onder meer een nieuwe commercial met het bekende personage ‘Lies’. Daarnaast stoppen Kruidvat en Trekpleister eveneens vanaf komende maandag met de verkoop van plastic wegwerptassen en introduceren de drogisterijketens een duurzamere shopper.

‘Veel consumenten willen duurzamer leven, maar weten niet altijd waar ze moeten beginnen.

In deze campagne laten we zien dat duurzamere keuzes niet altijd heel groot, ingewikkeld of duur hoeven te zijn.

Vaak is het een kwestie van gewoon doen,’ zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van A.S. Watson. ‘In de commercial zien we op de inmiddels bekende ‘Lies-wijze’ dat duurzaamheid dicht bij huis begint en dat iedereen een duurzamere keuze kan maken.’

He-le-maal mijn ding

Lies wil haar kinderen met de auto naar school brengen, maar daar denken zij anders over; het is namelijk Doe maar duurzaam Week. De buurman complimenteert Lies vervolgens met haar keuze om dit keer met de fiets te gaan. Ook wanneer Lies in een Kruidvat winkel op aanraden van haar dochter kiest voor Natures Lip Balm wordt ze gecomplimenteerd met haar keuze. Ze reageert met ‘duurzaamheid is he-le-maal mijn ding’, wat door haar kinderen met enige scepsis wordt ontvangen. Maar wanneer de kinderen haar vervolgens op het schoolpodium uitnodigen wordt ze met haar eigen uitspraken geconfronteerd en mondt dat uit in een typische ‘Lies-situatie’. 

‘Met onze campagne willen we duurzaamheid zo toegankelijk mogelijk maken. Zo bieden we een ruim aanbod producten die zijn samengesteld uit duurzamere ingrediënten of materialen,’ vervolgt Smith.

Duurzamere shopper

Daarnaast roepen Kruidvat en Trekpleister hun klanten eveneens vanaf maandag aanstaande op om een eigen tas mee te nemen. Klanten die toch een tas willen hebben, kunnen een duurzamere tas kopen. Deze shopper wordt gemaakt van onder meer 90 procent gerecycled plastic. Een deel daarvan  is ‘ocean waste’, plastic dat uit de zee is opgevist. De maatregel scheelt de drogisterijketens jaarlijks 15 miljoen plastic tasjes, oftewel twee vrachtwagens vol wegwerptassen.

Credits:

De nieuwe campagne van Kruidvat is ontwikkeld in samenwerking met DDB Unlimited en Eigen Fabrikaat en is vanaf maandag live.

Adverteerder:                             Kruidvat

Reclamebureau:                        DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat

Productiehuis:                            Annomann

Post-productie:                          Crabsalad

Geluid:                                       Earforce

Media:                                        Initiative en Greenhouse Group

Concept:                                    DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat

Offline edit:                                MRTN

PR:                                            NewsLab

Social media:                            Blossom

 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken