Kruidvat laat Lies duurzaam worden
- Food-en-retail
- 30 sep 2022 @ 10:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 sep 2022 @ 10:24
- Sjaak Hoogkamer
Onder de noemer ‘Duurzamer, doe er je voordeel mee’ geeft Kruidvat het startsein voor de campagne die draait om duurzaamheid.
In deze campagne helpt Kruidvat consumenten te kiezen voor duurzamere producten.
De voordeeldrogist laat zien dat duurzaamheid voor iedereen bereikbaar is. De campagne gaat komende maandag van start met onder meer een nieuwe commercial met het bekende personage ‘Lies’. Daarnaast stoppen Kruidvat en Trekpleister eveneens vanaf komende maandag met de verkoop van plastic wegwerptassen en introduceren de drogisterijketens een duurzamere shopper.
‘Veel consumenten willen duurzamer leven, maar weten niet altijd waar ze moeten beginnen.
In deze campagne laten we zien dat duurzamere keuzes niet altijd heel groot, ingewikkeld of duur hoeven te zijn.
Vaak is het een kwestie van gewoon doen,’ zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van A.S. Watson. ‘In de commercial zien we op de inmiddels bekende ‘Lies-wijze’ dat duurzaamheid dicht bij huis begint en dat iedereen een duurzamere keuze kan maken.’
He-le-maal mijn ding
Lies wil haar kinderen met de auto naar school brengen, maar daar denken zij anders over; het is namelijk Doe maar duurzaam Week. De buurman complimenteert Lies vervolgens met haar keuze om dit keer met de fiets te gaan. Ook wanneer Lies in een Kruidvat winkel op aanraden van haar dochter kiest voor Natures Lip Balm wordt ze gecomplimenteerd met haar keuze. Ze reageert met ‘duurzaamheid is he-le-maal mijn ding’, wat door haar kinderen met enige scepsis wordt ontvangen. Maar wanneer de kinderen haar vervolgens op het schoolpodium uitnodigen wordt ze met haar eigen uitspraken geconfronteerd en mondt dat uit in een typische ‘Lies-situatie’.
‘Met onze campagne willen we duurzaamheid zo toegankelijk mogelijk maken. Zo bieden we een ruim aanbod producten die zijn samengesteld uit duurzamere ingrediënten of materialen,’ vervolgt Smith.
Duurzamere shopper
Daarnaast roepen Kruidvat en Trekpleister hun klanten eveneens vanaf maandag aanstaande op om een eigen tas mee te nemen. Klanten die toch een tas willen hebben, kunnen een duurzamere tas kopen. Deze shopper wordt gemaakt van onder meer 90 procent gerecycled plastic. Een deel daarvan is ‘ocean waste’, plastic dat uit de zee is opgevist. De maatregel scheelt de drogisterijketens jaarlijks 15 miljoen plastic tasjes, oftewel twee vrachtwagens vol wegwerptassen.
Credits:
De nieuwe campagne van Kruidvat is ontwikkeld in samenwerking met DDB Unlimited en Eigen Fabrikaat en is vanaf maandag live.
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Productiehuis: Annomann
Post-productie: Crabsalad
Geluid: Earforce
Media: Initiative en Greenhouse Group
Concept: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Offline edit: MRTN
PR: NewsLab
Social media: Blossom
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes