Kruidvat laat Lies duurzaam worden
- Food-en-retail
- 30 sep 2022 @ 10:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 sep 2022 @ 10:24
- Sjaak Hoogkamer
Onder de noemer ‘Duurzamer, doe er je voordeel mee’ geeft Kruidvat het startsein voor de campagne die draait om duurzaamheid.
In deze campagne helpt Kruidvat consumenten te kiezen voor duurzamere producten.
De voordeeldrogist laat zien dat duurzaamheid voor iedereen bereikbaar is. De campagne gaat komende maandag van start met onder meer een nieuwe commercial met het bekende personage ‘Lies’. Daarnaast stoppen Kruidvat en Trekpleister eveneens vanaf komende maandag met de verkoop van plastic wegwerptassen en introduceren de drogisterijketens een duurzamere shopper.
‘Veel consumenten willen duurzamer leven, maar weten niet altijd waar ze moeten beginnen.
In deze campagne laten we zien dat duurzamere keuzes niet altijd heel groot, ingewikkeld of duur hoeven te zijn.
Vaak is het een kwestie van gewoon doen,’ zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van A.S. Watson. ‘In de commercial zien we op de inmiddels bekende ‘Lies-wijze’ dat duurzaamheid dicht bij huis begint en dat iedereen een duurzamere keuze kan maken.’
He-le-maal mijn ding
Lies wil haar kinderen met de auto naar school brengen, maar daar denken zij anders over; het is namelijk Doe maar duurzaam Week. De buurman complimenteert Lies vervolgens met haar keuze om dit keer met de fiets te gaan. Ook wanneer Lies in een Kruidvat winkel op aanraden van haar dochter kiest voor Natures Lip Balm wordt ze gecomplimenteerd met haar keuze. Ze reageert met ‘duurzaamheid is he-le-maal mijn ding’, wat door haar kinderen met enige scepsis wordt ontvangen. Maar wanneer de kinderen haar vervolgens op het schoolpodium uitnodigen wordt ze met haar eigen uitspraken geconfronteerd en mondt dat uit in een typische ‘Lies-situatie’.
‘Met onze campagne willen we duurzaamheid zo toegankelijk mogelijk maken. Zo bieden we een ruim aanbod producten die zijn samengesteld uit duurzamere ingrediënten of materialen,’ vervolgt Smith.
Duurzamere shopper
Daarnaast roepen Kruidvat en Trekpleister hun klanten eveneens vanaf maandag aanstaande op om een eigen tas mee te nemen. Klanten die toch een tas willen hebben, kunnen een duurzamere tas kopen. Deze shopper wordt gemaakt van onder meer 90 procent gerecycled plastic. Een deel daarvan is ‘ocean waste’, plastic dat uit de zee is opgevist. De maatregel scheelt de drogisterijketens jaarlijks 15 miljoen plastic tasjes, oftewel twee vrachtwagens vol wegwerptassen.
Credits:
De nieuwe campagne van Kruidvat is ontwikkeld in samenwerking met DDB Unlimited en Eigen Fabrikaat en is vanaf maandag live.
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Productiehuis: Annomann
Post-productie: Crabsalad
Geluid: Earforce
Media: Initiative en Greenhouse Group
Concept: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Offline edit: MRTN
PR: NewsLab
Social media: Blossom
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing