Publieksprijzen Verkiezing Speelgoed van het Jaar uitgereikt

- Food-en-retail
- 15 nov 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - RetailAwards
- 15 nov 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
In de Leidse Stadsgehoorzaal Orangerie vond het Nationale Speelgoed Gala plaats, waar de Gouden Publieksprijzen van de Verkiezing Speelgoed van het Jaar 2023 zijn uitgereikt. Ruim 15.000 stemmers brachten 120.000 stemmen uit en kozen zo in 17 categorieën hun favoriete speelgoed of spel.
Deze winnaars mogen met trots het keurmerk ‘Gouden Publieksprijs Speelgoed van het Jaar 2023’ dragen, naast hun eerder verdiende vakjury prijs ‘Winnaar Speelgoed van het Jaar 2023’. Met dit keurmerk herkennen consumenten in één oogopslag kwalitatief goed, veilig en originele spellen en speelgoed. Ook werd bekend welke basisschool de winnaar is van de ontwerpwedstrijd Kinderboekenspel.
De avond zet het belang van Goed Speelgoed centraal. Deze industrie zet zich naar eigen zeggen in voor speelgoed dat:
- Veilig en getest is en daarmee voldoet aan alle wetgeving.
- Origineel en geen namaak is, en door de aanbieder op een eerlijke manier wordt verkocht.
- Kwalitatief en optimaal speelplezier biedt. Dit speelgoedartikel is zijn geld meer dan waard.
- Zo duurzaam mogelijk is.
- Inclusief is. 'Goed speelgoed sluit niemand uit. Iedereen speelt mee!'
Daarnaast werd de winnaar gekozen van de ontwerpwedstrijd Kinderboekenspel. Uit ruim 100 inzendingen van basisscholen uit het gehele land werd het spel, gebaseerd op het kinderboek Gozert en ontworpen door basisschool Onder de Bogen, verkozen tot winnaar. Dit spel zal daadwerkelijk geproduceerd worden.
Het hoogtepunt van de avond was de uitreiking van de Gouden Publieksprijzen. De afgelopen weken heeft het publiek gestemd op hun favoriet. Hier de complete lijsrt met winnaars.
Winnaars Gouden Publieksprijzen:
Tot slot werden er door de organisatie Speelgoed Nederland een aantal extra prijzen uitgereikt:
(PvWK)
Over de verkiezing
'De verkiezing Speelgoed van het Jaar is al bijna 50 jaar een begrip en een goede raadgever bij het kopen van speelgoed of spellen. Een heel belangrijk speerpunt van de verkiezing is ‘Goed Speelgoed’, waar de Nederlandse speelgoeduitgevers allemaal hun bijdrage aan leveren. De winnaars mogen met trots het keurmerk Speelgoed van het Jaar dragen, waardoor consumenten in één oogopslag kwalitatief goed, veilig en originele spellen en speelgoed kunnen herkennen uit het enorme aanbod. Een deskundige vakjury, bestaande uit deskundigen in de speelgoed en spellenbranche, test speelgoed, spellen en puzzels en beoordeelt deze op originaliteit, veiligheid, kwaliteit, speelplezier, de relatie met een leeftijdsklasse en duurzaamheid. In 17 categorieën kiezen zij drie winnaars. Vervolgens bepaalt het publiek door te stemmen op deze winnaars wie de Gouden Publieksprijzen verdient.'
(bron: SvhJ)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers