Publieksprijzen Verkiezing Speelgoed van het Jaar uitgereikt
- Food-en-retail
- 15 nov 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - RetailAwards
- 15 nov 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
In de Leidse Stadsgehoorzaal Orangerie vond het Nationale Speelgoed Gala plaats, waar de Gouden Publieksprijzen van de Verkiezing Speelgoed van het Jaar 2023 zijn uitgereikt. Ruim 15.000 stemmers brachten 120.000 stemmen uit en kozen zo in 17 categorieën hun favoriete speelgoed of spel.
Deze winnaars mogen met trots het keurmerk ‘Gouden Publieksprijs Speelgoed van het Jaar 2023’ dragen, naast hun eerder verdiende vakjury prijs ‘Winnaar Speelgoed van het Jaar 2023’. Met dit keurmerk herkennen consumenten in één oogopslag kwalitatief goed, veilig en originele spellen en speelgoed. Ook werd bekend welke basisschool de winnaar is van de ontwerpwedstrijd Kinderboekenspel.
De avond zet het belang van Goed Speelgoed centraal. Deze industrie zet zich naar eigen zeggen in voor speelgoed dat:
- Veilig en getest is en daarmee voldoet aan alle wetgeving.
- Origineel en geen namaak is, en door de aanbieder op een eerlijke manier wordt verkocht.
- Kwalitatief en optimaal speelplezier biedt. Dit speelgoedartikel is zijn geld meer dan waard.
- Zo duurzaam mogelijk is.
- Inclusief is. 'Goed speelgoed sluit niemand uit. Iedereen speelt mee!'
Daarnaast werd de winnaar gekozen van de ontwerpwedstrijd Kinderboekenspel. Uit ruim 100 inzendingen van basisscholen uit het gehele land werd het spel, gebaseerd op het kinderboek Gozert en ontworpen door basisschool Onder de Bogen, verkozen tot winnaar. Dit spel zal daadwerkelijk geproduceerd worden.
Het hoogtepunt van de avond was de uitreiking van de Gouden Publieksprijzen. De afgelopen weken heeft het publiek gestemd op hun favoriet. Hier de complete lijsrt met winnaars.
Winnaars Gouden Publieksprijzen:
Tot slot werden er door de organisatie Speelgoed Nederland een aantal extra prijzen uitgereikt:
(PvWK)
Over de verkiezing
'De verkiezing Speelgoed van het Jaar is al bijna 50 jaar een begrip en een goede raadgever bij het kopen van speelgoed of spellen. Een heel belangrijk speerpunt van de verkiezing is ‘Goed Speelgoed’, waar de Nederlandse speelgoeduitgevers allemaal hun bijdrage aan leveren. De winnaars mogen met trots het keurmerk Speelgoed van het Jaar dragen, waardoor consumenten in één oogopslag kwalitatief goed, veilig en originele spellen en speelgoed kunnen herkennen uit het enorme aanbod. Een deskundige vakjury, bestaande uit deskundigen in de speelgoed en spellenbranche, test speelgoed, spellen en puzzels en beoordeelt deze op originaliteit, veiligheid, kwaliteit, speelplezier, de relatie met een leeftijdsklasse en duurzaamheid. In 17 categorieën kiezen zij drie winnaars. Vervolgens bepaalt het publiek door te stemmen op deze winnaars wie de Gouden Publieksprijzen verdient.'
(bron: SvhJ)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: Intratuin is er zoals... 06-11-2024
- Bijenkorf en Adyen innoveren met... 06-11-2024
- David Beckham merkambassadeur... 06-11-2024
- Gratis wassen bij Coolblue Energie05-11-2024
- Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan... 05-11-2024
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing