Samenwerking Fisherman's Friend en KNRM van start: 'Redders op zee'

Samenwerking Fisherman's Friend en KNRM van start: 'Redders op zee'
  • Food-en-retail
  • 29 nov 2023 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PodcastBranded content

Fisherman's Friend, klant van We are Here, gaat met de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij, de KNRM, in zee. Zij bestaan 200 jaar en door de samenwerking komt er een spannende podcast serie aan waarin uitgebreid stilgestaan wordt bij hun werk.

Fisherman's Friend, het iconische merk van verfrissende pastilles, kondigt met trots een nieuwe samenwerking aan met de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) die volgend jaar 200 jaar bestaat. Beide delen niet alleen een sterke band met de zee, maar ook een diepe waardering voor de moed, vastberadenheid en mentale kracht die nodig is om het onbekende te trotseren. 

'Als gezamenlijke vrienden van de visser, waarderen wij het bijzondere werk van de mannen en vrouwen van de KNRM. Ze zijn gemaakt van strong stuff. En strong stuff is natuurlijk the good stuff', zegt Joost van de Sande, Marketing Manager van Fisherman's Friend.

Als onderdeel van de samenwerking zal Fisherman's Friend de podcast ‘Redders op Zee’ presenteren. Deze podcast werpt een licht op de verhalen van dappere KNRM’ers die dagelijks hun leven riskeren om anderen te redden op zee. Met niemand minder dan Roelof Hemmen als presentator.

Jacob Tas, directeur van de KNRM, benadrukt: 'Onze 1400 vrijwilligers zullen zelf altijd ontkennen dat ze helden zijn, maar oordeel zelf en luister naar hun heldendaden op zee. Echte wilskracht, dat is wat we hier samen met Fisherman’s Friend vieren.'

'Het wordt onze taak om de verhalen van de KNRM bij zoveel mogelijk consumenten onder de aandacht te brengen. Deze podcast leent zich daar uitstekend voor. Samen met onze creative agency Here zijn we druk bezig om hiervoor een mooie campagne te ontwikkelen. Door een platform te bieden voor de verhalen van de KRNM hopen we dat er nog meer mensen bereid zijn om donateur te worden van deze unieke, zelfstandige organisatie', voegt Jeroen Jeroense, Brand Manager van Fisherman’s Friend, toe.

De productie van 30 podcastafleveringen is gestart. Vanaf 18 maart 2024 is de eerste aflevering beschikbaar op Spotify, zo wordrt beloofd. Fisherman's Friend en de KNRM nodigen iedereen uit om de verhalen van moed en kracht van deze echte helden te ontdekken.

Luister de trailers van aflevering 1 en 2 hier en volg de 200 jaar-podcast 'Redders op zee'. Voor meer informatie, kijk op knrm.nl tippen de betrokkenen.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken