Allerhande brengt boek over gezond seizoenskoken

Allerhande brengt boek over gezond seizoenskoken
  • Food-en-retail
  • 8 jun 2022 @ 10:40
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Branded contentMakersFood

Pure, verse én betaalbare groente en fruit van eigen bodem staan centraal in het nieuwe Allerhande kookboek ‘Nederland op z’n lekkerst’ van Albert Heijn. Het kookboek bevat 130 recepten.

In alle recepten wordt met seizoensgroenten gekookt. Het is bovendien het eerste kookboek waarin de gerechten met Nutri-Score worden aangeduid. 

Koken uit het seizoen 
Het nieuwe Allerhande kookboek ‘Nederland op z’n lekkerst’ is een ode aan Nederlandse groenten en fruit verdeeld over de vier seizoenen. Per seizoen lees je wat er van het land komt, hoe je ingrediënten het best bewaart, met welke kook- en bewerktechnieken je kunt werken en wat voor overheerlijke gerechten je ermee kunt maken. Van ontbijt, lunch en diner, tot taarten, borrelhapjes en bijgerechten. Neem bijvoorbeeld lente; in het boek ontdek je de ‘lente oogst’ zoals groene, witte en paarse asperges, rabarber, koolrabi, en waterkers en wat je daar allemaal van kunt bereiden. 

Beter voor Natuur & Boer-programma’s 
De telers waar Albert Heijn al jarenlang mee samenwerkt en die deelnemen aan het Beter voor Natuur & Boer-programma komen in het kookboek ook aan het woord. Zij delen met de lezers hun kennis over vers en lekker eten, waar groenten en fruit uit Nederland vandaan komen en hoe deze gekweekt en geoogst worden. Met hen samen zorgt Albert Heijn ervoor dat het beste wat de natuur te bieden heeft elke dag weer kraakvers in de schappen ligt of wordt thuisbezorgd. Wat lekker is, komt van dichtbij en is door met de seizoenen mee te koken bovendien ook betaalbaar. Klanten kunnen bewust kiezen voor deze producten door te letten op het Beter voor Natuur & Boer-logo.   

Eerste kookboek met Nutri-Score 
Alle 130 recepten zijn voorzien van een Nutri-Score waarmee de klant makkelijk kan kiezen voor gezonder. Met Nutri-Score zien consumenten in één oogopslag welke producten binnen een productgroep een gezondere samenstelling hebben. Het voedselkeuzelogo vertaalt de voedingswaarde van producten in een duidelijke letter- en kleurcode. A is donkergroen en staat op producten die binnen een productgroep de meest gezonde samenstelling hebben. Score E is rood en staat op producten uit dezelfde productgroep met de minst gezonde samenstelling. 78% van de 130 recepten hebben een A of B score. Daarnaast staan bij alle recepten vega- en vegantips en no waste-tips. 

Te koop in alle Albert Heijn-winkels 
Het kookboek bevat als gezegd 130 recepten, kost € 14,99 en is verkrijgbaar in iedere Albert Heijn winkel en op ah.nl.
(PvWK, Afbeelding boven aspergerecept uit het boek)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken