Allerhande brengt boek over gezond seizoenskoken
- Food-en-retail
- 8 jun 2022 @ 10:40
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Branded contentMakersFood
- 8 jun 2022 @ 10:40
- Peter van Woensel Kooy
Pure, verse én betaalbare groente en fruit van eigen bodem staan centraal in het nieuwe Allerhande kookboek ‘Nederland op z’n lekkerst’ van Albert Heijn. Het kookboek bevat 130 recepten.
In alle recepten wordt met seizoensgroenten gekookt. Het is bovendien het eerste kookboek waarin de gerechten met Nutri-Score worden aangeduid.
Koken uit het seizoen
Het nieuwe Allerhande kookboek ‘Nederland op z’n lekkerst’ is een ode aan Nederlandse groenten en fruit verdeeld over de vier seizoenen. Per seizoen lees je wat er van het land komt, hoe je ingrediënten het best bewaart, met welke kook- en bewerktechnieken je kunt werken en wat voor overheerlijke gerechten je ermee kunt maken. Van ontbijt, lunch en diner, tot taarten, borrelhapjes en bijgerechten. Neem bijvoorbeeld lente; in het boek ontdek je de ‘lente oogst’ zoals groene, witte en paarse asperges, rabarber, koolrabi, en waterkers en wat je daar allemaal van kunt bereiden.
Beter voor Natuur & Boer-programma’s
De telers waar Albert Heijn al jarenlang mee samenwerkt en die deelnemen aan het Beter voor Natuur & Boer-programma komen in het kookboek ook aan het woord. Zij delen met de lezers hun kennis over vers en lekker eten, waar groenten en fruit uit Nederland vandaan komen en hoe deze gekweekt en geoogst worden. Met hen samen zorgt Albert Heijn ervoor dat het beste wat de natuur te bieden heeft elke dag weer kraakvers in de schappen ligt of wordt thuisbezorgd. Wat lekker is, komt van dichtbij en is door met de seizoenen mee te koken bovendien ook betaalbaar. Klanten kunnen bewust kiezen voor deze producten door te letten op het Beter voor Natuur & Boer-logo.
Eerste kookboek met Nutri-Score
Alle 130 recepten zijn voorzien van een Nutri-Score waarmee de klant makkelijk kan kiezen voor gezonder. Met Nutri-Score zien consumenten in één oogopslag welke producten binnen een productgroep een gezondere samenstelling hebben. Het voedselkeuzelogo vertaalt de voedingswaarde van producten in een duidelijke letter- en kleurcode. A is donkergroen en staat op producten die binnen een productgroep de meest gezonde samenstelling hebben. Score E is rood en staat op producten uit dezelfde productgroep met de minst gezonde samenstelling. 78% van de 130 recepten hebben een A of B score. Daarnaast staan bij alle recepten vega- en vegantips en no waste-tips.
Te koop in alle Albert Heijn-winkels
Het kookboek bevat als gezegd 130 recepten, kost € 14,99 en is verkrijgbaar in iedere Albert Heijn winkel en op ah.nl.
(PvWK, Afbeelding boven aspergerecept uit het boek)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Nederland op z’n lekkerst
- betaalbaar
- recepten
- 130
- kookboek
- groente
- nieuw
- fruit
- merk
- retail
- eigen bodem
- kookboek
- Albert Heijn
- AH
- puur
- Allerhande
- vers
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing