L'Or Espresso lanceert nieuwe campagne met sterren-chef Bijdendijk

L'Or Espresso lanceert nieuwe campagne met sterren-chef Bijdendijk
  • Food-en-retail
  • 3 jun 2022 @ 15:38
  • 25865 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ReclameFoodBranded content

Het koffiemerk L´Or Espresso lanceert deze week een campagne in samenwerking met sterren-chef Joris Bijdendijk. De 360 graden branded contentcampagne is opgezet door Havas Media en is een samenwerking tussen L´Or Espresso en Joris Bijdendijk.

De mediacampagne, met verhalen en gerechten, komt in print en online tot leven via: Jan magazine, Elle, Harper’s Bazaar, Quote, Men´s Health, Linda, Delicious, Uit Pauline’s Keuken en Awesome Originals. In deze campagne neemt Joris je mee op een zintuigprikkelende reis. Samen met L’Or Espresso duikt hij in de wereld van koffie; we maken kennis met een palet van smaken, aroma’s én bijpassende gerechten. De campagne bestaat uit een videoserie van drie afleveringen die de veelzijdige en sensorische kwaliteiten van L´Or Espresso laat zien, hierin staat het verleiden van de zintuigen centraal. Volgens Joris en L´Or Espresso is koffie zoveel meer dan een snelle cafeïne boost. Het is heerlijk om te drinken, maar net zo leuk om mee te koken. In de video´s leert de kijker hoe je echt kunt proeven, hoe je verschillende smaakprofielen kunt herkennen en hoe je koffie kunt verwerken in gerechten.

Experimenteren met de smaak van koffie
In onze dagelijkse routine worden we beïnvloed door de drukte van de dag, zo drinken we snel een bakkie tussendoor. Echter is er een universele behoefte om onszelf te verliezen in het plezier van het moment en al je zintuigen optimaal te benutten. Koffie drinken en het koken en proeven van unieke gerechten komen beter tot hun recht als we alle zintuigen inzetten. Joris maakt in deze campagne op zijn eigen charmante manier het proeven van verschillende smaken en het inzetten van je zintuigen voor iedereen toegankelijk. In één van de video´s neemt Joris de kijker mee in een ware koffieproeverij en daagt hij je uit om samen met hem te gaan proeven. Door het walsen van koffie in een wijnglas komen de aroma´s goed tot hun recht en hierdoor leert de kijker de diverse smaakprofielen van L´Or Espresso beter te herkennen.

Joris Bijdendijk: 'Er gaat in mijn leven geen dag voorbij zonder een goede kop koffie. Met wat extra kennis kan je jouw koffiemoment echt stukken lekkerder maken. Ik vind het erg leuk om middels deze campagne die kennis en mooie smaken in de wereld van koffie te delen met het publiek.'

Koffie als ingrediënt in gerechten
Als chef-kok beschikt Joris over de gave om direct te weten wat wel en wat niet bij elkaar past. Hij brengt het proeven en andere zintuiglijke sensaties tot leven in deze campagne. Koffie zit boordevol umami en dat geeft smaak. Naast zoet, zuur, bitter en zout wordt umami ook wel de vijfde smaak genoemd. Middels de campagne nemen we letterlijk een kijkje in de keuken van Joris en zien we wat er bij hem thuis op tafel verschijnt. Joris heeft, met L´Or Espresso als ingrediënt, twee speciale gerechten ontwikkeld. Een recept waar Joris de kijkers bijvoorbeeld mee verwondert, is de Brie Noir. Voor dit gerecht gebruikt hij de L´Or Espresso Forza blend, welke in koffiebonen, koffiecapsules en L´Or Barista XXL capsules verkrijgbaar is.

Verleid je zintuigen
De pay-off van het merk L’Or Espresso ‘verleid je zintuigen’ sluit naadloos aan op wat Joris Bijdendijk als chef-kok van 2 sterrenrestaurants, Rijks en Wils in Amsterdam, dagelijks doet. Joris en L´Or Espresso zijn het erover eens: als we alle zintuigen inzetten dan wordt de smaaksensatie van die espresso, of dat gerecht, veel intenser. De campagne verleidt je om de kracht van smaken, geuren en geluiden te gebruiken tijdens je dagelijkse mindful koffie- en keukenmoment.

Martijn Slebus, Marketing Manager bij L’Or Espresso: "Wij willen iedereen intens laten genieten van hun L’Or Espresso moment. Dat begint bij goed leren proeven met al je zintuigen. Door Joris zijn expertise en enthousiasme en onze kwaliteitsproducten zullen mensen thuis ook gaan ervaren hoe je je zintuigen kunt verleiden. Daarnaast laat Joris zien dat je met koffie als ingrediënt ook heerlijke gerechten kunt maken.”

Win een luxe diner t.w.v. 200 euro
Naast deze contentcampagne kunnen geïnteresseerden dagelijks, van 16 mei tot en met 24 juli 2022, kans maken om hun zintuigen extra te laten verleiden. Bij aankoop van een L´Or Espresso product en het uploaden van de kassabon kunnen ze via de website een dinerbon t.w.v. €200,- winnen.
(PvWK)

 

Campagne credits:

Joris Bijdendijk
Mike Dobbinga

L’OR Espresso
Laura Versluis
Nadja van Drie
Martijn Slebus
Babette Ruijten
Nienke Peters
Jetske Bouma
Hanka de Bruin

Havas Media
Mira de Mönnink
Terri Bos
Elias Reinheimer
Fabian van den Ende

Hearst
Heidi Duits
Merel Telman
Merel Sanders
Fadoua el Harrak

Linda
Kelly Rijsenbrij
Elseline Tolhoek

Delicious
Florentine Fontein
Liselore Bus

Uit Pauline’s Keuken
Pauline Weuring
Annika Weuring

Awesome Originals
Vanja Mlinar
Ward van den Bosch
Veronique Wetzels 
Isa Zaman
Ravi Ram
Noor Lohman
Joris Derks
Minke Lenting
Lonneke van der Linde



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken