Winnaars van Horecava Innovation Award 2024 bekend

Winnaars van Horecava Innovation Award 2024 bekend
  • Food-en-retail
  • 9 jan 2024 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardInnovatieFood

De winnaars van de Horecava Innovation Award 2024 zijn bekendgemaakt. Overall winnaar 2024 is Albron met Smaakchef. Smaakchef ontzorgt het zorgpersoneel door de bereiding van de warme maaltijd uit handen te nemen. Daarnaast werden nog enkele foodmerken bekroond: het complete overzicht.

Van de inkoop van de verse ingrediënten tot het eetmoment wordt de continuïteit van een goede maaltijd bij Smaakchef zo gewaarborgd, aldus de jury. En kan het zorgpersoneel of mantelzorger zich primair richten op hun eigen werkzaamheden. De winnaar van de Horecava Sustainability Award is Uhhmami, culinaire plant based boulions in de smaken Vegetable, Chickenis, Oceanish en Beefish. Tijdens de opening van Horecava 2024 werden de prijzen uitgereikt.

Na twee juryrondes en na rijp beraad heeft de jury uit de ruim 100 ingezonden innovaties de winnaars geselecteerd. De genomineerde producten en winnaars zijn op Horecava 2024 te bekijken. Deze beurs in de Amsterdamse Rai trekt t/m 11 januari 2024 naar verwachting tussen de 60 en 70K bezoekers.

Overall Winnaar Horeca Innovation Award: Albron 'Smaakchef'
Hoe zet je als kleinschalige zorginstelling ondanks een tekort aan personeel toch nog een gezonde warme maaltijd op tafel? Het antwoord is Smaakchef van Albron. Naast Overall Winnaar is Albron ook de winnaar van de categorie Concepts, Interieur & design. De druk op zorgpersoneel is volgens de winnaar al jaren onverminderd hoog. Door de vergrijzing neemt de zorgvraag de komende jaren verder toe. Momenteel is er al een tekort aan zorgpersoneel. De Smaakchef ontzorgt hen, door de bereiding van de vers gekookte, warme maaltijd uit handen te nemen. Zo kan het zorgpersoneel zich primair richten op hun eigen werkzaamheden. 'Dit is echt een voorbeeldconcept van gastvrijheid in de zorg.'

Winnaar Categorie Food & Beverage: Mayoneur 'Plantaardige Sriracha mayo'
Mayoneur wil naar eigen zeggen met een alternatief voor traditionele verdikkingsmiddelen de mayonaisemarkt verder verduurzamen. Hergebruiken van ''waste'' sinaasappels die worden omgezet in vezels, deze worden toegevoegd aan de recepturen van Mayoneur waardoor er 2 E-nummers verwijderd zijn uit de recepten (bindend en houdbaar). De jury vindt het geweldig dat Mayoneur een voorbeeld wil zijn en dat de concurrent ook met deze innovatie aan de slag mag.

Winnaar categorie Equipment & Services: Pourify
Pourify geeft je naar eigen zeggen volledige controle over je barvoorraad, zodat je je kunt concentreren op het perfect inschenken van drankjes, verspilling kunt verminderen, winst kunt verhogen, je medewerkers kunt motiveren en hun vaardigheden kunt verbeteren. In deze tijden van stijgende prijzen en kleinere marges telt elke druppel. De jury zegt: 'Dit is plug & play en betaalbaar. Daardoor snel inzetbaar voor iedereen.'

Winnaar in de categorie Digital, Apps & Social Media: Butlaroo
Butleroo is volgens het merk een allesomvattend restaurant management platform. Alles kun je via Butlaroo regelen van inkoop, betalen tot zelf bestellen via qr-codes en kiosken. Door veel uit handen te nemen hebben horecaondernemers helpt Butlaroo bij het personeelsprobleem. Volgens de jury is dit het ontbrekende digitale puzzelstuk in de horecaervaring.

Horecava Sustainability Award: Uhhmami
Uhhmami, gepionierd door Michelin-chef Frank Lantz, is een veganistisch merk dat klassieke gerechten die we allemaal kennen en waar we van houden, transformeert in lekkere, plantaardige alternatieven. Oordeel jury: 'Dit is echt de duurzame gamechanger.' Bij Uhhmami gaat het niet alleen om het imiteren van de elementen van op vlees gebaseerde smaken, maar om het opnieuw uitvinden ervan om gloednieuwe smaken te creëren met verse, biologische en dierproefvrije ingrediënten. De chefs waren overgekomen uit Denemarken om de prijs op te halen.

Meer info over de winnaars en contactgegevens vind je hier. Voor toegang tot de Horecava klik hier (t/m 11 februari in de Rai Amsterdam) en volg MarketingTribune voor de highlights.
(PvWK)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken