Barbecuesausreclame
- Food-en-retail
- 26 mei 2014 @ 09:45
- Link
-
Edward Stolze
Strateeg
Being There - CreatieFood
- 26 mei 2014 @ 09:45
- Edward Stolze
Dat zie je niet vaak: een echt, ouderwets grootschalig reclamespotje voor een supermarktproduct. En dan niet eens voor een heel merk, maar voor één product(lijn) van dat merk. Ik heb het natuurlijk over de barbecuesaus van Remia.
Ergens in Nederland heeft een dappere marketeer al zijn enthousiasme en overredingskracht bij elkaar geraapt en op hoge golven van overmoed, arm in arm met zijn of haar reclamebureau, het voor elkaar gekregen dat niemand minder dan Rocky of Rambo nu de Remia doet.
Je ziet het wel eens voor bier, zeker. Of voor dure koffie, natuurlijk. Voor horloges. Voor kleding. Voor prestigieuze, op de buitenkant gerichte merken of producten. Maar voor een flesje barbecuesaus?
Ik moet bekennen, ik zit hevig mee te leven met die dappere Remia marketeer. Ik hoop natuurlijk dat het de sausverkoop tot ongekende hoogten opstuwt. Want dan maken de heren (ik denk toch dat het allemaal heren zijn, hetgeen ik verder ongeverifieerd zal laten) hier een statement van jewelste.
Want áls het werkt en áls het uit kan. Als de hoeveelheid BBQ saus en in het kielzog daarvan alle andere Remia producten die de komende maanden extra verkocht worden, als dat allemaal de investering in dhr. Stallone rechtvaardigd, dan breken er weer gouden tijden aan.
Dan is het eindelijk afgelopen met die vlees noch vis budgetten van nog geen half miljoen, media incluis. Ha! Een half miljoen. Daar maken we het filmpje niet eens meer voor. Laat staan de rest van het verhaal. Jazeker, als dit werkt, dan gaan we weer te pas en, nog veel liever, te onpas grote budgetten zien voor alledaagse producten. Dan zullen die boeven met hun eigen merken wel even anders piepen!
Ik brom het je: de crisis is nu echt voorbij. Maar daar gaat dit verhaal niet over. Ik richt mij tot u, marketingmensen, met deze boodschap van hoop. Laten we weer heel veel op het oog onzinnige lol gaan trappen met ‘food’. Groot denken. Dan krijgen ze ons niet klein.
Dáár gaat het over. Niet kniezen over of het nu wel zo relevant is voor de saus. Natuurlijk! Super relevant! Zit niet te zeuren, lelijke gebraden angsthaas zonder saus die je d’r bent. Ga je schamen! Het is Amerikaans, het is vet, het is saus voor grote stukken vlees en ik ga het kopen en er achter komen dat het vast hartstikke lekkere saus is.
En nu weer aan het werk!
Edward Stolze
-
Edward Stolze
- Werkt bij: Being There
- Functie: Strateeg
- Website:http://www.there.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren eenheid met guerrillacampagne...
- Hans Anders maakt 3=1-actie deelbaar
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management