[column] Booster
- Food-en-retail
- 14 dec 2021 @ 08:00
- 20588 x gelezen
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Marketing
- 14 dec 2021 @ 08:00
- 20588 x gelezen
- Sjaak Hoogkamer
Werken in de horeca tijdens de coronacrisis is geen lolletje. Nou ja, werken, er gebeurt eigenlijk nauwelijks iets. Marketeers van horecaketens en -formules zijn eerder druk met het ‘managen van de crisis’, zo viel ons op, omdat bijna niemand tijd had om ons te woord te staan voor ons themanummer.
Het is dan ook een ongekende uitdaging waar ze voor staan en het zij ze vergeven. Zij kunnen als geen ander echt een booster gebruiken, al was het maar om de weerbaarheid voor 2022 en daarna iets te versterken, want covid is geen klant die je met een uitsmijter even buiten de deur zet.
Wie ook een extra prik nodig heeft - en snel - is natuurlijk het team dat bezig is met de vorming van een nieuwe regering. De horeca zit in het slop, de sport als bedrijfstak in de misère, de inflatie giert de pan uit net als de gasrekening en de zorg dreigt alle controle te verliezen. Er is werk aan de winkel, en niet vanaf morgen graag. Boosteren die handel!
Het zijn de donkere dagen voor Kerst en dan is de kerk van oudsher een betrouwbaar en veilig instituut om op terug te vallen. Zou je zeggen. Maar met alle schandalen in de katholieke kerk is het imago definitief de nek omgedraaid. De inkomsten zijn dramatisch gekelderd. Coronacrisis ten spijt, mensen zoeken hun zielenheil elders, en meestal op social media. De vergaarbak van onze ergernissen, frustraties en woedeaanvallen. Jezus was ooit de perfecte marketeer, maar de magie is uitgewerkt. Misschien helpt een boosterprik? We zullen bidden, eh, hopen.
En dan nog de Meilandjes. De markteers van Nivea, Hallmark, Emma en HelloFresh hebben als ex-sponsor ook een boosterprik nodig. Of je het nu eens bent of niet met de uitspraken van Erica van de Meilandjes over hoofddoekjes, deze merken hadden natuurlijk al veel langer afscheid moeten nemen. Meiland in Frankrijk en hun kasteeltje was een redelijk vermakelijke serie, maar eenmaal in Nederland reed de mallotige familie hopeloos uit de bocht. Het leggen van tapijtegels in hun nieuwe kantoor was zo ongeveer het enige hoogtepunt. En dus dieptepunt. Merk, let op uw zaak en neem tijdig een booster!
Ik wens u ook allen een fijne boosterprik en daarna hele mooie feestdagen! Op naar een virusvrij 2022?
Dit is het editorial uit MarketingTribune 20, 2021.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Retailnamen Ekoplaza en Marqt gaan... 17-05-2022
- [onderzoek] 'Koopjesjagers verruilen... 17-05-2022
- Gorillas analyseert in nieuwe... 17-05-2022
- [CMO] Lotte Heijnis (AGU): 'We gaan... 17-05-2022
- Albert Heijn breidt assortiment... 16-05-2022
- Fuze Tea viert kracht van fusie met... 16-05-2022
MarketingTribune Events
- 7jun 2022
Shopping Awards
- 16jun 2022
NIMA Marketing Day
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 8nov 2022
Social Service Congres