VN en Groene krijgen subsidie voor onderzoek naar losse verkoop artikelen

VN en Groene krijgen subsidie voor onderzoek naar losse verkoop artikelen
  • Media
  • 30 okt 2013 @ 09:04
  • 22513 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnlineVerdienmodellen

Het Stimuleringsfonds voor de Pers heeft een subsidie van maximaal 100.000 euro beschikbaar gesteld aan de opinieweekbladen Vrij Nederland en De Groene Amsterdammer om te laten onderzoeken hoe de omzet gemaximaliseerd kan worden door losse artikelen te verkopen.

Het onderzoek zal worden uitgevoerd door de artikel-app Blendle die hetzelfde bedrag in het onderzoek investeert. Door het onderzoek kunnen uitgevers erachter komen welke prijs voor een artikel de hoogste omzet genereert.

Ook moet het project inzicht verschaffen in de vraag wanneer het interessant wordt voor uitgevers om lezers een abonnement op een titel aan te bieden in plaats van losse artikelen af te laten nemen via Blendle.

Daarnaast wordt gekeken wat de effecten zijn van het verkopen van artikelen via de eigen site versus die van Blendle en hoeveel nieuwe lezers (mensen die nu geen abonnement hebben) het verkopen van losse artikelen oplevert. De resultaten van het project zijn niet alleen interessant voor uitgevers die aan Blendle deelnemen, maar zijn van belang voor alle uitgevers die overwegen losse artikelen te verkopen.

De subsidie is verleend op basis van artikel 8.13 van de Mediawet 2008, dat aan het Stimuleringsfonds voor de Pers de mogelijkheid biedt om subsidie te verstrekken aan een gezamenlijk project van uitgevers dat erop gericht is de exploitatiepositie van de betrokken titels te verbeteren. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken