VN en Groene krijgen subsidie voor onderzoek naar losse verkoop artikelen
- Media
- 30 okt 2013 @ 09:04
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintOnlineVerdienmodellen
- 30 okt 2013 @ 09:04
- Redactie Media
Het Stimuleringsfonds voor de Pers heeft een subsidie van maximaal 100.000 euro beschikbaar gesteld aan de opinieweekbladen Vrij Nederland en De Groene Amsterdammer om te laten onderzoeken hoe de omzet gemaximaliseerd kan worden door losse artikelen te verkopen.
Het onderzoek zal worden uitgevoerd door de artikel-app Blendle die hetzelfde bedrag in het onderzoek investeert. Door het onderzoek kunnen uitgevers erachter komen welke prijs voor een artikel de hoogste omzet genereert.
Ook moet het project inzicht verschaffen in de vraag wanneer het interessant wordt voor uitgevers om lezers een abonnement op een titel aan te bieden in plaats van losse artikelen af te laten nemen via Blendle.
Daarnaast wordt gekeken wat de effecten zijn van het verkopen van artikelen via de eigen site versus die van Blendle en hoeveel nieuwe lezers (mensen die nu geen abonnement hebben) het verkopen van losse artikelen oplevert. De resultaten van het project zijn niet alleen interessant voor uitgevers die aan Blendle deelnemen, maar zijn van belang voor alle uitgevers die overwegen losse artikelen te verkopen.
De subsidie is verleend op basis van artikel 8.13 van de Mediawet 2008, dat aan het Stimuleringsfonds voor de Pers de mogelijkheid biedt om subsidie te verstrekken aan een gezamenlijk project van uitgevers dat erop gericht is de exploitatiepositie van de betrokken titels te verbeteren.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Blendle
- artikelen
- Stimuleringsfonds voor de Pers
- VN
- De Groene Amsterdammer
- Vrij Nederland
- app
- subsidie
- Groene
- losse verkoop
- prijs
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Publieke omroep brengt alle radiozenders samen in NPO Luister
- Advertentieverkoop FilmBox vanaf februari 2025 via Ad Alliance
- Minister wil verlenging concessie publieke omroep met twee jaar
- Onderzoek: jongere generatie kiest steeds vaker voor YouTube
- Voetbal International wint gouden Mercur
- Samen kijken versterkt impact van Total Video
Laatste Nieuws
- Samen kijken versterkt impact van... 27-11-2024
- Onderzoek: jongere generatie kiest... 26-11-2024
- Publieke omroep brengt alle... 21-11-2024
- Advertentieverkoop FilmBox vanaf... 20-11-2024
- Minister wil verlenging concessie... 20-11-2024
- Nieuwe merkcampagne Trouw live20-11-2024