VN en Groene krijgen subsidie voor onderzoek naar losse verkoop artikelen
- Media
 - 30 okt 2013 @ 09:04
 - Link
 - 
  
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintOnlineVerdienmodellen
 
- 30 okt 2013 @ 09:04
 - Redactie Media
 
Het Stimuleringsfonds voor de Pers heeft een subsidie van maximaal 100.000 euro beschikbaar gesteld aan de opinieweekbladen Vrij Nederland en De Groene Amsterdammer om te laten onderzoeken hoe de omzet gemaximaliseerd kan worden door losse artikelen te verkopen.
Het onderzoek zal worden uitgevoerd door de artikel-app Blendle die hetzelfde bedrag in het onderzoek investeert. Door het onderzoek kunnen uitgevers erachter komen welke prijs voor een artikel de hoogste omzet genereert.
Ook moet het project inzicht verschaffen in de vraag wanneer het interessant wordt voor uitgevers om lezers een abonnement op een titel aan te bieden in plaats van losse artikelen af te laten nemen via Blendle.
Daarnaast wordt gekeken wat de effecten zijn van het verkopen van artikelen via de eigen site versus die van Blendle en hoeveel nieuwe lezers (mensen die nu geen abonnement hebben) het verkopen van losse artikelen oplevert. De resultaten van het project zijn niet alleen interessant voor uitgevers die aan Blendle deelnemen, maar zijn van belang voor alle uitgevers die overwegen losse artikelen te verkopen.
De subsidie is verleend op basis van artikel 8.13 van de Mediawet 2008, dat aan het Stimuleringsfonds voor de Pers de mogelijkheid biedt om subsidie te verstrekken aan een gezamenlijk project van uitgevers dat erop gericht is de exploitatiepositie van de betrokken titels te verbeteren.
- 
Redactie Media
 - Werkt bij: MarketingTribune
 - Functie: Redactie
 - Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
 - Profiel »
 
- Groene
 - artikelen
 - Blendle
 - De Groene Amsterdammer
 - prijs
 - losse verkoop
 - VN
 - app
 - Stimuleringsfonds voor de Pers
 - subsidie
 - Vrij Nederland
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
 - Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
 - Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
 - Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
 - Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
 - DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

