VN en Groene krijgen subsidie voor onderzoek naar losse verkoop artikelen
- Media
- 30 okt 2013 @ 09:04
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintOnlineVerdienmodellen
- 30 okt 2013 @ 09:04
- Redactie Media
Het Stimuleringsfonds voor de Pers heeft een subsidie van maximaal 100.000 euro beschikbaar gesteld aan de opinieweekbladen Vrij Nederland en De Groene Amsterdammer om te laten onderzoeken hoe de omzet gemaximaliseerd kan worden door losse artikelen te verkopen.
Het onderzoek zal worden uitgevoerd door de artikel-app Blendle die hetzelfde bedrag in het onderzoek investeert. Door het onderzoek kunnen uitgevers erachter komen welke prijs voor een artikel de hoogste omzet genereert.
Ook moet het project inzicht verschaffen in de vraag wanneer het interessant wordt voor uitgevers om lezers een abonnement op een titel aan te bieden in plaats van losse artikelen af te laten nemen via Blendle.
Daarnaast wordt gekeken wat de effecten zijn van het verkopen van artikelen via de eigen site versus die van Blendle en hoeveel nieuwe lezers (mensen die nu geen abonnement hebben) het verkopen van losse artikelen oplevert. De resultaten van het project zijn niet alleen interessant voor uitgevers die aan Blendle deelnemen, maar zijn van belang voor alle uitgevers die overwegen losse artikelen te verkopen.
De subsidie is verleend op basis van artikel 8.13 van de Mediawet 2008, dat aan het Stimuleringsfonds voor de Pers de mogelijkheid biedt om subsidie te verstrekken aan een gezamenlijk project van uitgevers dat erop gericht is de exploitatiepositie van de betrokken titels te verbeteren.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- losse verkoop
- De Groene Amsterdammer
- Vrij Nederland
- artikelen
- subsidie
- prijs
- Groene
- VN
- Blendle
- app
- Stimuleringsfonds voor de Pers
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes