Bright zelfstandig verder, stopt met print
- Media
- 25 nov 2013 @ 11:59
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlinePrint
- 25 nov 2013 @ 11:59
- Redactie Media
Veen Media stoot twee titels af: Bright en De Ingenieur. Beide bladen willen zelfstandig verder. 'Techmag' Bright mikt op een toekomst zonder papier.
Dat Veen Media beide bladen wil afstoten, wordt bevestigd door directeur Leo Schaap. Het Koninklijk Instituut van Ingenieurs (Kivi) gaat haar ledenblad De Ingenieur vanaf januari weer zelf uitgeven. Voor Bright wordt over een externe doorstart gesproken.
'Ik denk dat er voor Bright een betere omgeving mogelijk is dan bij een traditionele uitgeverij', zegt Schaap tegen VillaMedia. ‘Bright is een titel die voornamelijk digitaal is, met een store, en met events. We bekijken de optie van een zelfstandige constructie met Veen als partner. We denken dus niet aan stoppen, maar aan een doorstart.’
Veen Media is verder niet van plan om titels stop te zetten. Wel verdwijnt er één fte bij het Historisch Nieuwsblad.
Bright-hoofdredacteur Erwin van der Zande laat Adformatie weten dat de papieren versie van Birght verdwijnt. Daarvoor in de plaats komt de betaalde tweewekelijkse digitale uitgave Bright Ideas. ‘We hebben geen vette jaren achter de rug en papier is in toenemende mate een te grote kostenpost. Dat terwijl ons online bereik vele malen groter is dan dat van het blad. We bereiken 250 duizend unieke bezoekers per maand via site en app.’
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes