Bright zelfstandig verder, stopt met print
- Media
- 25 nov 2013 @ 11:59
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlinePrint
- 25 nov 2013 @ 11:59
- Redactie Media
Veen Media stoot twee titels af: Bright en De Ingenieur. Beide bladen willen zelfstandig verder. 'Techmag' Bright mikt op een toekomst zonder papier.
Dat Veen Media beide bladen wil afstoten, wordt bevestigd door directeur Leo Schaap. Het Koninklijk Instituut van Ingenieurs (Kivi) gaat haar ledenblad De Ingenieur vanaf januari weer zelf uitgeven. Voor Bright wordt over een externe doorstart gesproken.
'Ik denk dat er voor Bright een betere omgeving mogelijk is dan bij een traditionele uitgeverij', zegt Schaap tegen VillaMedia. ‘Bright is een titel die voornamelijk digitaal is, met een store, en met events. We bekijken de optie van een zelfstandige constructie met Veen als partner. We denken dus niet aan stoppen, maar aan een doorstart.’
Veen Media is verder niet van plan om titels stop te zetten. Wel verdwijnt er één fte bij het Historisch Nieuwsblad.
Bright-hoofdredacteur Erwin van der Zande laat Adformatie weten dat de papieren versie van Birght verdwijnt. Daarvoor in de plaats komt de betaalde tweewekelijkse digitale uitgave Bright Ideas. ‘We hebben geen vette jaren achter de rug en papier is in toenemende mate een te grote kostenpost. Dat terwijl ons online bereik vele malen groter is dan dat van het blad. We bereiken 250 duizend unieke bezoekers per maand via site en app.’
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing