Bright zelfstandig verder, stopt met print

Bright zelfstandig verder, stopt met print
  • Media
  • 25 nov 2013 @ 11:59
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlinePrint

Veen Media stoot twee titels af: Bright en De Ingenieur. Beide bladen willen zelfstandig verder. 'Techmag' Bright mikt op een toekomst zonder papier.

Dat Veen Media beide bladen wil afstoten, wordt bevestigd door directeur Leo Schaap. Het Koninklijk Instituut van Ingenieurs (Kivi) gaat haar ledenblad De Ingenieur vanaf januari weer zelf uitgeven. Voor Bright wordt over een externe doorstart gesproken.  

'Ik denk dat er voor Bright een betere omgeving mogelijk is dan bij een traditionele uitgeverij', zegt Schaap tegen VillaMedia. ‘Bright is een titel die voornamelijk digitaal is, met een store, en met events. We bekijken de optie van een zelfstandige constructie met Veen als partner. We denken dus niet aan stoppen, maar aan een doorstart.’ 

Veen Media is verder niet van plan om titels stop te zetten. Wel verdwijnt er één fte bij het Historisch Nieuwsblad. 

Bright-hoofdredacteur Erwin van der Zande laat Adformatie weten dat de papieren versie van Birght verdwijnt. Daarvoor in de plaats komt de betaalde tweewekelijkse digitale uitgave Bright Ideas. ‘We hebben geen vette jaren achter de rug en papier is in toenemende mate een te grote kostenpost. Dat terwijl ons online bereik vele malen groter is dan dat van het blad. We bereiken 250 duizend unieke bezoekers per maand via site en app.’

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken