Bright zelfstandig verder, stopt met print
- Media
- 25 nov 2013 @ 11:59
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlinePrint
- 25 nov 2013 @ 11:59
- Redactie Media
Veen Media stoot twee titels af: Bright en De Ingenieur. Beide bladen willen zelfstandig verder. 'Techmag' Bright mikt op een toekomst zonder papier.
Dat Veen Media beide bladen wil afstoten, wordt bevestigd door directeur Leo Schaap. Het Koninklijk Instituut van Ingenieurs (Kivi) gaat haar ledenblad De Ingenieur vanaf januari weer zelf uitgeven. Voor Bright wordt over een externe doorstart gesproken.
'Ik denk dat er voor Bright een betere omgeving mogelijk is dan bij een traditionele uitgeverij', zegt Schaap tegen VillaMedia. ‘Bright is een titel die voornamelijk digitaal is, met een store, en met events. We bekijken de optie van een zelfstandige constructie met Veen als partner. We denken dus niet aan stoppen, maar aan een doorstart.’
Veen Media is verder niet van plan om titels stop te zetten. Wel verdwijnt er één fte bij het Historisch Nieuwsblad.
Bright-hoofdredacteur Erwin van der Zande laat Adformatie weten dat de papieren versie van Birght verdwijnt. Daarvoor in de plaats komt de betaalde tweewekelijkse digitale uitgave Bright Ideas. ‘We hebben geen vette jaren achter de rug en papier is in toenemende mate een te grote kostenpost. Dat terwijl ons online bereik vele malen groter is dan dat van het blad. We bereiken 250 duizend unieke bezoekers per maand via site en app.’
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers