Bart Brouwers (ex-Dichtbij) wordt hoofd business development bij TMG
- Media
- 10 dec 2013 @ 12:32
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintOnlineInnovatie
- 10 dec 2013 @ 12:32
- Redactie Media
Bart Brouwers vertrok ruim een maand geleden noodgedwongen als hoofdredacteur van Dchtbij.nl, maar keert nu terug in een andere functie bij TMG: hij wordt hoofd van de nieuwe afdeling Business Development.
Brouwers maakte het nieuws zelf wereldkundig op zijn weblog Dodebomen.nl: 'Nauwelijks een maand na mijn vertrek bij Dichtbij.nl, kan ik met groot genoegen melden dat ik me nog meer dan in het verleden mag gaan bezig houden met innovatie in het journalistieke domein. Niet meer als journalist, maar als hoofd van een nieuw op te richten afdeling business development bij TMG Landelijke Media.'
'Hoe zuur mijn vertrek bij mijn “kindje” Dichtbij ook was (en is), zo verheugd ben ik met deze nieuwe klus', zegt Brouwers. 'Aan de ene kant omdat deze precies aansluit bij dat wat ik de laatste tien jaar zo leuk en belangrijk ben gaan vinden, aan de andere kant omdat het behoorlijk dapper is van een organisatie om een journalist op zo’n positie te benoemen. Iemand zonder diepgaande kennis van bedrijfskundige of commerciële processen, iemand zonder Nyenrode-achtergrond. Het typeert naar mijn overtuiging de transitie waar TMG momenteel mee bezig is.'
Brouwers is ook kritisch naar de eigen organisatie: 'Traditionele mediabedrijven worden aan alle kanten voorbijgerend, soms tijdelijk, soms ogenschijnlijk definitief. En de manier waarop we daar de afgelopen jaren op hebben gereageerd, was niet altijd even effectief.'
Natuurlijk gebeurt er al wel het nodige binnen TMG, beaamt Brouwers. 'De nieuwe centrale afdeling Business Development gaat er alles aan doen om al die krachten te verenigen en te versterken, om het effect ervan zo groot mogelijk te maken. Belangrijkste taak van business development zal zijn de gesignaleerde trends en (al dan niet binnen TMG ontwikkelde) innovaties te koppelen aan de business, om op die manier bij te dragen aan waarde voor TMG op korte en lange termijn.'
Opmerkelijk is dat HDC-hoofdredacteur Mike Ackermans, die de taken van Brouwers bij Dichtbij.nl zou overnemen, tegelijk met de promotie van Brouwers bekendmaakt het bedrijf na een conflict te gaan verlaten.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes