Hoofdredacteur Ackermans na conflict weg bij HDC

Hoofdredacteur Ackermans na conflict weg bij HDC
  • Media
  • 10 dec 2013 @ 10:18
  • 13596 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Mike Ackermans vertrekt per 1 januari als hoofdredacteur van HDC Media. Hij is in conflict gekomen met de HDC-directie en moederbedrijf TMG over zijn positie in een nieuw te vormen directie.

Het vertrek van Ackermans is gisteren bekendgemaakt aan het personeel en via een bericht op de websites van HDC Media.

‘Het afgelopen (half) jaar is er tussen de hoofdredacteur en directie een verschil van inzicht ontstaan over de aansturing en de structuur van onze organisatie', zo citeert Villamedia.nl de intern verstuurde verklaring. 'Dit geschil heeft zich verdiept nadat de raad van bestuur de discussie over de omvang en samenstelling van de directie is begonnen.'

Inmiddels heeft HDC Media 'een definitieve keuze gemaakt voor een vierhoofdige directie' en is na veelvuldig overleg tussen de raad van bestuur, directie en hoofdredacteur gebleken dat de verschillen van inzicht 'onoverbrugbaar' zijn. 'Op grond hiervan zijn de partijen tot de slotsom gekomen dat beëindiging van de samenwerking tussen TMG/HDC Media en Mike Ackermans de beste oplossing is.’

Ackermans was als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de HDC-kranten Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad en De Gooi- en Eemlander. ‘Alle betrokken partijen betreuren deze ontwikkeling ten zeerste’, aldus de uitgeverij. 

'Mediaprofessor' Piet Bakker schreef inmiddels een open sollicitatie op de vacante functie. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken