Wegener benoemt bij BN De Stem eerste hoofdredacteur annex marketingdirecteur
- Media
- 12 mrt 2014 @ 10:07
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintMarketingJournalistiek
- 12 mrt 2014 @ 10:07
- Redactie Media
BN/De Stem heeft de Wegener-primeur van de eerste 'hoofdredacteur nieuwe stijl'. Oftewel: de eerste redactionele baas die tegelijk verantwoordelijk is voor de marketing van de krant. Per 1 april start Johan van Uffelen (59) in deze nieuwe functie.
Van Uffelen is dertien jaar hoofdredacteur van BN/De Stem. Hij was de eerste hoofdredacteur van NU.nl en werkte verder voor de Wereldomroep, RTL Nieuws en TV8, de commerciële omroep die later fuseerde met Omroep Brabant.
Over zijn nieuwe functie zegt hij tegen Villamedia: ‘Meer dan in het verleden zal ik mede verantwoordelijk zijn voor de rendementsontwikkeling. Ik ben niet commercieel verantwoordelijk, maar hoofdredactie en directie zijn wel samen verantwoordelijk voor de bedrijfsresultaten. Dat laat onverlet dat ik waak over de onafhankelijkheid en integriteit van de redactie.’
Volgens Van Uffelen past deze functie van 'hoofdredacteur 2.0' bij de veranderingen die de dagbladsector doormaakt. ‘Redactie en commercie komen bij elkaar over vloer. Er is sprake van kruisbestuiving. Stel, we willen een bijlage maken over de drie pijlers in West-Brabant: maintenance, logistiek en duurzaamheid. Marketing en sales bekijken of het commercieel interessant is. De inhoud van de bijlage bepaalt de redactie. Maar het kan goed zijn dat een verkoper met een interessante tip komt over een interessant bedrijf.’
Het idee van de 'hoofdredacteur nieuwe stijl' is vorig jaar bedacht door de Wegener-top. Van Uffelen: ‘Het speelveld wordt breder. Dat vind ik leuk. De krant draait een mooi rendement (circa 15%) en we zijn koploper op het gebied van multimedia en samenwerking met Omroep Brabant. Dat wil ik graag verder uitbouwen.’
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zakia Guernina en Roel Burgman nieuwe directie VPRO
- De zomerfavorieten van... Amarins de Boer (Metro)
- 3 decennia Gouden Loeki: Nieuwe categorie voor goede doelen
- Toezichthouders spreken Meta aan op informatie rond gratis...
- [onderzoek] Vrouwen ondervertegenwoordigd op streamingdiensten...
- NLziet steekt ouderwetse omroep(st)er in een modern jasje
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Vrouwen... 24-07-2024
- Toezichthouders spreken Meta aan op... 23-07-2024
- NLziet steekt ouderwetse... 23-07-2024
- 3 decennia Gouden Loeki: Nieuwe... 22-07-2024
- Zakia Guernina en Roel Burgman... 17-07-2024
- De zomerfavorieten van... Amarins de... 17-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing