Twitter NL Event: focus op campagnes in sportzomer

Twitter NL Event: focus op campagnes in sportzomer
  • Media
  • 24 apr 2014 @ 12:59
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • OnlineSocial mediaMarketingStrategie

Twitter Nederland mikt op een intensievere samenwerking met adverteerders, vooral in de aankomende sportzomer. Op het Twitter NL Event sprak country manager Marc de Vries woensdag hoge verwachtingen uit over de commerciële kansen op Twitter rond Tour de France en WK voetbal.

Twitter mag dan een Amerikaans bedrijf zijn waarvan de R&D ook nadrukkelijk in Silicon Valley plaatsvindt, maar dat wil niet zeggen dat de Nederlandse afdeling zichzelf louter als een doorgeefluik beschouwt. Persoonlijke relaties met adverteerders zijn heel belangrijk, zo betoogde De Vries in de Halfwegse feestloods Sugar City.

Het belang dat Twitter hecht aan de kleine maar websavvy Nederlandse markt werd onderstreept door de aanwezigheid op het Twitter NL Event van Josh Grau, brand strategy director EMEA van het sociale netwerk. Uiteraard was ook de complete Nederlandse Twitter-crew aanwezig.

Het publiek, dat gewillig op een groepsselfie ging met deejay Valerio, bestond uit marketeers, adviseurs, bureaus en een enkele journalist, waaronder dus ook MarketingTribune. Contentmanager Jeroen Mirck van de MT-platforms Media en Bureaus maakte onderstaande video van de speech van country manager Marc de Vries. 

'Wat we ook zullen lanceren dit jaar zijn de GfK Twitter TV Ratings', meldde De Vries. 'Dat zijn eigenlijk de kijkcijfers, niet gebaseerd op kastjes maar op twittergedrag en het bereik van tweets op het platform.' Uiteraard benadrukte hij ook het belang van Twitter voor merken. 'Veel vaker willen we samen met jullie gaan werken aan direct response campagnes: hoe wij naast marketingcampagnes ook steeds meer direct resultaat kunnen boeken, hetzij webshopverkoop, leadgeneratie of downloads van applicaties.'

Lees ook de column 'Twitterborrel #TWNL draait om commercie'.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken