Volkskrant lanceert donderdag nieuwe website
- Media
- 29 sep 2014 @ 13:10
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - VerdienmodellenWebsiteOnlineMediaJournalistiek
- 29 sep 2014 @ 13:10
- Redactie Media
De Volkskrant vernieuwt deze week zijn nieuwssite. In de nacht van woensdag op donderdag gaat de nieuwe site live. Al het nieuws is gratis, maar voor zogenaamde Plus-artikelen moet worden betaald. Gebruikers kopen dat toegang voor een dag, week of maand.
Dat meldt chef digital Laurens Verhagen in een gesprek met Villamedia. Een ‘publieke preview’ van het vernieuwde Volkskrant.nl is vanaf dinsdagochtend te bekijken. Anders dan het geval is bij de huidige site, komt vanaf donderdag de hele krant online, aldus Verhagen. 'Nieuws is daarbij altijd gratis. Of het nu gaat om een bericht van het ANP of eigen nieuws. Alles wat geen nieuws is noemen we een plusartikel. Voor die stukken moet betaald worden. Abonnees mogen die stukken wel gratis blijven inzien.'
Anders dan bij online kiosken zoals Blendle betalen bezoekers van de Volkskrant-sitel niet per artikel, maar kopen ze toegang voor een dag, week of maand. Nieuw is ook de mogelijkheid onderwerpen of journalisten te volgen en artikelen te bewaren om later te lezen. Daarnaast kunnen abonnees artikelen delen met hun netwerk, net zoals De Correspondent dat aanbiedt.
Verhagen: 'Lezers mogen onbeperkt delen, maar niet-leden kunnen per maand maximaal tien gedeelde stukken gratis lezen. Het kan zijn dat we dat aantal op een later moment nog bijstellen als het te veel of te weinig blijkt. We zijn daar nog mee aan het experimenteren.'
Verhagen, sinds februari 2012 hoofdredacteur Digital News Selective bij De Persgroep, is naar eigen zeggen heel tevreden met het resultaat van bijna twee jaar ontwikkelen. De nieuwe site moest volgens het originele plan vorig jaar al klaar zijn, maar liep enkele keren vertraging op.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- verdienmodel
- businessmodel
- abonnement
- betaalde toegang
- delen
- Volkskrant
- media
- De Correspondent
- plusartikel
- krant
- nieuws
- dagbladen
- website
- gratis
- Laurens Verhagen
- Blendle
- nieuwssite
- journalistiek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes